Mire telik a Facebook-ból?

2013. augusztus 12. 10:20

Zöldi László
Médianapló
Úgy látszik, nemcsak én fedeztem föl a legnépszerűbb közösségi oldalban rejlő lehetőségeket. Az egyéb fórumokat nyáron elhanyagoló közéleti személyiségek is.

„Két évvel ezelőtt azért csatlakoztam hozzá, mert kiderült, hogy a tanítványaim körében nagy népszerűségnek örvend. Kommunikáció szakosként megtanulták, hogyan kell a nyilvánosság előtt kifejezni az érzéseiket és a gondolataikat; azt kerestem, vajon mit tesznek föl az üzenőfalra. Ekkor tudtam meg, hogy a közösségi oldalnak vannak előolvasói, akik felhívják a figyelmet arra, ami esetleg elkerülte a figyelmem. Ráadásul 2011 nyarán egy megszűnt portálról átvittem a Médianapló című rovatomat a diákok által olvasott Facebook-ra. Mostanában pedig kezd körvonalazódni egy negyedik ok is.

Uborkaszezon lévén átmenetileg fogyatkozik a közéleti mondattermés. A politikusok nyaralnak, a tévéműsorok is szabadságra mentek, a portálok lelassultak, ellustultak. Az újságok tartják ugyan a frontot, a bennük megjelenő jó és rossz mondatok azonban nem elégségesek ahhoz, hogy heti összeállítás kerekedjék belőlük egy hírportálon. Ilyenkor segít be a Facebook, amely az egyik lelőhelyből ideiglenesen a legfontosabbá lépett elő. Jellemző, hogy tavalyelőtt huszonöt mondatot másoltam át az üzenőfaláról, tavaly harminchetet, az idén alig több mint hét hónap alatt harmincnyolcat (csupán júliusban tizenegyet).

Úgy látszik, nemcsak én fedeztem föl a legnépszerűbb közösségi oldalban rejlő lehetőségeket. Az egyéb fórumokat nyáron elhanyagoló közéleti személyiségek is.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés