Hiánypótló szellemi műhely a cél

2016. november 5. 12:42

Széles Gábor
Magyar Hírlap
Gyalázatosnak tartom, hogy a ma is tőkeerős baloldali vállalkozók közül egy sem volt, aki annak idején a Magyar Hírlapot vagy most a Népszabadságot meg akarta volna menteni. Interjú.

Mi lesz az Echo Tv jövője?

Féléves tárgyalások vannak mögöttünk több befektetői csoporttal, de döntés még nem született. Kizárólag olyan befektető jöhet szóba, akinél egyértelmű számomra, hogy az Echo Tv szellemiségét tovább fogja vinni. A cél az, hogy olyan jobboldali médiacsoport alakuljon, amely nem csak a jobboldali szavazótábornak fontos, hanem olyan szellemi műhelyként is szolgál, amely az utóbbi években a Hír Tv és a Magyar Nemzet pálfordulása miatt megszűnt. Az Echo Tv 2,8 millió háztartásban elérhető, s ez körülbelül hétmillió potenciális nézőt jelent. Ez számomra olyan kötelezettség is, hogy a csatornát technikailag is tovább kell fejleszteni. Át kell állni a 16:9 képarányra, ehhez a vezérlőt meg kell újítani, új kamerákat kell vásárolni, húsz-harminc százalékkal kell bővíteni a szerkesztő- és vágókapacitást. Számításaim szerint ehhez hat-nyolcszáz millió forintos forrásbevonásra van szükség. Az új tulajdonosnak ezt is biztosítania kell. 

(…)

Milyen tervei vannak a Magyar Hírlappal?

A Magyar Hírlap marad a kizárólagos tulajdonomban, a lapot technikailag fejleszteni fogom, a cél, hogy megtartsuk vezető pozíciónkat mint országos politikai napilap a jobboldalon.

Mit szól a baloldali médiában zajló folyamatokhoz?

Azért, amit most látunk a baloldalon, csak saját magukat okolhatják. De ez a helyzet egyáltalán nem új keletű. Az akkor még balliberális Magyar Hírlapot 2006-ban azért vásároltam meg, mert Szombathy Pál főszerkesztő azzal keresett meg, segítsek a lapon. Arról panaszkodott, hogy a balliberális oldalon nem talált megfelelő anyagi támogatót, ezért ajánlotta fel nekem a lap megvásárlását. Gyalázatosnak tartom, hogy a ma is tőkeerős baloldali vállalkozók közül egy sem volt, aki annak idején a Magyar Hírlapot vagy most a Népszabadságot meg akarta volna menteni. Ugyancsak gyalázatos, hogy a Népszavát egy olyan, Liechtensteinben bejegyzett cég vásárolta meg, amelynek hátteréről semmit nem lehet tudni, és ezzel várhatóan nehéz helyzetbe hozhatják a lapot. Az MSZP még a saját részvényeit is egy olyan csoportnak adta el, amelyről nem tudta, hogy nem elvi, hanem pusztán nyereségalapon gondolkodik. Szomorú azt is látni, hogy a rendszerváltás után az MSZP által hazánkba csábított nagy nemzetközi médiacégek, például a Ringier, a Maxwell vagy a Marquard egy idő után mind kifaroltak a baloldal mögül. Egy lehetőség lett volna a baloldali médiumok megmentésére, méghozzá a magyar baloldali vállalkozók szerepvállalása a médiapiacon. Világos, hogy a baloldal legerősebb tévéje az ATV, amely változatlan hevességgel támadja a kormányt. Szerencsére ezek a támadások már nem olyan hatékonyak, mint korábban, hiszen nem a teljes baloldal érdekét, hanem az egymással is hadakozó kis pártocskák pitiá­ner érdekeit szolgálják – feladva a baloldal szellemi műhelyének szerepét is. Visszatekintve a rendszerváltás óta eltelt időszakra, kijelenthető, hogy huszonhat évvel ezelőtt a szocialistáké volt szinte minden meghatározó médium az országban, de kitartó munkával leépítették befolyásukat és érdekeltségeiket ebben a szegmensben is. Egyértelműen meggyengültek mára, de még mindig fele-fele arányban van jelen a médiapiacon a bal- és jobboldal – ide értve a bulvártelevíziókat, a közéleti csatornákat vagy az internetes felületeket is.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 45 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Csak ne emlékeznék arra, hogy a helyi országgyűlési képviselőnk ( szoci ) 450 millió vissza nem térítendőt kapott a szállodája felújítására. Ezzel meg is elégedett, nem indult többet.

Nagyon komoly termelő üzemei vannak, sok embernek ad munkát.

A Mercedes meg a többi 10 éves fizetési késéssel tudott szállítani az oroszoknak 1990-ben buszokat, míg az oroszok több éves elmaradásban voltak Magyarország felé, ez volt az a bizonyos szovjet adósság - amit az elvtársak "bontottak aztán le, jó elvtársi módszerekkel), az Ikarusnak egy napra való hitelezési lehetősége nem volt.
(Fekete Jani bácsi és csapata - ma is aktívak az ATV-n, Hír Tv_n - gondoskodtak arról, hogy a magyarok országát kellően kivéreztetett állapotban találja Soros György ajánlata: hogy ő, Soros átvesz minden magyar adósságot...)
Szóval: az Ikarus így megrendelést sem tudott felvenni.
+ behozták a használt, és Németországban egyik napról a másikra lecserélt Ikarusokat, s azzal árasztották el a busztársaságokat, 4-5 évre jegelve mindenféle buszgyártást.

:-)))))) ballib üzletemberek nem láttak semmit a népszabó megvételében:-)))))

"Gyalázatosnak tartom, hogy a ma is tőkeerős baloldali vállalkozók közül egy sem volt, aki a Népszabadságot meg akarta volna menteni."

Ezt mondtam én is!
Úgyhogy ezek az urak ne pofázzanak a sajtószabadságról!

na, ne
milyen milliárdos, az, aki nem képes egy prosperáló napilapot bevenni a portfóliójába?

Ja, még előtte soha nem működő geofizikai műszerek eladásából, amit sikerült az OKGT-re rásózni, sok millióért :)
A Műszertechnika pedig abból élt, hogy sikerült jó kapcsolatok révén a PERCOMP társulásba befúrnia magát, ami révén megcsapolhatta az állam szűkös devizakereteit...

(Sose kérdezz rá, hogy szereztem az első millióimat...)

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés