Én nem tartom aljasságnak, amit néhány kolléga ír

2016-04-27 14:53:28

Bátorfy Attila
Brotherhood of the Baby Powder
UP ír jogos dolgokat, ahogy marhaságokat is, de nem hinném, hogy ez a 444 kollektív statementje lenne.

„Gondoltam, írok egy külön bejegyzést, de nem teszem, inkább ide írom András bejegyzése alá


- Én nem tartom aljasságnak, amit néhány kolléga ír, csinál. Nem esik jól, én ilyen nem tennék, de az sem lenne fair, ha ezt az egész 444-re vagy más szájtokra ráhúznánk, hogy gecik. Szerintem UP ír jogos dolgokat, ahogy marhaságokat is, de nem hinném, hogy ez a 444 kollektív statementje lenne. Én kaptam jófejséget és kedvességet is személyesen 444-es kollégától, szóval tényleg nem gondolom, hogy a 444-ben mindenki azt gondolná, hogy kollaboráns közpénztolvaj-segéd megvásárolt férgek vagyunk. Ez biztosan nincs így. 

- Ahogy nemcsak a 444-ben, hanem máshol sem gondolják így. Több kolléga akár nyilvánosan, akárcsak személyesen nagyon sok szeretetet és megértést tanúsított a szerkesztőség felé, és ők többen vannak.

- A tulajdonosi háttérről nem kellett volna tudnia mindenkinek, de én tudtam. Nyilván nem úgy tudtam, hogy láttam a papírokban, mert amikor a Cinken a Szily megírta, akkor egy cseh kollégámat elküldtem a prágai cégbíróságra, hogy nézzen bele a papírokba és ők is azt tudták mondani, hogy ez a vége, nem tudják, ki a tulajdonos. Mert a cseh papírokban sincsen feltüntetve, legalábbis akkor nem volt. Ettől függetlenül még a szerkesztőségben is teljesen nyílt volt, hogy Szemerey áll a Vs mögött. Ha a cégpapírokban nem is szerepelt, szerintem ez világos volt. Akkor is, amikor én ide beléptem, és ezt mérlegelve léptem be. Most ugyan tagadják, hogy ő valaha tulajdonos lett volna, de mindegy, mert akkor a fia volt a tulajdonos, vagy valaki a Matolcsy-Szemerey klánból. 

- Volt még itt más is. Nekem azt mondták, hogy Szemerey és Matolcsy nincs olyan nagyon jóban egymással, másfelől - most nem szó szerint idézek -, de valami olyasmi terjengett, hogy Szemerey meggyőződése, hogy ebben az országban izgalmas, értékes, innovatív, előremutató, alapos, jó és piaci szempontból is értelmezhető médiaterméket jobboldali, konzervatív, Orbánhívő újságírók még nem csináltak, ezért hagyta, hogy a Vs-ből egy kormánykritikus szájt legyen. Mert erről beszélnek az emberek, és hogy a tulajt is nagyon sok kormányzati lépés bosszant. Több jele is volt tehát annak, hogy van egy konzervatív üzletember, akinek fontos, hogy valami jóra költse a saját pénzét. Ez is hazugság volt.”
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.