Lex

A TV2 megúszhatja a reklámadó egy részét

2014. június 10. 20:42
Sürgős eljárásban tárgyalják szerdán a reklámadóról szóló javaslatot, amin máris változtatnának: a veszteséges médiavállalkozások leírhatnák veszteségük egy részét az adóalapból. Ezzel leginkább a TV2 járhat jól, amely viszonylag nagy bevétele ellenére is veszteséges volt 2013-ban.

Mérséklődhet a reklámadó idei mértéke azoknál az érintett médiavállalkozásoknál, amelyek a társasági adóban vagy a személyi jövedelemadóban a korábbi években elhatárolt veszteséget halmoztak fel – egy erről szóló módosító indítványt fogadott el kedd esti ülésén az Országgyűlés törvényalkotási bizottsága.

A Ház szerdán szavaz sürgős eljárásban a reklámadóról szóló törvényjavaslatról, amely adóval sújtaná a reklámokból származó árbevételt, és a saját reklámok költsége után is felszámítanák.  

A törvényalkotási bizottság kedden folytatta le az előterjesztés részletes vitáját, amelynek során kormánypárti támogatással, az ellenzéki képviselők elutasítása mellett fogadott el egy változtatást az eredeti előterjesztésen. Eszerint az idén kezdődő adóév adóalapját mérsékli a társasági adóban és a személyi jövedelemadóban a korábbi években elhatárolt veszteség ötven százaléka.

Mint ismert: a TV2 tavaly mintegy 10,8 milliárd forint mérleg szerinti veszteséget könyvelt el, miközben a nettó árbevétele 16,2 milliárd forint volt.

Összesen 57 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

mint ismert: a tv2-t pár hónapja vette meg a fidesz

Mire gondolsz? Nem lóg ki az elmúlt négy év történéseiből. Orbán a kemény test-test elleni küzdelmet preferálja a pályán.

Értem én, de alapvetően ilyen a politikusi emberanyag - csakúgy, mint az ország egésze. Ebből kell építkezni, szép lassan eljutni egy transzparensebb, szakmaibb, hatékonyabb politikai elithez. Persze ehhez tényleg szükséges, hogy felmutassa a sárga lapot az ember politikusainak. A legjobb, ha odamész a párthoz - alapszervezethez, tagozathoz, szakmai csoporthoz - és személyesen mondod nekik, hogy többet vársz el tőlük.

A témával kapcsolatban megjelentek közel sem fedik le a valóságot, mert részben valótlan, részben csúsztatáson alapszanak az állítások. Ez vonatkozik a hozzászólásokra is.

Nemcsak a TV2 úszhatja a reklámadó egy részét, hanem mindazon cégek akik korábban veszteségesek voltak és veszteségeiket elhatárolták.

Veszteséges cégek

Ringier Kiadó Kft.
Origo Zrt.
Index.hu Zrt.
Sanoma Digital Média Zrt.
HVG Kiadó Zrt.
Népszabadság Zrt.
Chello Central Europe Zrt.
Théma Lapkiadó Kft.
ESMA Zrt.
Napi Gazdaság Kiadó Kft.
Forrás: http://www.napi.hu/ado/megvan_..

Nem valós állítás, hogy az RTL-nek a nézettsége olyan mértékben nagyobb a TV2-nél, mint amilyen nagyságban eltér a hirdetésből, reklámból származó bevétele. Az RTL-nek van a legnagyobb bevétele a hirdetésből és reklámból, amely feltehetően a cégkapcsolatoknak a következménye.
A nézettség változását az RTL és TV2 viszonylatában jól mutatja az origó. hu írása;
http://www.origo.hu/teve/20140..
amely több más állításnak is ellentmond.

Az pedig agyament állítás, hogy a reklámadó a sajtószabadságot korlátozza, mert amennyiben ezt elfogadnánk, akkor a lakósságra kivetett adó, ennek növelése a szólásszabadságot korlátozná.
Mindegyik adó a profitot, a fogyasztást csökkenti. A média viszont mindezt politikai felhanggal tűzdeli, melyben segítséget kap a politikai pártoktól.

Ez a valóság, ezeket adatok bizonyítják és nem az ami a médiában és a hozzászólásokban megjelenik, mert ez utóbbiak feltételezések szövevényes kombinációja politikai célzattal.

Válaszok:
Mimes | 2014. június 11. 7:03

Jó, tegyük fel, nem az a cél, hogy kikergessék az RTL-t az országból.

De akkor mivel magyarázod, hogy az idénre kitalált felső sávba csak az RTL tudott bekerülni?

És azt mivel magyarázod, hogy az egészből éves szinten alig 7-8 milliárd Ft-ot tudna beszedni a fidesz, izé, az állam, aminek a 10szereést költik évente a "köz"médiára?

Kérdem úgy, hogy persze nincsenek illúzióim, az RTL is veszteséges lesz idéntől (lásd. még hollywoodi nagy film gyárak), de miért jó a kormánynak, ha ilyen szintű médiaellenszelet csinálnak maguknak?

Igazából az zavar, hogy nem látom benne a logikát :) Azt értem én, hogy ki akarják nyírni az RTL-t a haveri tulajdonú TV2 érdekében, de cserébe, aki egy forint adót is befizet nekik pluszban ezmiatt, abból ellenzéki média avanzsálódik és hiába van 4 év a választásokig, ha valaki, a média nem felejt ha a saját zsebéről van szó.

Hacsak 2018-tól már nem annyira akaródzik kormányozni a narancs oldalon, az pedig - számunkra - elég nagy baj. (Hogy miért? Mert valszeg tudnak valamit, ami egyszeri polgárhoz még nem jutott el az ország állapotával kapcsolatban)

Válaszok:
Berecskereki | 2014. június 11. 7:24

Nem kell feltenni semmit. A tényadatokat kell figyelembe venni, amelyeket leírtam, hivatkozva a forrásra. Ebből kell kiindulni és nem abból, hogy feltételezni ki/kit és hogyan akar szándékosan ellehetetleníteni az adóval a törvényalkotó ehhez kitalálva különböző verziókat.

Nem az adó nagyságát kell nézni, hanem azt, hogy arányos legyen a hozzájárulás a közös költségekhez. A médiaszolgáltatóknak számos lehetőségük van a költségek csökkentésére, a bevételeik növelésére. Vannak nyereségesek, és vannak veszteségesek. Ilyen a piac, amelyik középtávon mindig visszaigazolja a szükségességet és kiszűri az alkalmatlanokat.
Ellenzéki média? Kormánypárti média? Egyikre sincs szükség. Olyan médiára van szükség, amely értéket alkot, a szórakozásba, a kultúrában, ismeret terjesztésben és a hírekről, történésekről hitelesen tájékoztat. Nem úgy, hogy előbb meghatározza a végeredményt, a következtetést és ehhez válogatja ki az érveket.

A mai magyar média többsége nem ilyen. Sok a hulladék, értéktelen szócséplés, csúsztatás és gyakori a hamisítás is, amely ebben a témában ugyancsak tetten érhető.

Válaszok:
Mimes | 2014. június 11. 7:39

Szép bullshitet nyomtál, jó is lenne ha erről szólna az egész. A média olyat alkot, amire igény van, nem a média hibája, hogy "Móunikasóra" és Éjjel-nappal Budapestre van igény, hanem azoké, akik nézik. (Már persze, ha ezt lehet hibának felróni)

De nem erről szól, sőt, még csak nem is a szólás és médiaszabadságról.

Ott kezdődik a történet, hogy el akarták adni a TV2-t, és többen is bejelentkeztek rá, köztük fideszes haver. Fideszes haver nagyon meg akarta venni, valahogy le kellett írni a versenytársakat, ezért kért egy szívességet fentről, belengették a reklámadót tavaly. Viasat csoport el is állt ezmiatt a vásárlástól.

Viszont maradt egy igen erős versenytárs a piacon, szal a mostani helyzet kb. így néz ki:

A 8 éves Józsika (tv2) nem olyan jó futó, mint a szintén 8 éves Béluka (rtl), de Józsikának nem esik jól edzeni, hogy jobb legyen, ezért megkérte a 18 éves haverját, Dezsőt (fidesz), hogy ugyan törje már el a lábát Bélukának a következő futóverseny előtt (reklámadó).

Ezt pedig úgy hívják, hogy (nyílt) korrupció és hatalommal való visszaélés. (Amiért felvilágosultabb országokban csúnya hátsónrugdosás járna)

De nem sértődök ám meg, ha legközelebb a feltett kérdésekre is válaszolsz maszatolás helyett! :)

:D
Mesterházy kecskéje már megtanult brekegni?

ez nem azt jelenti, hogy nem igaz, hanem hogy nem bizonyított. (mert nem ismertek a háttéralkuk, a mutyik részletei)
tudod, mint gyurcsány szakdolgozata: nem mondhatod, hogy csalt, de tudhatod, mert nagyon-nagyon valószínű, hogy igen.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában