Kormánypárti lett a legnagyobb ellenzéki török újság

2016. október 8. 13:29
Így cserélte le Erdoğan elnök a legnagyobb ellenzéki török lap szerkesztőségét tavasszal.

Pontosan hét hónappal ezelőtt számolt be arról az Al Jazeera, hogyan cserélték le a „gülenista” ellenzéki újság szerkesztőségét Törökországban.

A Zaman hivatalos honlapján a következő üzenetet lehetett olvasni: „Önöknek, az olvasóinknak jobb minőségű és objektívebb szolgáltatást fogunk nyújtani, amint lehetséges.

A lap főszerkesztőjét és rovatvezetőjét a rendőrök bilincsben vitték el, a hatóságok a lap „terrorista szervezetekkel való kapcsolataira” hivatkoztak. A Zaman az elnök rokonainak és minisztereinek korrupció ügyleteiről is beszámoltak korábban.

A lap hangneme egyik napról a másikra vett 180 fokos fordulatot. A szombati címlapon még az állt: az „alkotmányt felfüggesztették”, a vasárnapi címlapon pedig már Erdoğan elnök mosolygott és az épülő Boszporusz-hídról számoltak be. 

A szembetűnő változás hatására tüntetések indultak, a rendőrség könnygázt is bevetettek a demonstrálók ellen. 

Összesen 18 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

mondod ezt pont ma, amikor a kormány bezárta a népszabadságot.

a magyar nemzet nem lett ellenzéki. csak megszűnt propagandalapnak lenni

kösz a bizalmat, de még azért jópár évvel arrébb van, hogy én professzor legyek.

gazdasági szempontból ostobábbat nem is tehetne a kiadó, mint hogy így szélnek ereszti az egyik legnépesebb olvasóközönséget.
parasztabbul nem is közölhetné a szerkesztőséggel az újság végét a kiadó, mint ahogy most történt. ha tényleg gazdasági okok lettek volna, ez nem történhetett volna meg.

nem, amit te mondasz, annak nincs semmi értelme. itt politikai okok vannak a hátérben.

és ez nem is először fordul elő: http://index.hu/kultur/media/2..

lol.
a népszabadság nem párt, nem népszerűségben versenyeznek orbánnal.
kézzelfogható okból van bőven. elsősorban az, hogy az egy nem baráti újság. ráadásul a legolvasottabb politikai napilap.
független újságírók, akik nem hajlandók a pártpropagandát közvetíteni.

ráadásul több kellemetlen ügyet is hoztak nyilvánosságra. az utóbbi időben ugye rogán helikopterezését illetve matolcsy szeretőjét (meg annak közpénzből fizetett ajándék-állásait).

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés