Médiapiac: csaknem duplájára nőhetnek idén a hirdetési pénzek

2012. április 23. 15:39

Komoly bevétel-növekedésre számíthat idén a mobilmédia szegmens, mind a fogyasztói, mind a hirdetési pénzek tekintetében - írja a Médiapiac a Strategy Analytics nemzetközi kutatása alapján. A mobilmédiás reklámbevételek a 2011-es 6,3 milliárd után 2012-ben 11,6 milliárdot tehetnek ki.

2012. április 23. 15:39

Komoly bevétel-növekedésre számíthat idén a mobilmédia szegmens, mind a fogyasztói, mind a hirdetési pénzek tekintetében – írja a Médiapiac a Strategy Analytics nemzetközi kutatása alapján. Eszerint a fogyasztóktól származó bevételek a tavalyi 121,8 milliárd dolláról idén 138,2 milliárdra nőhetnek. Ennek legnagyobb haszonélvezői a mobilszolgáltatók lesznek, a legnagyobb piac pedig továbbra is az Egyesült Államok marad.

A mobilmédiás reklámbevételek a 2011-es 6,3 milliárd után 2012-ben 11,6 milliárdot tehetnek ki, ami 85 százalékos ugrást jelent. Összességében a mobilmédia szektorba 149,8 milliárd dollár áramlik, ami 17 százalékos bővülésnek felel meg – írják.

A mobilalkalmazások idén a fogyasztói bevételek 18,9 százalékát teszik ki, összesen 26,1 milliárd dollárt. Értékben ez 30,7 százalékos emelkedés az egy évvel ezelőtti eredményekhez képest. A becslések szerint ebben az évben 32 milliárd appot töltenek majd le a fogyasztók, azaz 38 százalékkal többet, mint 2011-ben.

A mobilmédia kategóriák között még mindig a zene áll az első helyen: 2012-ben 11,6 százalékos bővülést követően 16 milliárd dollárt termel. A mobilvideó óriási növekedést produkál 2012-ben: tavaly 108 milliárd videót tekintettek meg a felhasználók mobiltelefonjaikon, ami idén 280 milliárdra ugorhat – írják, megjegyezve: a mennyiségi növekedés egyelőre nem jár együtt a bevételek emelkedésével.

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!