TV vs. SM

Választott a világ: inkább a tévé, mint a közösségi média

2012. április 26. 8:56
A Föld lakosságának többsége, 58 százaléka inkább lemondana a közösségi oldalakról, csak hogy tévézhessen – írja a mediainfo.hu az Ipsos kutatása alapján. Leginkább az észak-amerikaiak elkötelezettek a tévé mellett, ott a megkérdezettek 73 százaléka választaná ezt a médiatípust a közösségi oldalakkal szemben.

A Föld lakosságának többsége, 58 százaléka inkább lemondana a közösségi oldalakról, csak hogy tévézhessen – írja a mediainfo.hu az Ipsos Open Thinking Exchange (OTX) és az Ipsos Global @dvisor által készített infografika alapján. A felmérés szerint Észak-Amerikában, Európában, illetve a világ hét legfejlettebb gazdaságú országát és Oroszországot tömörítő G8-ban a legvalószínűbb, hogy a médiafogyasztók a tévét preferálják a közösségi oldalakkal szemben. A felsoroltak közül leginkább az észak-amerikaiak elkötelezettek a tévé mellett, ott a megkérdezettek 73 százaléka választaná ezt a médiatípust a közösségi oldalakkal szemben. Európában ugyanez az arány kétharmados, a G8-ak körében pedig 69 százalékos.

Ezzel szemben a Brazíliát, Kínát, Indiát és Oroszországot magában foglaló BRIC régióban, a Közel-Keleten és Afrikában az arány fordított, ők könnyebben megválnának a televíziótól – olvasható a portál cikkében. Megjegyzik: furcsa, hogy Oroszország mindkét csoportban szerepel. A BRIC régió válaszolóinak 58 százaléka mondana le a tévézésről a közösségi médiumok javára. Afrikában és a Közel-Keleten a megkérdezettek 54 százaléka tenne így.

A mediainfo.hu felhívja a figyelmet: a közösségi média kezdetekor felnövő generáció, tehát a 35 évnél fiatalabbak megosztottak a kérdésben.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés