L. Simon: A reklámadó az igazságos közteherviselés része

2014. június 11. 9:30
Szerdán sürgős eljárásban tárgyalja a parlament a reklámadóról szóló előterjesztést. A javaslatot benyújtó L. Simon László a vitában azt mondta: az igazságos közteherviselés része lesz a reklámadó.

Szerdán tárgyalja az Országgyűlés a reklámadóról szóló javaslatot, kivételes sürgős eljárásban. A beterjesztő L. Simon László a vitában azt mondta: az igazságos közteherviselés része lesz a reklámadó. 

Kijelentette: a javaslat nem csorbítja a sajtószabadságot, a kormány iránt leginkább kritikus médiumok nem is fognak reklámadót fizetni. Magyarországon sajtószabadság van, és amíg a Fidesz-KDNP kormányoz, az is marad – mondta L. Simon László, aki szerint a reklámadó bevezetése műsorokat, munkahelyeket nem veszélyeztet.

L. Simon László megerősítette, hogy a reklámadóból 8-10 milliárdos bevételre számítanak. Szavai szerint ez egy jelentős tétel a költségvetésben, amit alapvetően oktatási célokra terveznek fordítani. Azt mondta, olyan pusztítást végez az ifjúság körében néhány médium, amit nem árt ellensúlyozni. Jelezte: a Fidesz-frakció a reklámadóról szóló indítvány benyújtását és elfogadását is egyhangúlag támogatta, s felméréseik szerint a társadalom széles rétegei is támogatják ezt az adónemet.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a kormány támogatásáról biztosította a javaslatot.

A jobbikos Novák Előd arról beszélt: alapvetően támogatják a reklámadó ötletét, de szerintük a társadalmilag hasznos reklámokat mentesíteni kellene ez alól. Novák ötleteket is adott az adó alóli kibújásra: mivel félmilliárdos bevétel fölött kell majd a reklámadót fizetni, így a cégek szétszervezésével, több, félmilliárdnál kevesebb bevételű testvérvállalat létrehozásával meg lehet úszni a reklámadót – mondta.

Schiffer András, az LMP vezérszónoka arról beszélt: ez valójában nem reklámadó, hanem médiaadó. A társadalmi nyilvánosságból szerinte mára száműzték a kritikai potenciált, és a médiapiac szerte a világon érdekelt a túlfogyasztás és a kritikátlanított politikai nyilvánosság fenntartásában, így elejét véve bármiféle lázadásnak. Egy valódi reklámadót, ami a túlfogyasztás ellen irányul, támogatni tudnának, de a jelen javaslat nem az – szögezte le. Schiffer hangsúlyozta, hogy – főleg az utolsó pillanatban benyújtott módosító miatt – az állam a reklámadóval nyíltan beleavatkozik a két nagy kereskedelmi tévé versenyébe.

A fideszes Pogácsás Tibor azt mondta: 8-10 milliárd forint igenis sokat számít a kistelepüléseknek. Hangsúlyozta: az adózói körbe minél több szereplőt be kell vonni, mert így lesz lehetőség majd a mindenkit terhelő adók kulcsainak csökkentésére.

Az egyelőre még mindig nem világos, hogy mire költené a Fidesz a költségvetési szempontból nem igazán jelentős, reklámadóból várt összeget. A javaslatot benyújtó L. Simon László „a magyar újságírás minőségének javítására”, Lázár János oktatásra és iskolafejlesztésre, Pogácsás Tibor pedig a fentiek szerint kistelepülések fejlesztésére.

Összesen 57 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A televízióban szereplő műsorok - hírek közvetítések, filmek, riportok stb pénzbe kerülnek.A reklám olyan műsor, mely nem kerül pénzbe, hanem pénzt, vagyis bevételt hoz. Dupla haszon, miért e sikítozás?

azt mégis honnan veszed, hogy az rtl nem fizet adót a reklámok után?
el tudsz te képzelni olyan adásvételi szerződést, amit nem terhel adó?

Most teljes erővel rávetetted magad egy apró szúnyogra!
Ugyan ki akarna nékem bármiért is fizetni?
Csak egy furcsa szempontját adtam egy túldimenzionált problémának!

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés