A szolidaritásról és a sajtó sokszínűségéről

2016. október 8. 12:17

Mandiner
Mandiner
Ezúton fejezzük ki szolidaritásunkat a Népszabadság munkatársaival. Továbbra is hiszünk a magyar sajtó Alaptörvényben rögzített szabadságában és sokszínűségében.
„IX. cikk

(1) Mindenkinek joga van a véleménynyilvánítás szabadságához.

(2) Magyarország elismeri és védi a sajtó szabadságát és sokszínűségét, biztosítja a demokratikus közvélemény kialakulásához szükséges szabad tájékoztatás feltételeit.”

Így szól Magyarország 2011-ben elfogadott Alaptörvénye. Úgy véljük, ez annak az alapnak a része, amire egy normálisan működő demokrácia építkezni tud.

A sajtó sokszínűsége mindannyiunk számára fontos: annak hiányában torzul a nyilvánosság, nem jut szóhoz a valóságban nagyon is sokszínű magyar társadalom és annak megannyi területe – a sokszínűség bármi okból történő csorbulásával a magyar demokrácia is csorbul.

Tudjuk és látjuk: a magyar médiapiac nehéz helyzetben van: a nemzetközi média-modellválságtól kezdve a rapid technológiai változásokon át a magyar gazdasági, reklámpiaci és politikai helyzetig számos tényező rontja a magyar médiumok helyzetét. Mindenki küzd a fennmaradásért és működésért.

A Népszabadság az elődlap Szabad Nép 1942 megalapításától kezdve rendkívül hosszú utat járt be, a sötét időszakoktól a kádári, állampárti évtizedeken át a rendszerváltás körüli és utáni, demokratikus baloldali-liberális nézeteket felvállaló új korszakig. Egykori olvasottsága és befolyása a múlté – ez azonban nem jelenti azt, hogy a lapban ne jelennének meg értékes, tartalmas, időtálló írások, bármi is az újság világnézete.

A Népszabadságot szerkesztő kollégák helyzete hasonló minden magyar újságíróéhoz, aki manapság ezen a pályán dolgozik. Ezúton fejezzük ki szolidaritásunkat a Népszabadság munkatársaival.

Továbbra is hiszünk a magyar sajtó Alaptörvényben rögzített szabadságában és sokszínűségében.

2016. október 8.

A Mandiner szerkesztősége

Rajcsányi Gellért

Stumpf András

Bakó Bea

Szászi Áron

Pintér Bence

Kiss Brigi

Bukovics Martin

Partos Bence

Terján Nóra

Meszleny Zita

Bödők Gergely

Összesen 333 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Piacgazdaság van.
A veszteségtől minden tulaj szabadulni akar.
A népszabó nap mint nap termelte a veszteséget.

Tulajdonképpen még egyet is értenék.

Csakhogy én emlékszem arra, amikor még ők ültek a pénzesfazék mellett, akkor máshogyan értékeltek az ellenzéki sajtó pénzügyi nehézségeiről. Nevezetesen:

A piac ilyen. Ha nem sikerül eladni a terméket, akkor nincs létjogosultsága a sajtóterméknek.

Nos fordult a kocka. 5 Md deficit nem kevés pénz. Most akkor az akkori hozzáállás a mérvadó vagy most másként kell értékelni ?

Tisztelt Mandiner szerkesztőség!

Azért nem kellene átesni a ló túlsó oldalára, vagy ahogy felénk mondják; Nem kellene összetéveszteni az ingó Irmát, a fingó Irmával.

Mi köze a Népszabadság veszteségéhez, az olvasottságának a csökkenéséhez a véleménynyilvánítás szabadságának? SEMMI!

Arról van szó, hogy a piac igényének nem felel meg a tartalom, amely silány, sok esetben még a bulvár színvonalat sem éri el. A Népszabadság mindig is baloldali pártlap volt. A baloldali pártok mögül pedig kihátráltak a választók egy része. Szerintem már 50 ezer olvasója sincs. Ilyen lapban pedig senki sem hirdet, legfeljebb a baloldali pártok. Ilyen a szabad piac, amikor értékítéletet mond. Lehet belőle tanulni.

Ennyi és nem több.

A sajátjaik sem hirdetnek?


"A politikai napilapok közül a Népszabadság 43.571 (egy év alatt -11,4 százalék), a Magyar Nemzet 37.539 (-1,4 százalék), a Népszava 14.001 (-8,2 százalék) példányban kelt el átlagosan 2014 II. negyedévében a MATESZ adatai szerint. "

Ebből is látszik, hogy a legnagyobb példányszám csökkenést a népszabó érte el. Ezért nem az állam a felelős.

A gyári dolgozó is a tulajdonos érdekeinek van kiszolgáltatva.

Milyen igazad van:-)))
Én pár napja azt írtam, hogy a mandi átalánydíjat kap a népszabó, népszava cikkek terjesztéséért?
Óóóó, jaj:-))) mi lesz holnap? Már most hiányoznak a nol-os cikkek:-))))))))))))))

Népszabadság?
Az melyik országban jelent meg?
Hiányzott ugyanis az identitás legfőbb ismérve:
a faj megjelölése, melynek érdekét akarja szolgálni.
Népszava?
Ez a másik is a pirézek lapja lenne?
Meg a 168 óra?
Meg 444!
Meg index!
A HVG már mutat valamit magából, a világnak szerződtek.
Van olyan faj, hogy világ?
Privátbankár, Portfólió, Propeller,
ezek mind-mind akkora magyar érdekeket szolgálnak, hogy nyomdafesték pocsékolása lenne, ha valahogy emlékeztetnének rá:
magyar...

A szolidaritás igen is tisztességes dolog, még akkor is, ha a most bajba jutottak arcátlan cinizmussal feledkeztek meg akkor, amikor nem a tanácsköztásaságiak jutottak bajba. Mert más újságja is ment tönkre.

De azért a szolidaritás mellett szerényen megkérdezem, hány Néphazugosnak van abban szerepe, hogy Bayer Zsolt lesz a világ antiszemitáságának az arca. Anélkül, hogy egyetlen antiszemita mondatot idéznének Bayertól.

Szóval nagy kinyírók voltak ezek, most meg őket nyírták ki az imádott tőkéseik.

Egy szomorúság azért van az egészben: így soha nem tudjuk meg, hogy hétfőn mit akartak hazudni.

Más a tulajdonos!
A tulajdonosan joga van megmondani, mit akar és mit néz el.

Nem hallottam senkit zokogni, hogy a csatornázás miatt mennyi szippantós autóvezetőnek szűnt meg a munkája.
Változik a világ.

Egyetértek, de én Pintér Bencét is belevenném a reputáció csökkenésbe-már ha volt neki egyáltalán.

Mindenhol 5 milliárd veszteséget írnak, 100 000 példánnyal csökkent a kiadásuk.
ha a tulaj úgy dönt, hogy ezt nem finanszírozza, joga van hozzá.

Jó:-))))
A másik, hogy a népszabadságosok tüntetést szerveznek. Ezzel több problémám is van. Az egyik, hogy a tüntetők azonnal vegyenek két éves előfizetést hűségnyilatkozattal. Akkor biztosan megmarad a lap:-))))
A másik, ha egy gyárat bezárnak, a dolgozók tüntethetnek, követelve, hogy a tulaj vállalja tovább a veszteségek finanszírozását?

Joga másnak is van. Joga van a tulajnak eldönteni, hogy mekkora veszteséget finanszíroz.
Bőven találsz ellenzéki médiát. Szerintem nem olvastad a népszabadságot sem.

Azon gondolkodtam, hogy amikor SL bejelentette a 180 fokos fordulatot, a mandi szolidarított-e?

Az újságírót úgy hívják, hogy médiamunkás. Véleménye a tulajhoz van bekötve. Ha innen nézzük, a médiamunkásnak nincs sajtószabadsága, csak a tulajnak.A cikk is egy termék, adják-veszik.

Emberileg megértem a Mandiner szerkesztőségének a szolidaritását , hiszen a kollegiális összetartás szép dolog . De ettől még nem kellene úgy csinálniuk , mintha nem tudnák , hogy mindenütt a világon a pénz beszél...Az pedig végképp álságos , hogy a Népszabi eddigi veszteséges struktúrájának átalakítása a sajtószabadság megszűntével lenne egyenlő .

Ami azt illeti, az atv-t és a hírtv-t összevonhatnák már. Ugyanazokat hívják meg, ugyanaz a szöveg.

A Népszabadság nem fog hiányozni. Az „új koncepció” bizonyára nagyon életképes lesz, de valamiért az az érzésem, hogy nem fogja segíteni a liberálglobalista, brüsszelita csoportok 2022-es választási összefogását az öt százalékért. A Népszabadság újságírói most elgondolkozhatnak azon, hogy jó ötlet volt-e beállni a sorba, amikor ajnározták a Megyót, kussolni, amikor a Fletó megpuccsolta és lelkendezni, amikor napi rendszerességgel elárulta az országot és nem mellesleg a baloldali szavazók tömegeit.

Ezek a csávók nem áldozatok, hanem csupán hosszútávon sikertelen elkövetők. Nem lehetnek megsértődve, az osztályharc véget ért.

A Népszabadság mint termelő egység 6 milliárd forint veszteséget termelt össze. Miért kell ezzel szolidaritást vállalni?

Úgyis minden nap itt van a cikkük:-))))

Attól tartok, menni fog nekik:-(

Össze is vonhatná SL a két lapot:-)

Anno a ballib kormányok rendre hirdettek az mn-ben?

Stumpf és Horn Gábor mindkettőben rendszeresen előfordul:-)))

Nem tudod:

"Az mmonline szerint a Népszabadságot, a Világgazdaságot és a Manager Magazint is tulajdonló, a Pannon Lapok Társaságát felvásárló Mediaworks Hungary hamarosan új kézbe, a Mészáros Lőrinc felcsúti polgármesterrel összekapcsolható Opimus céghez kerülhet."

Amúgy szerinted a közpénzből finanszírozott Habony-lapokat kapkodják??

Látod, látod, gyártod itt a kommenteket 0-tól 24-ig, aztán úgy jársz te is mint a Népszabadság.
A túl sok veszteséget, amit okozol, egy idő után nem finanszírozza senki.
Nézted ma a számládat?
Neked utalnak még?
Mi lesz a Mandival, nélküled?
Flood, perverzió, terelés, obszcenitás, demagógia nélkül el fogja veszíteni az ellenzéki olvasóit!
Gyűjtened kell, mint a Juhásznak vagy meg kell ismerkedj a munka világával.
Brrr ez tiszta horror, ugye?

2016. október 8., szombat 14:21

A Jobbik parlamenti frakciója közleménye
Budapest, 2016. október 8., szombat (OS) - A Népszabadság-ügyről

Orbán Viktor gátlástalan megalomániájának újabb példája a Népszabadság totális ellehetetlenítése. Mindenki számára világos, hogy a napilap bedöntését nem a piaci logika diktálta, hanem Orbán Viktor parancsa és gazdasági holdudvarának aknamunkája.
A Fidesz egyetlen célja, hogy vagy saját uralma alá hajtsa a hazai sajtóorgánumok száz százalékát, vagy ellehetetlenítse azokat. Ez az eset egyben figyelmeztetés is az összes ellenzéki és független sajtótermék számára, hogy bárki bármikor ugyanígy járhat, mert nem véletlen, hogy a helikopterező Rogán Antalt lebuktató Népszabadság néhány napon belül erre a sorsra jutott. A hazai baloldal állapotát pedig hűen tükrözi, hogy saját médiáját sem képes már megvédeni.
Bár a napilap a Jobbik szellemiségétől határozottan távol áll, mégis azt üzenjük minden tisztességes baloldali embernek, hogy a Jobbikot ilyen maffiamódszerekkel nem lehet megállítani, s amint leváltottuk ezt a velejéig korrupt és gátlástalan Fidesz-kormányt, helyreállítjuk Magyarországon a sajtószabadságot.

Mirkóczki Ádám, a Jobbik szóvivője
Kiadó: Jobbik parlamenti frakciója

Tegyél félre belőle, mert a Népszabadság esete után bármi megtörténhet.

Sőt, lassan szalonképessé válik, Kőszeg Ferenc legalábbis abba az irányba mutat. :p

kormányhivatalokba a Magyar idők a kötelező napilap
újságosnál meg tornyosul a sok eladhatatlan MI

ja!:)))
kár, hogy az újságosok nem tudnak erről

a nyomtatott sajtó példányszáma (kivéve a bulvárt) mindenütt visszaesett
továbbá mostanában aligha a Népszabadság a kötelező olvasmány a kormányhivatalokban

a népszabadság szerkesztőség munkatársai csak ne panaszkodjanak
kopaszokat is küldhettek volna hozzájuk

Kormánypárti lett a legnagyobb ellenzéki újság (Törökországban).
Ja, a piac, már a törököknél is!

Újságolvasó azért fizet, amit szívesen elolvas - újságíró oda ír, ahol fizetnek érte.

Én megértem a Mandi szerkesztőségét. Egy tulajdonosváltozásnál bárki hasonló helyzetbe kerülhet, pl. az új pénzembernek eszébe jut, hogy "horgász-vadász" profilra állítja át őket. Ezt én személy szerint nagyon sajnálnám, mert a hozzászólások között mindig akad néhány szellemes és olyan is, amiben felhívják olyanra a figyelmemet, amire nem is gondoltam.

Ez bizony igaz,de amikor először voltam Angliában, azt hittem, hogy ott a Times-t olvassák...Jócskán meglepődtem, amikor azt láttam, hogy minden második ember kezében a metróban a "Sun" vagy valamelyik hasonló lap volt egy-egy félmeztelen hölggyel a címlapon. Akkor rájöttem arra, hogy az emberek inkább a bulvárt olvassák, mert az inkább ellazít.

Tulajdonképpen nem is tudjuk, hogy megszűnik-e a Nészabadság.

Ahogy elbántak a szerkesztőséggel, az ellen lehet tiltakozni. Na de ki a címzett?????

A "nyugati" sajtó mennyire szabad? Ahol van politikai korrektség ott nincs sajtószabadság.

Ettől Magyarország még messze van. :)

Kivétel a gyevi bíró és a kuruc.info.

Nyugi! Elég egy-két Rogánt, Lázárt, noch dazú Orbánt ekéző cikk és már jön is a létszámcsöki, aztán meg a szanálás.

De akkor Ti majd hová a lóf@szba írogattok, köcsögök? :))))
Aki másnak vermet ás, maga esik bele!

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában