A megmondóemberek forradalma

2014. december 1. 14:24

Ábel Attila
Facebook
Miközben a kormányt pocskondiázó média naponta kap sírógörcsöt a sajtószabadság állítólagos hiányától, már csak egysíkú véleményt közölnek, híreket alig. A háttérben nagyhatalmak nagy hatalmú pénzosztói.

„Miközben a kormányt pocskondiázó média naponta kap sírógörcsöt a sajtószabadság állítólagos hiányától, már csak egysíkú véleményt közölnek, híreket alig. A háttérben nagyhatalmak nagy hatalmú pénzosztói: az ő megmondóembereik rágják a szánkba, hogy miért rossz a jó, és miért jó a rossz. Az ő forradalmuk zajlik most a médiában és a tereken. Eddig értem. De akiknek ez nem tetszik, mikor olvashatnak ismét híreket is a vélemények helyett?

Kezdetben volt a totális balliberális fölény. A nyugati cégek piacot és befolyást vásároltak maguknak a rendszerváltás idején, a sajtószabadságot meghagyták otthonra. Ha kólából az ízetlenebbet hozták, mit csodálkozunk ezen? Így aztán az Antall kormányt majd az első Orbán kormányt is szétszedték a kommunista nyaloncokból lett demokrácia- és sajtószabadság-szakértők. Hol voltak ezek, amikor Horn Gyula kinyírta az egyetlen polgári napilapként működő Új Magyarországot? Sehol: még örültek is neki. Megtanultuk, hogy számukra az a demokrácia, ahol csak ők jutnak szóhoz. Medgyessy még ki is osztotta Orbánt: ha olyan médiát akar, ahol megjelenhet, csináljon magának.

Életemben nem láttam aztán olyan hányingerkeltő választási kampányt, amit az állítólag »független« média vitt végig Gyurcsány mellett 2006-ban. Úgy nyalták-falták nagy függetlenségükben a Nagy Hazug fenekét, ahogy nem szégyellték. Még azt is megéltük, hogy Gyurcsány lett a legszexibb magyar közszereplő. 2006 nyarától pedig hiába szidták négy évig a Nagy Szemkilövetőt, ha akkor már miniszterelnök volt. Ha igazak a hírek, az egyik főszereplő, a magyar online köpködő média nagymesterre most már Soros Györgynek »dolgozik« – láthatóan ugyanazzal az átéléssel, ahogy a 2006-os választás előtt Gyurcsányék alfelén.

A legalja azonban az utóbbi években kezdődött, amikor a balliberális média rákapott a neonácik stílusára. Az Indexből, a 444-ből és a többi »független« lapból is szép lassan Kurucinfót csináltak (elvégre azt is Amerikából működtetik). Híreket egyre kevésbé jelentettek meg, legfeljebb akkor, ha azokat »kurucinfós módon«, azonnal véleménnyé formálták. Amikor csökkent a rezsi vagy a munkanélküliség, már a bevezetőben leírták, hogy mindez valójában rossz dolog. Sőt, a rezsicsökkentés és Németh Szilárd a szemükben a gonosz megtestesítőjévé, az oly jó és hasznos külföldre lapátolt ezermilliárdnyi rezsihaszon démona lett. A gazdasági növekedés, az infláció visszaszorítása vagy az oktatás évtizedekig váratott reformja számukra a pusztítás. A munkanélkülieknek reményt és új lehetőséget nyújtó közmunka nekik szintén káros, de az olcsóbb paksi erőmű és a biztonságosabb gázellátás egyenesen a legaljasabbszemetebbpiszkossággá vált a világon. Hiába no, sokkal jobb lenne a paksi erőmű, ha nem oroszokkal és sokkal drágábban épülne, jobb és korrupciómentesebb lenne a drágább amerikai palagáz, jobb lenne, ha állami helyett külföldi tulajdonú szolgáltatók működnének, és ha állampapír helyett a kormányokat zsaroló IMF adná a hitelt.

Az önkormányzatokban meg közben azt látjuk, hogy ha tíz vagy százmilliókból, esetleg milliárdokból épül valahol valami, akkor az nem kerül még a mínuszos hírek közé sem. Ha viszont az ellenzék piti és komolytalan lopással vádol, az bizonyíték nélkül is címoldalas. Volt eset, amikor simán odahazudták, hogy megkeresték, de nem érték el a megvádolt vezetőket – viszont ha utólag válaszoltunk a vádakra, azt nem közölték. Igazi híreket jóformán már csak az InfoRádió honlapján, nem egysíkú véleményeket pedig csak a Mandineren lehet olvasni. Itt tartunk most. Értem én. Csakhogy közben értelmes emberek is élnek még ebben az országban, akik a hírekre is, és nem csak hülyítésre kíváncsiak. Velük mi lesz?

Ábel Attila”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 66 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Kifejtenéd, mitől nem igaz, amit leírt?

"már csak egysíkú véleményt közölnek, híreket alig. A háttérben nagyhatalmak nagy hatalmú pénzosztói: az ő megmondóembereik rágják a szánkba, hogy miért rossz a jó, és miért jó a rossz."
Index, 444, Medgyessy Péter, online média, magyar média, Soros György, Gyurcsány Ferenc, IMF,infláció, önkormányzat, palagáz, USA, sajtószabadság.
Ezek az emberek és "fórumok" réges rég prostituáltnak álltak.
E szerint kell őket kezelni, mindig, amikor mérvadónak álcázzák magukat.
A legalja embertípus.
Van mindenütt.
A "mieink" körkörösen, ösztönből öntik a szart mindenre, ami magyar.
Amiből ők is élnek.
Komolyan meg kellene vizsgálni - jogászoknak - mikor lépnek bele a terrorista cselekményre felbujtás tényállásába, terrorizmus elősegítésébe.
Sorost még életében!

Ami azt illeti, a szerző pontosan olyan stílusban közli véleményét, mint amilyennel a ballib oldalt vádolja. Csak barátilag jegyzem meg, hogy ellenzéki sajtóból a "híreket" hiányolni nevetséges. Hiszen, érthető okokból, azokat általában a kormányoldal generálja és az ellenzék legfeljebb opponálja. Nagyon jól emlékszem, hogy a Fidesz ellenzékben milyen vadul szidalmazott mindenféle kormányintézkedést. Ja, mellesleg, beépített emberei révén a minisztériumokban még csak munkahipotézisként körözött anyagok a másnapi Magyar Nemzetben voltak kivesézve... :) Ábel úr jellemző módon egybemossa a ballib és a radikális jobb véleményeit is. Megjegyzése elkoptatott szólam ezen a felületen, hiszen a Mandiner szélsőségesebb kommentelői ezt már ezerszer felvetették, kiforgatott vádként az ellenoldallal szemben.
A Pakssal kapcsolatos vádjai gyakorlatilag nettó hazugságok. Az ellenzék elsöprő többsége nem atomenergia ellenes (bár ehhez is joga van bárkinek), hanem az Orbán-Putyin paktum létrejöttének körülményeit, a társadalmi vita mellőzését, a lényeges részletek eltitkolását és a projekt tényleges költségei körüli nagyfokú bizonytalanságot kifogásolta.
Visszatérve Ábel úr vádként megfogalmazott kérdésére, (miszerint mi lesz a "hírekre" és nem a véleményekre kíváncsi olvasókkal, a magam részéről azt javaslom, hogy olvassák a mára már szinte egyeduralkodóvá terjeszkedett kormánypárti médiabirodalom termelési riportjait, szervilis interjúit saját képviselőikkel, és győzelmi jelentéseiket a permanens szabadságharcukban.

Válaszok:
alkar70 | 2014. december 1. 15:53

"Nos ballib véleményformálók, fel van adva a lecke! Lehet cáfolni, ha tudjátok!
De ne véleményt mondjatok, hanem tételesen cáfoljatok!"

Cáfolni csak tényeket lehet, ha azokat tételesen és korrektül felsorolják. A szerző összevissza keveri az elmúlt 25 év kormányzati ciklusait, egybemossa a médiában lezajló, sokszor egymásnak feszülő tendenciákat. Kiragad a maga sajtótörténeti összefüggéseiből egy-egy olyan dolgot, tényként tálalja a saját véleményét és ezekből a panelekból igyekszik barikádot emelni, melynek tetejéről pufogtathatja vádjait.

Ahol kuruc.info van, ott a labanc.infonak is megvan a helye. Lehetőleg ugyanonnan üzemeltetve.

Kapnátok is a fejetekre, ha nem folytatnátok, hisz a zenészeiteket már kifizették, hát akkor tessék zenélni!
Szépek azok a performance-ok, amikor rendőrökkel erőszakoskodnak kiscsávóék, és kiscsávókisasszonykáék - magyarul lökdösik a rendőröket. Vagy verik szét a Lendvay utcai székházat.
Demokráciamutatványosok.

Nem tudom, ki ez az Ábel Attila, az azonban biztos, hogy a 444.hu-t csak hírből ismeri.

De a mandiner-t is.

A 444.hu-n számos leleplezés jelent meg, márpedig a tényfeltáró újságírás nem véleméyneken, hanem tényeken alapszik.

A mandineren pedig sok esetben vélemény cikkek jelennek meg, amikkel semmi baj.

Tulajdonképpen a mandiner.hu szerkesztési elveiben a - Fidesznek, úgy látszik, kedves - aczéli kultúrpolitika jelenik meg: sokszor nem az a lényeges, ami megjelenik, hanem az, ami nem.

Ez ki egyébként?

Ja, hogy ő a 21. kerületi alpolgármester! De cuki.

Igazából nem világos, miért gerjeszti ezt a hisztériát Ábel Attila.

Csak vegyük azt, amiről ő is ír: ott volt ugyebár a Horn kormány, a maga négyötödös többségével, amelyik "kinyírta az egyetlen polgári napilap Új Magyarországot" - és azután ki nyert a választásokon?

Orbán Viktor.

Akkor most miért őrjöng?

Válaszok:
trendo | 2014. december 1. 16:12

Sajnos a tényekkel köszönő viszonyban sincs a cikk.

- Ki tudja számokkal bizonyítani, hogy ezermilliárdokat vittek ki az országból rezsihaszonként?

- Gazdasági növekedés: visszakapaszkodtunk már a 2010-es szintre?

- Infláció visszaszorítása? Ez csak a választási évre igaz, tisztelt szerző, jövőre a kormány is növekvő inflációval számol!

- oktatás évtizedekig várt reformja? Hol élt az elmúlt 25 évben? Nem tudja, hány reformot kezdtek el, és hagytak félbe?

- Munkanélkülieknek reményt nyújtó közmunka? Arbeit macht frei? Amikor még a KSH szerint sem lehet a minimálbérből megélni, és a közmunkások még a minimálbért sem keresik meg? Ez nyújtaná a reményt? Legyen része benne!

- Olcsóbb Paks? Minél olcsóbb? Volt tender, verseny? Árak összehasonlítva?

Hornék annak idején törekedtek a "kiegyensúlyozott" tájékoztatásra. A médiába beépült szadeszosok ezt az ukázt a mesebeli okos molnárleány módjára hajtották végre. Jött a kormánypárti hír, nyilatkozat, riport stb. Aztán rá egy percre egy lehengerlő ellenzéki cáfolat. Sokszor az ellenriport már olyan állításokat is közölt, melyek hivatalosan még el sem hangzottak. :)
Akkoriban ásták meg a független tájékoztatás BBC-s modelljének a sírját Magyarországon.

Visszautalva az Új Magyarország kinyírására.
Az MSZMP bukása után a sajtóbirodalma is kezdett erodálódni. Apránként anyagilag csődbe mentek a napilapok. Egy részük fenntartó híján megszűnt,másokat elkótyavetyéltek. Ahol a lapot egy külföldi sajtóérdekeltség vette meg, ott a legtöbbször meghagyták a régi-új szerkesztőségeket, durván nem szóltak bele a dolgukba, csak azt várták el, hogy a lap ne termeljen veszteséget.
Az önkormányzati tulajdonba került lapoknál sokkal nyíltabb presszió valósult meg. A legtöbb helyen választásonként újból és újból kirúgták nemcsak a vezetőt, hanem a teljes stábot is. Így alakult ki az a mára teljesen cinikus, kiégett gárda, amelyik bárkinek behódol, egyidejűleg képes a cikkeinek a cáfolatát is leadni.
A Széles ill. Simicska sajtóbirodalom pedig alig-alig különbözik a hajdani pártállam APO vezérelte sajtójától.
Ábel Attila furcsa módon nem ezeknek a mammutoknak "üzen", ahol nyilvánvalóan és egyértelműen megvan a sajtócézár, hanem a többé kevésbé független internetes portálok mögé vizionál rögtön nemzetközi összeesküvést. :)

"Ábelnek még véletlenül sem diktált senki, azt meg a nevében kérem ki, hogy esetleg valamiféle elvárásnak akart volna megfelelni..."

Ha elolvasnád figyelmesebben, amit írtam, akkor beláthatnád, hogy nem vádoltam meg azzal, hogy más mondja tollba az írását.
Havi 500 ezerért, az alpolgármesteri szobájában munkaidő alatt, csak össze tud rittyenteni egy hejre kis írást, nem kétlem!

Amúgy ajánlom figyelmedbe a "fogadatlan prókátorral" kapcsolatos magyar közmondást.

Veszélyben a 444.hu, Index - itt harcol az összes hívük, vérüket adnák! Ha kéne.
A kormány valamit állít, nekik kötelező ellenállítani a kezőjét, legyen az a legnagyobb hülyeség is, de alapaxiómaként, gondolom, azért fizetik őket, hogy azon nyomban ellentmondjanak. Soros, ugye.
Azok, akik abban a a bizonyos nyolc évben a fülük botját sem mozgatták semmire, most sorról-sorra elemzik már L.Simon Lászlót is. Meg fog ártani ez a tudományos orbánológia, nem gondoljátok, fiúk?

Az általad beidézett mondatot arra fel írtam, hogy végül is a 25 év alatt a média szerkezete, érdekeltségi és erőviszonyai gyakran változtak, sokszor homlokegyenest. Volt olyan periódus, mikor a tulajdonjog zöme a szociké volt, a szerkesztőségeket a szadesz emberei uralták, ugyanakkor, mikor az MDF volt hatalmon. Ezeket az ellentmondásokat megátlagolni se lehet, pláne nem egy mondatos summázatba besűríteni.
Kedvenc jobboldali mantra a "ballib sajtófölény", aminek már nyoma sincs éve óta. A baloldalnak (saját hülyeségéből és oligarcháinak önző közönyéből kifolyóan) mára nincs saját tulajdonú tévécsatornája, országos napilapja, elméleti folyóirata. stb. stb.
No én erre gondoltam. Hogy te mire, azt nem tudom pontosan.

Szövegértési problémáid vannak! Miért ne lehetne Ábelnak (mint bárki másnak) saját véleménye.
Nekem csak az volt a bajom, hogy írásában éppen ő próbálta tényként beállítani a saját véleményét. Azzal a módszerrel, amit a másik oldalon kifogásol.

A társadalmi hiányán nem a népszavazás elmaradását értettem. (Nem is tartanám helyesnek szakmai kérdésekben tájékozatlan tömegek ösztöneire bízni a döntést). Az atomenergiával kapcsolatos téma szinte az egyetlen, amiben a Fidesz nem fordult élesen szembe a korábbi kormány irányvonalával, a tényeket tekintve lényegében folytatta az előző kormány szakpolitikáját. Pontosan egy korábbi parlamenti állásfoglalásra hivatkoztak, mikor a baloldal kifogásai felvetődtek. (Sajnos, nem elég tárgyszerűen).
De Ábel úr sunyi célzásai, miszerint a baloldal szerint "jobb lenne a paksi erőmű, ha nem oroszokkal és sokkal drágábban épülne, jobb és korrupciómentesebb lenne a drágább amerikai palagáz, jobb lenne, ha állami helyett külföldi tulajdonú szolgáltatók működnének, és ha állampapír helyett a kormányokat zsaroló IMF adná a hitelt", az megint a saját vélekedése, ráadásul tipikus összemosás, több téma "csomagba pakolása".

A társadalmi hiányán nem a népszavazás elmaradását értettem. (Nem is tartanám helyesnek szakmai kérdésekben tájékozatlan tömegek ösztöneire bízni a döntést). Az atomenergiával kapcsolatos téma szinte az egyetlen, amiben a Fidesz nem fordult élesen szembe a korábbi kormány irányvonalával, a tényeket tekintve lényegében folytatta az előző kormány szakpolitikáját. Pontosan egy korábbi parlamenti állásfoglalásra hivatkoztak, mikor a baloldal kifogásai felvetődtek. (Sajnos, nem elég tárgyszerűen).
De Ábel úr sunyi célzásai, miszerint a baloldal szerint "jobb lenne a paksi erőmű, ha nem oroszokkal és sokkal drágábban épülne, jobb és korrupciómentesebb lenne a drágább amerikai palagáz, jobb lenne, ha állami helyett külföldi tulajdonú szolgáltatók működnének, és ha állampapír helyett a kormányokat zsaroló IMF adná a hitelt", az megint a saját vélekedése, ráadásul tipikus összemosás, több téma "csomagba pakolása".

Amint képtelen vagy egy értelmes ellenérvet felhozni, máris csak sértegetni tudsz. Mostantól légyszíves szórakozzál mással!

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés