No comment

2012. május 12. 13:02

Szőnyi Szilárd
Heti Válasz

A múlt héten a Magyar Távirati Iroda fontosnak tartotta közhírré tenni egy napraforgo966 fantázianevű blogger bejegyzését.

A múlt héten a Magyar Távirati Iroda fontosnak tartotta közhírré tenni egy napraforgo966 fantázianevű blogger bejegyzését a kormány agrártámogatás-politikája miatt lemondott Ángyán József távozásának úgymond valódi indokairól. Az állításaiért - rejtőzködő volta miatt - semmilyen felelősséget nem vállaló forrás a volt vidékfejlesztési államtitkárt önös érdekek érvényesítésével és agrárlobbik érdekeinek kiszolgálásával vádolja. Mivel pedig a szerző az MTI-hír kiadása előtt mindössze négy órával indította el internetes naplóját, feléledt a gyanú, hogy a hírügynökség a blogger írásának feljátszásával feladatot teljesített.

Ángyán közben cáfol, egy magára valamit is adó újság pedig nehéz erkölcsi és jogi dilemma elé kerül: még ha akadhatnak is vitatható pontok a fideszes politikus érvelésében, tisztességgel és az esetleges pervesztés kockázata nélkül átvehet-e az MTI-től egy ennyire ellenőrizetlen »hírt«?

Mondanom sem kell: nem azt a szinte betarthatatlan szakmai követelményt kérem számon a távirati irodán, hogy kizárólag olyan hírt tegyen közzé, amelyet két egymástól független hiteles forrás is megerősített. De legalább egyhez illene ragaszkodni.

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
A bejegyzés trackback címe: http://media.mandiner.hu/trackback/1746

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés