Siker BuzzFeed módra

2013. szeptember 25. 20:25

Pécsi Ferenc
Médiablog
Ez lenne az új irány? Kiscicákon át a tényfeltáró újságírás felé?

„Ha létezne A Legirritálóbb Médiaszolgáltatás verseny, a BuzzFeed jó eséllyel indulna valamelyik dobogós helyért. A 2006-ban indított szolgáltatás azoknak a szörnyűségeknek a gyűjtőhelye, amiktől még a jóérzésű Facebook-fanatikusok sikoltva menekülnek. A BuzzFeed alapítói viszont felismerték, hogy az említett jóérzésű felhasználók csak törpe kisebbséget alkotnak. A többségnek a vicces, aranyos, irritáló vagy szánalmas, de mindenképpen megosztásra ingerlő dolgok kellenek. Lehetőleg nagy mennyiségben, töményen. (…)

Miközben a szakma egy jelentős része a BuzzFeed név hallatán még mindig fintorog, egyes nagy márkák (illetve ügynökségeik) egyáltalán nem ilyen finnyásak. Már a legnagyobb üdítőital- és autógyártó cégek is ott vannak hirdetőik között.

Peretti a BuzzFeed dolgozóihoz írt feljegyzésében – amit persze a LinkedInre is kirakott – bejelentette, hogy a BuzzFeed mára nyereségessé vált. (A befektetőktől beszedett pénz, aminek a nagyobbik része bankszámlákon csücsül, csak nyalánkságokra kell.) Miközben a média jelentős része stagnál, vagy haldoklik, (a levél szerint) a BuzzFeed profilbővítés, a létszámnövelés, nemzetközi terjeszkedés előtt áll.

Ez lenne az új irány? Kiscicákon át a tényfeltáró újságírás felé? Szponzorált tartalom (natív hirdetések) minden mennyiségben? Egyszer eljátszható trükkről van szó, vagy ez új modellről?”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában