Nyilvános a TV2 és az RTL Klub hatósági szerződése

2012. július 18. 15:37
A TASZ jogvédő szervezet tájékoztatása szerint a Fővárosi Törvényszék szerdán első fokon kimondta, hogy mindenki számára megismerhető a TV2 és az RTL Klub hatósági szerződése, amelyet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsával kötöttek a csatornák.

A Kreatív című lap újságírója, Csuday Gábor, valamint a TASZ munkatársa közérdekű adatigényléssel kérte az állam kizárólagos tulajdonát képző frekvenciák használatára irányuló hatósági szerződéseket a médiatanácstól. Közleményük szerint a nemzeti vagyonról szóló törvény rögzíti, hogy a televíziós műsorszolgáltatás sugárzásához szükséges frekvenciák az állam kizárólagos tulajdonába tartoznak. A nemzeti vagyonnak ezt az elemét a médiatanács pályáztatási eljárás keretében hasznosítja, és a pályázat nyerteseivel szerződést köt a frekvenciahasználat feltételeiről, továbbá az ennek fejében nyújtott díjfizetésről és egyéb vállalásokról. Mint írták, a per eredetileg kizárólag a médiatanács ellen indult, azonban a két érdekelt televíziós társaság az alperes oldalán beavatkozóként részt vett az eljárásban.

Az alperesi oldal álláspontja szerint a szerződések nyilvánosságra kerülésével üzleti titkok sérülnének. A médiaszolgáltatási díj és egyéb vállalások (például műsorszerkezet, híradásra szánt minimális idő, vételkörzet) a televíziós társaságok pénzügyi, gazdasági és piaci helyzetét alapvetően befolyásoló információk. A Fővárosi Törvényszék azonban a felperesi érveléssel összhangban megállapította, hogy nemzeti vagyon hasznosítása körében nem lehetséges üzleti titok védelmére hivatkozni, hiszen a per tárgya a közpénzzel és közvagyonnal kapcsolatos adatok nyilvánossága – olvasható a TASZ közleményében.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában