Nagy munkában a Tisztelt ház: hamarosan hoppon maradhatnak az online csalók
Több előterjesztéstől is tárgyal ma az Országgyűlés, amelyek közül két javaslat is érinti az állampolgárok mindennapjait.
„Mobilon intézhetünk majd ügyeket, mobilon igényelhetünk majd bármilyen igazolást, igazolványt. Nem kell bemenni az okmányirodába semmiért” – fogalmazott a Nemzeti Digitális Állampolgárság Programról Rogán Antal.
A kormány elfogadta a Nemzeti Digitális Állampolgárság Programot, amelynek célja, hogy megteremtse az egyszerű, kényelmes és hatékony közigazgatási ügyintézés feltételeit – írja az Index.
A portál szerint a programban a kormány vállalja, hogy megteremti azt az egységes és kiváló felhasználói élményt nyújtó digitális környezetet, amely jelentősen
Olyan közigazgatási terek jönnek létre a program keretében, amelyek garantálják a személyes megjelenést nélkülöző egyszerű, hatékony digitális ügyintézést a nap 24 órájában.
A lap szerint négy digitális alapszolgáltatás jelenti a digitális átállás bázisát:
A tervek szerint az átlátható módon használható mobiltárca segítségével bejelentkezhetünk a digitális állampolgárság platformra, elkészíthetjük az adóbevallásunkat, támogatásokat igényelhetünk, vagy éppen kezelhetjük az ePosta felületünket.
„A Nemzeti Digitális Állampolgárság Program egyik kiemelt feladata, hogy 2026-ra bárki digitális állampolgárrá válhasson” – fogalmazott Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter. A tárcavezető bővebben is beszélt a programról:
Olyan mobilalkalmazást fejlesztünk, amely lehetővé teszi, hogy mobilon mindenki magával vigye az összes igazolványát,
de még a horgászengedélyét is. Mobilon intézhetünk majd ügyeket, mobilon igényelhetünk majd bármilyen igazolást, igazolványt. Nem kell bemenni az okmányirodába semmiért. A mobilalkalmazás lehetővé teszi, hogy a felhasználók egyetlen felületen láthassák adataikat, dokumentumaikat, kezelhessék többek között családpolitikai, vagy éppen adózási ügyeiket” – mondta a miniszter.
Rogán aláhúzta, az ütemterv alapján 2026-ra szinte minden közigazgatást érintő ügyünket képesek leszünk online intézni. Az első, nagyobb prioritást élvező ügyintézések fejlesztése 2023-ban elkezdődik, az irattárca már 2024-re meglesz.
Nyitóképünk illusztráció, forrása: MTI Fotó: Máthé Zoltán