Black Friday és szingli vásárlók ünnepe

2016. november 25. 9:46

Szűts Zoltán
Médiahorizont
Mind a szingli vásárlók bizarr ünnepét, mind a fogyasztói társadalom szimbolikus dátumát, a fekete pénteket az infokommunikációs technológiák és a média élteti.

„Mind a szingli vásárlók bizarr ünnepét, mind a fogyasztói társadalom szimbolikus dátumát, a fekete pénteket az infokommunikációs technológiák és a média élteti. Már jó pár hete óriásplakátok hirdetik, hogy hamarosan minden pénzünket kedvezményes termékekre költhetjük. Természetesen, akár hitelre is. Újra azok a történetek keringenek, hogyan álltak le a nagy internetes áruházak szerverei a korábbi években az eddig nem látott látogatószám előtt. Dühös posztok születtek a Facebookon, melyekben a felhasználók panaszkodtak, hogy otthon ültek több tízezer forinttal, de a rendszer állandóan kidobta őket, és nem tudtak semmit se a kosárba tenni. A hozzászólók pedig még erre is rátettek pár lapáttal. Lehet, hogy az áruházak tanultak azóta, és erre a napra extra szerverkapacitást bérelnek. Mindenesetre, számukra az is reklám, ha a felhasználók egy éven keresztül arról beszélnek, hogy hoppon maradtak, nem sikerült elkölteniük pénzüket.

De siessünk, mindenhol azt hirdetik, csak egy napig tart a csoda, a készletek limitáltak, ezért résen és gyorsnak kell lenni. Ha cinikus lennék, azt mondanám, tartsuk nyitva a böngészőablakainkat, mindegyikben másik áruházzal, idén talán sikerül.De inkább nem leszek, hanem felhívom a figyelmet arra, amit számos környezetvédő, tudatos vásárlást támogató mozgalom is mond a Facebookon: csak azt vegyük meg, amire igazán szükségünk van, és ha most ezt kedvezményesen lehet, rajta. De a vásárlás kedvéért ne költsünk, mert az mindenképpen pazarlás.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 6 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Megnéztem az egyik nagy webáruházat...Volt egy-két (néhány...) tényleg kurrens cikk (notebook, smartphone) 40-60% engedménnyel, azok viszont pillanatok alatt elfogytak, maradt a massza minusz 10-20%-kal. Nagyobb a füstje az egésznek, mint a lángja.

Nagyon szépek azok a karácsonyok, amelyek nem az ajándékokról, hanem az együtt töltött kellemes időtöltésről szólnak.
Mindent meg tud venni magának az ember, ha pénze van, de az idő , ami nyugodtan, tartalmasan telik, megfizethetetlen.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés