Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. április 13. 15:33

A nők külső megjelenéséről kialakított általános vélemény, a női nemet illető közízlés mindannyiunkat meghatároz és kontrollál, legyünk nők vagy férfiak, sztárok vagy hétköznapi emberek.

„»Leírnak minket, darabokra szedik és elemzik az arcunkat és a testünket, személyiségünket, belső értékeinket redukálják, majd kizárólag fizikai tulajdonságok alapján ítélnek meg«  írja Ashley Judd, akit a közelmúltban néhány hirtelen felszökött plusz kiló miatt vett szájára a celebsajtó. A népszerű hollywoodi színésznő »pufi« arcát újságírók hada elemezte ki, manipulálva ezzel a közvéleményt is. Bár saját bevallása szerint a híresség korábban nem törődött az ilyen véleményekkel, a márciusi botrányról nem tudott nem tudomást venni. Nem lehet hibáztatni: a mindennapokat behálózó elvárások, a mindenütt felbukkanó »tökéletes« nők megrajzolt képe mellett senki sem dughatja homokba a fejét. A hírességek számára kellemetlen cikkek mellett pedig még mindig nem tettünk említést arról a több millió ismeretlen lányról, akiknek mindennapjait közvetetten keserítik meg a photoshopolt címlaplányok. (Egy felmérés szerint a 15-35 év közötti magyar nők között ezek aránya 50 százalék.) (...)

Újságírói etikai kérdés is az ügy: kinek van joga ítélkezni a másik felett, és mi alapján teheti azt meg? Továbbá: elvárható-e egy újságírótól, hogy tisztában legyen leírt szavai jelentőségével, azok hatásaival a társadalomra – a nők érzéseire, a férfiak elvárásaira? Kritizálhatja-e kegyetlenül a Huffington Post vagy az MSNBC Ashley Judd felpuffadt arcát anélkül, hogy megkérdezné őt annak okáról, meggyőződne róla, hogy nem-e egy kényszerű egyhónapos szteroid-kúra mellékhatásaként jelentkezett a változás? Titulálhatja-e »disznónak« vagy »tehénnek«, és tehet-e megjegyzéseket férje valószínűleg nem létező szeretőiről? És mi (és ki által) követelhető meg egy cégtől, amely csontkollekciókkal hirdeti magát, vagy attól a divattervezőtől, aki olyan modelleken mutatja be ruháit, akiknek BMI-indexe a halálközeli tartományban stagnál? Számon kérheti-e bárki a marketingeseket, akik az élet és az étel élvezetére, fogyasztása biztatnak irreális alakokkal?

Nem csak testsúlyról, tökéletes formákról, ízlésről és divatról van szó, de mára az állandó szexuális kisugárzás is az alapkövetelmények közé lépett elő. Az óriásplakátokon istennőkké emelt fehérneműmodellek mutatják az utat, az őket követő átlagos lányok azonban ezen a nyomvonalon halandókból gyakran szexuális eszközökké válnak. Ez évszázadok óta tartó probléma, ami továbbra is jelen van, és a kizárólag szexualitásra épülő videoklipek, a valóságtól teljesen elrugaszkodott pornófilmek, de már a fehérnemű által tökéletes alakot ígérő női képek is újra és újra ehhez küldik vissza a civilizációt. A média szerint a nőnek továbbra is a konyhában, az ágyban, a tükör előtt, a gyerek mellett a helye. Mikor hol, de mindig kifogástalan állapotban.”

A bejegyzés trackback címe: http://media.mandiner.hu/trackback/1188


12 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



Nagyobb közösségek, közönség, tömegek néha úgy viselkednek, mint egy megvadult csorda, vagy farkasfalka, bárkit széttépnek, eltaposnak, tönkretesznek, ahogy a kedvük tartja.Ezért bármilyen tehetségesek, a nő számára a legideáisabb a családi környezet.


A celebsajtó a média legalja. Szakmailag és erkölcsileg egyaránt.
Az sem normális, aki bármiféle elvárást megfogalmaz feléjük.
Reménytelen.


Bizony, a "nincs elég alkohol" mindenféle nőktől függetlenül hatalmas probléma tud lenni!

Hogy a régi bölcsességet idézzem: Ha alkohol van, minden van - ha nincs alkohol, semmi nincs.


"Nem csak testsúlyról, tökéletes formákról, ízlésről és divatról van szó, de mára az állandó szexuális kisugárzás is az alapkövetelmények közé lépett elő."
------------------------------------------------
Nos egy nőnek vagy van ilyen kisugárzása, vagy nincsen. Morvai Krisztina sem vékony, de vibrál körülötte a levegő..


Engem egyenesen taszítanak az ilyen izompacsirták. A nőknél meg a műköröm és a vastag rúzs amit nem szeretek.


Kár ezen Bánlaki D. Stella: úrhölgynek rágódnia.

Amióta világ a világ, már születéskor különböző adottságokkal rendelkezünk, amin később neveléssel, tréninggel lehet csiszolni és lehet kihozni belőle a lehető legjobbat, de különböző személyeknél különbözőek a lehetőségek határai.

A Trójai háborút is a szép Helénának, a világ legszebb nőjének, Menelaosz király feleségének varázslatos szépsége robbantotta ki.

Mit tehetünk, ha mi emberek így vagyunk konstruálva?


Sötétben minden szín fekete.Egyébként a külalak nem minden,ne feledkezzünk el a lélekről,nőnél és férfinál egyaránt!


Kedves Narmer

Jó egészséget és sok sikert kívánok
Nem kell törődni a mocskolódókkal, csak azokkal,akik értékelni tudják.


Én bevallom azért nem undorral nézem az ilyen reklámokat, vonzzák a tekintetemet, hiába, vannak alap ösztönök (a nagy mell is pl. kulcsinger, ami eltúlozva egy bizonyos határig fokozza az érdeklődést, nem taszít:))
És azért egy nőnek ilyen szempontból nehezebb, pl. ha egy állásra jelentkezel, ritkán számít, hogy kigyúrt vagy-e (jó, persze előfordulhat, hogy a jóképű helyespasee bejön a női HR-esnek, és ezzel ő szerzi meg az állást a szakmailag jobbakkal szemben...)
De a férfiak többsége nem stresszel a külseje miatt, elégedett azzal, míg a nők többségénél fordított a helyzet. Mondjuk a média és a társadalmi elvárások mellett ebben benne van, hogy a férfiak önbizalma eleve erősebb. A tükörbe nézve még egy girnyóbb pasi is elégedetten feszegeti a kis izmait, míg egy jó nő sírva bámulja a "túl nagy" seggét stb.
De azért ha pl. nap mint nap azt kapnád a médiából, hogy 20 cm-es fallosz alatt nem férfi a férfi, neked meg tegyük fel (csak a példa kedvéért, nem sértegetésből:)), "csak" 15 cm, az nem tenne jót az önbizalmadnak.



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó