Universal Analytics a Google-től

2012. október 29. 19:09

Bánóczy Zoltán
Adatblog

Alig pár perce jelentették be a Google főhadiszállásán, hogy a jelenlegi mérési modellt egy képernyők közötti követést lehetővé tevő, cookie-mentes technológia váltja fel, Universal Analytics néven.

Nagyon forró a téma, alig pár perce jelentették be a Google főhadiszállásán a hírt: az Analytics eddigi legnagyobb változását. A jelenlegi mérési modell teljesen átalakul, egy képernyők közötti (cross-device ill. cross-platform) követést lehetővé tevő, cookie-mentes technológia váltja fel, Universal Analytics néven.

A dolog az ún. User ID Control köré szerveződik, aminek a lényege, hogy a júzeradatok átadhatók (non-PII, nyilván) és ezek alapján a GA az adott forgalmi darabokat összefűzi (»dimension widening« - Justin Cutroni). A cross-device tracking régi álma a szakmának, a Google Analytics a GA Summiton tett bejelentésével ezt ígéri. Közelebb kerülünk az egyedi júzer felhasználási szokásainak méréséhez, jobb megértéséhez..

A weboldal üzemeltetők számára ez az átállás jóval nagyobb lehetőségeket (és hibahelyeket) is jelent majd, mint a néhány évvel ezelőtti aszinkron mérőkód-cseréknél volt jellemző, de praktikusan csak annyira kell számítani, hogy a ga.js-ből analytics.js lesz. Offline konverziók vihetők fel és költségadatok adhatók meg egyes kampányokhoz.

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
A bejegyzés trackback címe: https://media.mandiner.hu/trackback/5181