Az Alibaba megnyitotta futurisztikus szállodáját

2019. január 23. 17:40

A hotelben robotok szolgálják ki a vendégeket. Videó.

2019. január 23. 17:40

Az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi portál megnyitotta első olyan szállodáját, ahol robotok szolgálják ki a vendégeket. A FlyZoo nevet viselő futurisztikus hotel a múlt hónap óta fogadja vendégeit Kína Hangcsou városában. 

A 290 szobás hotelben mintegy egy méter magas robotok végzik el a szállodai személyzet legtöbb feladatát, így például robotok viszik a vendégekhez az ételt vagy cserélik a törölközőket.

A hotel éttermében magasabb, kapszula formájú robotok teljesítenek szolgálatot, ők szolgálják fel azokat az ételeket, amelyeket a vendégeket a FlyZoo applikációján keresztül rendeltek. A szálloda bárjában robotkarok dolgoznak, ezek több mint 20 féle koktél elkészítésére képesek. A fizetés arcfelismerő szoftveren keresztül történik és az összeg automatikusan hozzáadódik a szobaszámlához. 

A vendégek megérkezéskor kis termináloknál arcfelismerő rendszeren keresztül jelentkeznek be, ehhez a folyamathoz szükség van útlevélre vagy a személyazonosságot igazoló más dokumentumra. A liftek szintén arcfelismeréssel működnek, így a vendégek csak arra a szintre tudnak feljutni, ahol a szobájuk található. A szobák ajtaja is arcfelismerő rendszerrel nyílik. A szobákban az Alibaba hangvezérlésű technológiája használatos többek között a hőmérsékletet szabályozására, a függönyök behúzására vagy szobaszerviz rendelésére.

Kijelentkezéskor a vendégeknek csupán annyi a dolguk, hogy megnyomnak egy gombot a FlyZoo alkalmazásban, ezután a szoba ajtaja bezáródik és a szállodai költségeket az Alibaba online pénztárcáján keresztül vonják le tőlük. Egy éjszakára a szobák ára 1390 jüantól (mintegy 60 ezer forinttól) kezdődnek.

A hotelre az Alibaba olyan technológiai inkubátorként tekint, amely a jövőben eladható lesz a szállodaipar számára, ezenkívül megmutatja a cég képességeit a mesterséges intelligencia területén. Mindemellett ez a kísérlet fényt derít arra is, hogy milyen a fogadtatása a személyzet nélküli szolgáltatásnak Kínában. 

A robotok alkalmazása azonban nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem foglalkoztatnak emberi munkaerőt - többek között szakácsokat, takarítókat és recepciósokat – a FlyZoo hotelben, de pontos számukat az Alibaba nem árulta el. 

A vállalat szerint a robotok alkalmazásával jelentősen csökkenhető a hotel munkaerőre fordított költsége, ezzel együtt elkerülhetővé válik az is, hogy a vendégeknek más emberekkel kelljen érintkezniük. 

Az Alibaba közlése szerint az eddigi visszajelzések biztatóak. A hotel vezetője, Andy Vang a legfőbb előnyként azt emelte ki, hogy a robotok alkalmazása hatékony és következetes szolgáltatást biztosít, mivel egy robotot nem befolyásolják a hangulatváltozások, ellentétben az emberekkel. 

Japánban 2015-ben már nyílt egy hasonló hotel, ahol számos feladatot robotok láttak el, médiajelentések szerint azonban nem vált igazán sikeressé a projekt.

(MTI)

Összesen 5 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
bunko_jobbos
2019. január 24. 13:27
Marketingnek kiváló, de kíváncsi vagyok, hogy a filmen látott párnákat ki tette az ágyra? :-)))) Robotizáció, önvezető autók, elektromos autók, mesterséges intelligencia, napelem, szélenergia. Mi a közös bennük?? Az, hogy valamilyen szinten mind működik, beszélni, cikkezni lehet róla, de gyakorlati haszna nem sok van.
pemete jakab
2019. január 23. 20:53
2019: A hotelben robotok szolgálják ki a vendégeket. 2100: A hotelben robotok szolgálják ki a ROBOTvendégeket.
Akitlosz
2019. január 23. 20:18
Japánban már régóta működnek ilyenek. A vendégek leggyakoribb kérdése a robotokhoz. "Beszélhetnék valaki emberrel"?
krakken96
2019. január 23. 19:05
"Alibaba" Bazd meg már a kinaiak is?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!