A virtuális valóságnak a hang ugyanúgy eleme, mint a látvány. Egy kaliforniai cég szerint a headsetek nem elegendők, speciális külön fejhallgató kell hozzá.
2016. április 21. 09:00
p
0
0
0
Mentés
Egy virtuális világban a hallás ugyanannyira fontos, mint a látás. Ha a Holdon sétálunk, lépéseinket akarjuk hallani a porban. A HTC, az Oculus és a Sony nem véletlenül fektetett komoly összegeket a felhasználói élményt a helyre jellemző hangokkal fokozó audiomotorokba.
A San Diego székhelyű fejhallgató-gyártó Ossic szerint nem elég ennyi.
„Hiteles 3D audióhoz figyelembe kell venni az adott hallgató személy fülét is” – nyilatkozta a cégalapító Jason Riggs.
Mivel nincs két egyforma fül, az Ossic a felhasználó fiziológiájához kalibrált fejhallgatókat készít. Riggs szerint a speciális (például fülek egymástól való távolságát, mozgást mérő) szenzorokkal, giroszkópokkal, iránytűvel stb. felszerelt, az adatok alapján, processzorán keresztül a fej és a fül mindenkori állapotához alkalmazkodó, a hangokat folyamatosan frissítő X adja a jelenlegi legélethűbb virtuálisvalóság-hangot.
A fejhallgató a Kickstarteren megcélzott 100 ezer dollárt igencsak "túlteljesítette": 23 órával a közösségi támogatást gyűjtő kampány vége előtt több mint 2,6 milliónál tart.
Az utóbbi időben egyre gyakoribbá vált, hogy végstádiumú betegek családtagjai azzal szembesültek, hogy haldokló szerettük olyan utolsó kívánsággal állt elő, amit lehetetlen volt teljesíteni.
Európa lemarad a mesterséges intelligenciáért való versenyben, de a hagyományos tudás oktatására továbbra is szükség van – vallja Edoardo Rafiotta olasz jogászprofesszor.