Adózzunk-e tisztelettel a reklámnak?

2014. június 17. 16:37

Zöldi László
Médianapló
A média a reklám révén szakadt le a politika járszalagjáról.

A XIX. század utolsó harmadában már nyereséggel kecsegtetett a reklám, és a nyugat-európai újságok egymás után mondtak le a pártok pénzéről. Kelet-Európában másként alakult a helyzet. A sajtó megmaradt politikai befektetésnek, a politikusoknak alávetett újságok veszteségeit a pártok pótolták. Huszonöt éve bekövetkezett nálunk a rendszerváltás, és megérkeztek a külföldi médiabefektetők. Hozták magukkal az évszázadok alatt kikristályosodott reklámkultúrájukat is.

A média a reklám révén szakadt le a politika járszalagjáról. Ha tehát egy kormányzó erő, jelen esetben a Fidesz megsarcolja a média reklámbevételeit, akkor ennek két oka lehet. Az egyik az, hogy az állam-háztartásnak szüksége van pénzre, a másik meg az, hogy a végrehajtó hatalom szűk pórázon akarja tartani a médiumokat. A nyilvánosság korlátozása pillanatnyilag egységfrontba tömöríti a jobb- és a baloldali értékrendszerű szerkesztőségeket, még ha különböző mozzanatok táplálják is a berzenkedésüket. A fejlemények azt sejtetik, hogy ellenállásuk váratlanul érte az Orbán-kormányt. Úgy rémlik, a reklámadót kidolgozók nem tanulmányozták elég figyelmesen a média történetét.

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 8 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A reklám akar tőlünk valamit, és nem fordítva,a pénzünket akarja, vegyük meg, amire semmi szükségünk, pár nap alatt tönkremennénk, ha mindent elhinnénk. Tiszteljenek ők bennünket, azzal,ne hazudjanak annyit,és igazán bosszantó, mások mennyit keresnek azon, hogy becsapnak minket.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés