Az újra megtalált olvasóközösség a médiapiac jövője

2015. december 14. 15:49

Az olvasó jelenleg azzal fizet a tartalomért, hogy azt elfogyasztja. A médiacégnek feladata ezt az aktust kapitalizálni. A hogyanra jelenleg két út van.

2015. december 14. 15:49
Benei Péter
Kreatív

Nádori Péter által érintett másik téma, hogy miért meghatározó egy olyan oldal a médiapiacon, amelyik nem állít elő tartalmat.

Erre a válasz sajnos kétségbeejtően egyszerű: azért, mert ott töltik az emberek az idejüket. Ahol a figyelem van, ott van a befolyás is. A médiapiac pedig nincs kiszolgáltatva senkinek, egyszerűen csak gyorsan változnak a keretrendszerek. Az, hogy a 20. században a híreket papírra nyomták, a 21. században pedig a Facebookra vagy az internetre, csupán annyit jelent, hogy meg kell tanulni kihasználni a lehetőségeket. »A bátorság nem azt jelenti, hogy nincs bennünk félelem« - Coelho. Ma egy sikeres oldal forgalmának döntő többsége (több, mint 60 százalék) a Facebookról érkezik.

Két feladata van egy médiapiaci szereplőnek ezzel a lehetőséggel: abszolválni és elismerni, hogy tartalma akkor sikeres, ha emberek tömegei megosztják azt és ezt a trendet erősíteni, illetve a Facebookon egyénileg megtalálható emberekből saját olvasóközösséget építeni, akik keménymagként követik az oldal minden hírét és tovább serkentik az olvasottságot. Ha pedig olvasószám van, hirdető is lesz, sőt, sokkal több lehetősége van a pénzszerzésre egy szerkesztőségnek ma, mint volt 10 évvel ezelőtt. Az olvasóközönség transzparens és impulzív újkori megfelelőjét pont az a rendszer adta a médiapiac kezébe, akit Nádori a cikkében fenntartásokkal kezel.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 12 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Peter8811
2016. január 05. 15:05
Azért mer kreatének.
marko11
2016. január 05. 15:05
Mindjár' bekapitalizálok! Még jó, hogy nem "fogyasztok" akármit!
Tintamin
2016. január 03. 18:11
A Magyar Idok es a Magyar Hirlap nem igyekszik a piaci igenyeknek megfelelni, de nem is kell nekik, siman megelnek a zsebunkbol.
yanoo
2015. december 15. 09:27
Ohh, egy újabb Coelho idézet...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!