NMHH

A NMHH nem tartja magát illetékesnek a Vonáról szóló Tények-riport ügyében

2016. december 16. 14:44

A Médiahatóség határozata szerint ők csak az emberi méltóságot általánosan sértő esetekben illetékesek, így nem indítanak eljárást a TV2 Vona Gáborról szóló riportja miatt amelyben azt állították a Jobbik elnökéről, hogy meleg. Az NMHH szerint a TV2-őn felvillanó rövid atomerőmű-hirdetések is teljesen rendben vannak.

Mivel a médiatanács csak az emberi méltóságot általánosan sértő esetekben illetékes, a testület nem indít eljárást a TV2 hírműsorában megjelent, Vona Gábort személyében érintő riport miatt - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) pénteken az MTI-vel. A médiatanács több más médiafelügyeleti, valamint rádiós frekvenciákkal kapcsolatos döntéseket is hozott legutóbbi ülésén.

A közleményben az áll: a Tények című hírműsor november 14-ei adásában leadott riportban egy bejelentő szerint hamis színben mutatták be a Jobbik elnökét. A sajtó-helyreigazítási, személyiségi jogokkal kapcsolatos ügyek azonban nem médiajogi, hanem büntető- vagy polgári peres eljárásban elbírálható jogsérelmek. A médiatanács csak olyan, emberi méltósággal kapcsolatos esetekben járhat el, amelyek túlnyúlnak egy konkrét magánérdek sérelmén, és ahol az emberi méltóság tiszteletben tartását a médiát figyelemmel kísérő közönség érdekében szükséges elvárni – közölték.

A testület a TV2-n közreadott, atomerőművet népszerűsítő pillanatreklámok érzékelhetősége ügyében sem indít eljárást. A több párt képviselői által benyújtott panasz alapján indított hatósági vizsgálat megállapította: a hirdetések 0,7 másodpercig látszottak, amely a szakirodalomban elfogadott 0,23-0,5 másodperces érzékelhetőségi határértéknél hosszabb, emellett azokat megfelelően elkülönítve sugározták a reklámblokkokon belül. Emiatt az érintett hirdetés miatt nem vetődött fel a reklámok tudatos észlelhetőségét előíró, a médiaalkotmányban rögzített rendelkezés megsértése –hangsúlyozták. A vizsgálatban megjegyezték, hogy ez a reklámtechnika nem ismeretlen a magyar hirdetési piacon: 2015-ben kilenc hasonló kampány futott a TV2 és a Super TV2 kínálatában.

A TV2 Tények október 4-ei adásában közzétett „Saját fiát molesztálhatta az apa” című riport miatt érkezett panasz nyomán sem tud eljárni érdemben a médiatanács, mert ebben az esetben sem a közérdek sérült, ugyanis a panaszt az egyéni jogok sérelmére alapítva nyújtották be. A kérelem ezért nem minősül médiajogi ügynek, így a testületnek nincs hatásköre eljárni – írták.

Az RTL Klub szolgáltatóját túl hangosan közzétett reklámblokkjai, illetve műsorelőzetesei miatt 240 ezer, a Sport1 és a Sport2 médiaszolgáltatóját 300 ezer, a Story5 és a Galaxy Tv üzemeltetőjét 225 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte a testület.

(MTI)

A bejegyzés trackback címe: http://media.mandiner.hu/trackback/27221