Így alakulhat át a magyar médiapiac

2013. augusztus 9. 11:29
A hvg.hu riportja szerint nagy átalakulások előtt van a magyar médiapiac. Eladhatják a TV2-t és a Sanomát is, de közben egyesül a Ringier és az Axel Springer. A Simicska-csoport erősödhet a következő években a médiában.

Nagy átalakulások várhatóak a magyar médiapiacon a hvg.hu riportja szerint. A hvg.hu május közepén számolt be arról, hogy a TV2 német tulajdonosa, ProSiebenSat.1 értékesítené a magyarországi érdekeltségét. Az országos kereskedelmi tévére a Viasatot is működtető MTG és az Infocenter.hu.

Küszöbön áll két lapkiadó, a Ringier és az Axel Springer egyesülése is, ami komolyan érinti a magyar lappiacot.

A Sanoma Media Budapest Zrt. a magyar médiapiac második legnagyobb súlyú vállalata az RTL Klub után, de a finn anyacég nemzetközi veszteségei kihatnak a magyar cégre is. Lapkiadói és reklámügynökségi források megerősítették a hvg.hu-nak: amennyiben érkezik jó ajánlat a teljes portfólióért, megválnak a Magyarországi érdekeltségüktől. A portál arról is ír: a Sanoma Media Budapest Zrt. a magyar médiapiac második legnagyobb súlyú vállalata az RTL Klub után. 2012-ben 17 milliárdos árbevételt ért el, amiből 9 milliárd a reklámokból, 6,6 milliárd a lapeladásokból származott.

Nemrég politikai ügy lett egy magyar nemzetes cikkből, mely szerint egy júniusi budapesti médiapiaci találkozón a Sanoma Zrt., illetve az RTL Klub vezetője felszólította a reklámozókat, hogy ne helyezzenek el hirdetéseket a jobboldali médiumokban, illetve a média „részesítse előnyben a kabinetet érintő negatív híreket”. A cégeket a kormánypárt is kérdőre vonta, de az egyedül reagáló Sanoma szerint érthetetlen a felvetés, hiszen nem is foglalkoznak a médiumaik politikával, csak szórakoztatják az olvasóikat.

A hvg.hu arra is felhívta a figyelmet: a válságban lévő, átalakuló médiapiacon a Simicska–Nyerges–Fonyó médiabirodalom évről évre gyarapodik.

Összesen 22 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

"De miért kellett a koncessziót csinálni a dohány-kiskereskedelemből?"
mert korlátozni kell. a dohányzás halálos.

a ballibünk a következőkben béna-hülye:
a való világgal való kapcsolat
kormányzás
média

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés