Állami médiamix

Állami hirdetések: csak a Népszava és az ÉS nyilatkozott

2012. október 18. 09:30

A Mandiner szeptemberi adatközlését követően az atlatszo.hu számos lapot, rádiót, televíziót és online orgánumot megkeresett, hogy árulják el, milyen értékben hirdettek vagy szponzoráltak náluk különféle állami szereplők az elmúlt 5 évben. Csak két helyről érkezett válasz.

Miután a Mandiner egy hónapja nyilvánosságra hozta a 2007 és 2011 közötti, állami forrásból származó hirdetési és szponzorációs bevételeit (az UFi és Reakció kiadványokét is beleértve), az atlatszo.hu számos kiadót keresett meg a kérdéssel, hogy árulják el, milyen értékben hirdettek vagy szponzoráltak náluk különféle állami szereplők az elmúlt 5 évben. A megkeresett médiumok a következők voltak: Magyar Nemzet, Lánchíd Rádió, Hír TV, Népszabadság, Heti Válasz, Index, Demokrata, Echo TV, Class FM, Origo, Magyar Narancs, ATV, Népszava, RTL Klub, tv2, HVG, Élet és Irodalom (ÉS). A többszöri megkeresés ellenére mindössze két lap, a Népszava és az ÉS válaszolt, a kapott adatokat az atlatszo.hu publikálta.

Ezekből kiderül, hogy a Népszava 2007-től 2009-ig jelentős, nagyjából évi 300 millió forintos állami reklám- és szponzorációs bevételhez jutott. 2010-ben még 86 milliót, 2011-ben már csak 2 milliót kapott a lap. Különösen a Szerencsejáték Zrt.-nek volt fontos a baloldali napilap közönsége, az állami cég 2007 és 2011 között több mint 579 millió forintot költött el népszavás hirdetésekre.

Az ÉS-hez főként színházaktól, múzeumoktól, kulturális egyesületektől, galériáktól, egyetemektől és zenekaroktól folyt be állami hirdetési pénz. 2007-ben 2,4 millió forintot költöttek náluk ezek az intézmények, 2009-ben 4 millió forintot, 2011-ben pedig 429 ezer forintot.

A bejegyzés trackback címe: https://media.mandiner.hu/trackback/5003