Törvényhozás

Módosul a reklámadó: itt a Lex RTL Klub

2014. június 30. 12:03
Úgy módosítaná a reklámadóról szóló törvényt L. Simon László, hogy az adóalapot csak akkor lehetne csökkenteni, ha az adóalany 2013-as üzleti évének adózás előtti eredménye nulla vagy negatív. Új elem az is, hogy amennyiben a reklámot közzé tevő felület nem nyilatkozik adókötelezettségről, akkor az adó a reklám megrendelőjét terheli.

A június 11-én elfogadott reklámadótörvény módosítását kezdeményezi a fideszes L. Simon László többek között azzal a céllal, hogy korlátozza az adóalap csökkentésének lehetőségét az idén. A parlamentnek hétfőn benyújtott törvényjavaslat szerint erre csak akkor van mód, ha az adóalany 2013-as üzleti évének adózás előtti eredménye nulla vagy negatív. Az indoklás szerint a módosítás figyelemmel van arra is, nem kizárt, hogy egyes adózóknak „kreatív” ügyletekkel negatív lett a társasági adóalapjuk.

Az előterjesztés rögzíti, hogy a társasági adóban, a személyi jövedelemadóban elszámolt elhatárolt veszteségnek az az összeg számít, amellyel az adóalany a reklámadóalapját csökkentette, azaz két adóban egyidejűleg ugyanazzal a tétellel nem lehet csökkenteni az adóalapot. Új előírás is vonatkozna a reklámozóra: nyilatkoznia kellene adókötelezettségéről, ha ezt nem teszi meg, akkor ez a reklám megrendelőjét terheli – ez lehet a reklámügynökség vagy maga a reklámozó. Ebben az esetben az adó alapja a reklámközzététel havi összesített ellenértékének 25 ezer forintot meghaladó része, az adó mértéke pedig 20 százalék.

Az adóelkerülés megakadályozásával érvel L. Simon László amellett, hogy nem csökkenthető a társasági adó alapja a reklám közzétételével összefüggő ráfordítással, ha az adóalany nem tudja igazolni, hogy a reklámadóval sújtott cég befizette az adót. Az előterjesztés szerint nő az adóalap abban az esetben, ha az adóalany kiszervezi a reklámfelület értékesítését egy ügynökségek, azaz sales house-nak – olvasható az indoklásban. Ekkor az adóalanynak meg kell növelnie az adóalapját a reklámértékesítő társaságnál megjelenő árréssel, azaz a sales house megrendelőjétől származó árbevételének és az azzal összefüggésben elszámolt, az adóalanynak járó díjak különbözetével.

L. Simon László azt is kezdeményezi, hogy pontosítsák a nettó árbevétel fogalmát, amire szerinte azért van szükség, hogy ne csak a magyar számviteli és a személyi jövedelemadóról szóló törvény hatálya alá tartozó, hanem valamennyi, Magyarországon reklámot közzétevő esetében egyértelműen értelmezhető legyen az adóalap. A fideszes politikus azzal magyarázza ezt a rendelkezést, hogy a reklámozó csak olyan szervezetekkel kössön szerződést a reklám közzétételére, amelyek átlátható, jogkövető módon eleget tesznek a reklámadó-kötelezettségnek.

Változtatna az internetes reklámokra vonatkozó szabályon: nemcsak a túlnyomórészt magyar nyelven, hanem a túlnyomórészt magyar nyelvű internetes oldalon közzétett reklám is adózna.

A törvényjavaslatot már pénteken elfogadhatja az Országgyűlés, amennyiben a plénum hozzájárul a kivételes eljárásban történő tárgyaláshoz. Az ehhez szükséges képviselői aláírásokat L. Simon László csatolta.

Lex TV2 után Lex RTL Klub

Mint ismert, a reklámadó eredeti terve a két kereskedelmi televíziós csatornát érintette volna a leginkább, ám egy módosító javaslat lehetővé tette, hogy a veszteséges médiavállalkozások leírhassák veszteségük egy részét az adóalapból. Ez a változtatás akkor úgy tűnt, hogy elsősorban a tavaly komoly veszteséget elkönyvelő TV2-nek jött jól. Időközben kiderült azonban, hogy az RTL Klub korábbi tranzakcióinak köszönhetően szintén jelentős mennyiségű adóalap csökkentő veszteséget könyvelt el, aminek köszönhetően negatív az adóalapja. A fenti módosító javaslat nyomán azonban az RTL Klub valószínűleg mégsem ússza meg a komoly adófizetést.

Összesen 51 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Aztán ehhez mit szólna Simicska vagy Lőrinc barát??
Szóval csak óvatosan, mert még megsérülnének a cimbik (meg a fiúk zsebei)!!!

Ezek után nem értem, hogy L. Simont hogyan tarthatta bárki is értelmiséginek.

Ez a személy (embernek nem nevezném) egy utolsó söpredék, a hitleri és sztálini sajtópolitika egyenes folytatója.

Szégyen, hogy egy ilyen gerinctelen senki egyetlen napig is államtitkár lehetett Magyarországon.

Amit csinál, az nem más, mint az alkotmányos rend megdöntésére irányuló tevékenység.

Sokaig tartott mig rajottek hogy szellel szemben nem jo hugyozni?

Csak az az extra profit ami nem az övéké vagy a cimbiké!!

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában