A kérdőív nem kutatás

2013. március 20. 11:14

Berényi Konrád
Onlinemarketing blog
Ki szokott egy-egy ilyet kitölteni? Akit érdekelnek az ilyen felmérések, akik amúgy is aktívak, és van is rá idejük.

„Az Index.hu készített egy felmérést, amit ma tettek közzé. Érdekes eredményeket tartalmaz, mindenképpen érdemes megnézni, de olyan igazán nagy következtetéseket nem ebből kell levonni. De miért is?

»Kérdőívünket több mint 15 ezren töltötték ki, de mielőtt az eredmények boncolgatásába belefognánk, szögezzük le: a felmérés semmiképpen nem tekinthető reprezentatívnak a magyar lakosságra, legfeljebb annak a rendszeres Index-olvasó szeletére nézve.«

Ez teszi teljesen zárójelbe az eredményeket. Mert ki szokott egy-egy ilyet kitölteni? Akit érdekelnek az ilyen felmérések, akik amúgy is aktívak, és van is rá idejük - akkor és ott, amikor ez címlapra kerül. De ezek alapján az adatokat nem súlyozták, nem lett egy reprezentatív mintával összevezetve. De miért is tették volna? Ez nem egy kutatás, ez sokkal inkább egyfajta bulvár, ahol a cél az olvasók tartalommal való ellátása és nem a marketingesek adatéhségének a kielégítése.

Vagyis ennek a fényében érdemes az adatokat is figyelni. Nem beszélve arról, hogy a cikkből is egyértelmű: ez maximum az Indexre igaz eredmény, a teljes hazai internetező körre nem is biztos, hogy igaz. Nem beszélve arról, hogy az elmúlt években kitántorgott 500 ezer közül is sokan Index olvasók - biztos vannak a kitöltők között is.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 1 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés