Marketingmorzsák Digitáliából

2013. szeptember 14. 20:18

Csillag Zoltán
Branding blog
A lineáris tévéműsorok online követése is meglehetősen alacsony arányban fordul elő hazánkban.

„A legnépszerűbb online videóplatform egyértelműen a YouTube, szinte minden online videófogyasztó felkeresi. Ezt jelentős lemaradással követik a hazai platformok (Indavideo, Videa), míg a televíziócsatornák online felületein csupán az online nézők 25%-a fordul meg. Érdekesség, hogy utóbbiak körében felülreprezentált a 40 feletti korosztály és a hölgyek, míg a többi csatorna a fiatalabbak és a férfiak körében népszerűbb. A lineáris tévéműsorok online követése is meglehetősen alacsony arányban fordul elő hazánkban: csupán az online videózók 27%-ára jellemző, míg a CEEMEA régió átlaga 52%, és az egyes országok értéke is ritkán alacsonyabb 40-50%-nál – beleértve régiónk államait is.

Aki különösen szofisztikált tervezésre vágyik, még várakozhat kicsit. eGRP-t és hozzáadott nézettséget még a tévécsatornák online szakemberei sem tudnak adni, amíg a közönségmérést ki nem terjesztik ezekre az eszközökre. A Nielsen első körben az időben eltolt televíziózást tervezi hozzáadni a meglévő méréshez, ezt követi majd a fix eszközös online videó, és csak még később a mobileszközök. Addig is néhány, szolgáltatói és ügynökségi saját kutatásból származó adattal gazdálkodhatunk. A YouTube által mért incremental reach kampánytól függően 4-14% között szóródik, és kb. 450 ezer fős az a csoport, akik nem néznek legalább heti rendszerességgel televíziót, de online mozgóképes tartalmakat fogyasztanak.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 1 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés