Fővárosi Törvényszék

2016. június 7. 16:08
Az Nemzeti Média és- Hírközlési Hatóság és a Klubrádió között folyó polgári peres eljárás keretében jogerős részítélet született, mely szerint a hatóság 108 millió forint kártérítést köteles fizetni. A 1,4 milliárd forintért folyó perben a bíróság csupán a média- és frekvenciahasználati díj, valamint a hatóság szóvivőjének jó hírnevet sértő nyilatkozatai ügyében ítélt, az elmaradt reklámbevételekről nem született ítélet.
Sajtóper
2016. április 25. 16:54
Pert nyert a Századvég Gazdaságkutató Zrt. Mellár Tamás közgazdásszal szemben, aki a cég kutatási igazgatója volt 2010 és 2011 között. A Századvég Mellárt a Népszabadságnak 2014-ben adott interjújában tett kijelentései miatt perelte be.
Nemzetközi eljárás?
2016. január 12. 16:23
A Mahir ügyvédje korábban azt nyilatkozta, hogy a cég milliárdos nemzetközi kártérítési eljárásokat indíthat a főváros ellen, mivel felerészt külföldi tulajdonban áll. A Mahir 50 százalékss német tulajdonosa, az euroAWK ugyanakkor közölte: nem tervezik, hogy nemzetközi bírói fórumhoz fordulnak.
Hadoszlopok
2016. január 12. 11:17
Bár a Fővárosi Törvényszék bejelentette, napokon belül határoznak arról, hogy megtiltják-e az ítélethozatalig a Mahir Cityposter hirdetőoszlopainak bontását, a főváros nem várja meg a döntést: addig is tovább bontják az oszlopokat, és arra hivatkoznak, hogy a felperes előző erre vonatkozó kérelmét is elutasították.
2015. szeptember 21. 16:47
Pert vesztett az Indexszel szemben Habony Árpád: a portál egy luxusáruházról szóló cikkét illusztrálta a kormányfői tanácsadó képével, amint épp vásárol annak egyik boltjában. Az ítélet szerint, amely nem jogerős, Habonynak tűrnie kell mindezt.
2013. június 19. 16:36
A jogerős ítélet szerint Jáksó László írásából rá lehetett ismerni Bogád Zoltánra, akit többek között „szánalmas hulladék”-nak és „szellemi sérült”-nek nevezett a Vasárnapi Hírekben közölt cikkben.
Megismételt eljárás
2013. január 14. 14:50
Megsemmisítette a Fővárosi Törvényszék kártérítésre kötelező ítéletét a másodfokú bíróság, és új eljárás lefolytatására kötelezte az elsőfokú bíróságot. A Jobbik ugyanakkor nem fellebbezett az elsőfokú ítélet Semjén Zsoltot felmentő része ellen, így az jogerőre emelkedett.
Ítélet
2012. augusztus 21. 16:42
A Fővárosi Törvényszék ítélete értelmében másodrendű alperesként a Mandiner Kft. 500.000 Ft kártérítést köteles fizetni a Jobbik részére egy Semjén-előadásról szóló MTI-hír közzététele miatt. Az elsőrendű alperes, Semjén Zsolt esetében a bíróság nem állapított meg jogsértést.
2012. július 18. 15:37
A TASZ jogvédő szervezet tájékoztatása szerint a Fővárosi Törvényszék szerdán első fokon kimondta, hogy mindenki számára megismerhető a TV2 és az RTL Klub hatósági szerződése, amelyet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsával kötöttek a csatornák.
2012. július 10. 13:04
A Fővárosi Törvényszék szeptember 4-ére halasztotta a Neo FM rádiót működtető FM1 Zrt. beadványának tárgyalását. Az eljárásban a társaság a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa azon határozatának felülvizsgálatát kérte, amelyben a hatóság felmondta a rádió médiaszolgáltatási szerződését.