Lázár János

Brückner Gergely
2016. október 28. 7:40
Ha tudná, sem mondaná meg, ki volt a forrása – de nem tudja. Brückner Gergelyt épp azzal vegzálja a rendőrség, hogy adja ki, kitől tudott egy Matolcsy György által Lázár Jánosnak írt levélről. A Figyelő több szakmai díjjal kitüntetett oknyomozója tavaly januárban írta meg, milyen rossz üzletet csinált a magyar állam az MKB Bank megvételével, Matolcsyék erre abszurd módon büntető feljelentést tettek üzleti titok megsértéséért. Sérül a sajtószabadság? Interjúnk.
2016. október 13. 17:05
Lázár Jánosnak hiányozni fognak a Népszabadság tudósítói, és szerinte is megérdemelték volna a lap munkatársai, ha a kiadó nem csapja be őket, hanem méltányosan jár el a lap megszüntetésekor.
15 év
2016. május 24. 13:23
A Népszabadság Online-nál folytatja Spirk József. A hír, hogy az egyik meghatározó politikai újságírót „kirúgják éppen” az Indextől, pletykaszinten múlt héten jutott el a Mandinerhez. Meg nem erősített értesülések szerint Spéder Zoltán tulajdonos az Orbán Gáspár TEK-általi kimenekítéséről szóló, Lázár János által kacsának titulált írás miatt orrolhatott meg Spirkre.
Jobbikos visszaszorulás
2016. május 2. 13:54
Tóbiás József MSZP-elnök az esti híradókban legtöbbet szereplő ellenzéki politikus a Nézőpont Intézet felmérése szerint. „Oldalfüggetlen” szempontból pedig Orbán Viktor és Lázár János után a harmadik. Az előző negyed évben nem csak az MSZP, hanem minden kis párt sikeresebben tematizált az esti híradókban, mint Vona Gábor és a Jobbik.
2016. április 25. 19:26
Szemét világ ez, ahol a felelősség nem Matolcsy György, nem Orbán Viktor, nem Polt Péter, nem Szemerey Tamás, Matolcsy unokatestvérének vállát nyomja, hanem azokét, akik csupán erkölcsösen akarnak élni ebben az országban, erkölcsösen akarják végezni munkájukat.
2015. november 9. 7:10
Sohasem tárgyaltam Lázár Jánossal, ezeken a megbeszéléseken a magyar RTL menedzsmentje nem vett részt. A tulajdonos képviselői egyeztettek a kormányzattal.
Mással kell jóban lenni
2015. október 8. 18:28
Tarr Péter, a Hír TV vezérigazgató-helyettese azt nyilatkozta a Kreatívnak, hogy korábban a kormány kommunikációjáért felelős emberek heti rendszerességgel jártak be eligazítani a vezérkart. Giró-Szász András ezt visszautasította, Lázár János viszont finomabban fogalmazott: szerinte ha volt is ilyen, az a tulajdonos utasítására történt.
2015. július 8. 19:26
A DGAP elemzése az Origo esetét Lázár Jánossal a „kormánykritikus újságírás” „kiemelkedő példájaként” írja le, ami egészen beteg humorérzékről tanúskodik.
2015. június 25. 9:40
Habony embere is teljesíti a feladatát, Lázáré is. Az adófizetők pénzén gründolnak kormányszócsövet.
2015. május 23. 10:56
Az okvetetlenkedő, folyton kérdező, a hatalom embereit zavarba hozó és ellentmondásba kergető újságírókat ki kell tiltani. Különben újra és újra kínos ügyeket tálalnak.
2015. április 18. 16:26
Gyurcsány kottájából játszik a Fidesz – legalábbis a Magyar Nemzet szerint. Egy cikkben sorra vették, hogy az utóbbi időszakban hányszor ütköztek falakba a kormányzat részéről. Azt írják: ilyen utoljára a szocialista kormányok idején történt velük.
2015. április 17. 7:30
Mint a televízió felelős szerkesztője ezúton ki- és bejelentem, büntetőjogi felelősségem teljes tudatában, hogy Lázár János nem csak cinikus, hanem egy hazug politikus.
2015. április 9. 15:29
A kormány javaslata szerint maximum 5,3 százalék lehet a reklámadó a jövőben. Az még nem dőlt el, hogy lesz-e 0 százalékos kulcs a magyar kis- és középvállalkozásoknak.
3-5%
2015. március 4. 8:53
Rogán Antal szerint a Fidesz azt szeretné, ha a legkisebb bevételű cégeknek nem kellene reklámadót fizetniük. A kormánypárt frakcióvezetője jelezte, hogy az egyik európai uniós hivatal azt szeretné, hogy a legkisebb cégeknek is kelljen fizetnie az adót, akár a legkisebb reklámbevétel után is.
2015. március 3. 16:42
A Magyar Lapkiadók Egyesülete szerint bármilyen, a hazai médiavállalkozásokra kivetett adó továbbra is versenyhátrányt jelent, az abból befolyó bevétel felhasználása pedig könnyen napi „politikai játszmák eszköze” lehet – írja a szervezet közleménye. Lázár János arra emlékeztetett, hogy szükség van a módosításra.
2015. március 3. 15:23
A kisebb médiacégeket szeretné megvédeni a reklámadó módosításával a kormány – mondta Lázár János.
6,6 milliárd folyhat be
2015. március 3. 11:49
A parlament gazdasági bizottságának keddi ülésén Lázár János és Rogán Antal szavaiból kiderült: a kormány 3-5 százalék körüli reklámadót mérlegel, amiből be kellene folynia a tervezett 6,6 milliárdos bevételnek. A módosításra azért van szükség, mert az Európai Bizottság adó- és versenyjogi eljárást is folytat Magyarországgal szemben a reklámadó miatt – mondta Lázár János.
2015. február 18. 13:13
Nincs okom elkapkodni a döntést, több eshetőség is szóba jön, köztük a Mandiner is, mely az igényes fiatal nemzedék egyik fóruma. Interjú.
Adócsökkentés
2015. február 3. 19:50
A Miniszterelnökséget vezető miniszter azt javasolja: legyen egykulcsos a reklámadó, és csökkentsék annak mértékét is. Lázár János beszélt az Európai Bizottság reklámadóval kapcsolatos aggályairól is, valamint megerősítette, hogy a kormány november óta tárgyal az RTL Klubot tulajdonló Bertelsmann-csoporttal az ügyben. Szerették volna elkerülni ugyanis a pert, illetve az európai bizottsági eljárást.
Paktum?
2015. január 29. 11:27
Öt százalékra szállítják le a reklámadót, cserébe az RTL Klub visszavesz a híradó kormánykritikus hangneméből. A Népszava szerint ebben állapodott meg Berlinben Lázár János és az RTL Group régiós alelnöke, Andreas Rudas szerdán.
2015. január 27. 8:10
A 444 információi szerint már több egyeztetési körön is túl vannak az RTL különböző vezetői Lázár Jánossal, a Miniszterelnökséget vezető miniszterrel. A lap szerint a reklámadó jelentős csökkentéséért cserébe kevesebb politika lesz a híradóban és távozhat Dirk Gerkens is.
2014. szeptember 23. 7:01
A kereskedelmi média idén nyárig letojta a politikát, a közmédia termelési híradói és a jobbos sajtóban felbukkanó balos botrányok elegendőnek bizonyultak a legnyilvánvalóbb böszmeségek okozta társadalmi feszültségek tompítására.
2014. szeptember 15. 9:08
Már megjelentek az első lelkes internetes kommentek arról, hogy mennyire utálják ezeket a csatornákat, és így nem kár értük, tulajdonképpen az lenne a legjobb, ha megszűnnének.
2014. szeptember 8. 17:02
Lelkiismereti kérdés, hogy ha kimondjuk Berkiről a valóságot, akkor ne álljunk meg nála, hanem mutassunk rá a gazdákra is. A hajdúkra, a vajnákra, a kálomistákra. Mert amennyire irritáló Berki, annyira nem tényező.
2014. augusztus 22. 11:55
A 444 közölte Pethő András volt origós főszerkesztő-helyettes levelet, melyben arról írt a Telekom belső ellenőrzésének, hogy politikai nyomás van az Origón.
2014. június 20. 15:16
Az RTL Magyarország visszautasít minden olyan híresztelést, amely azt sugallja a közvélemény számára, hogy társaságuk eddig nem, vagy nem megfelelő mértékben vette ki a részét a közteherviselésből – írták pénteken az MTI-hez eljuttatott közleményükben. A csatorna jogi lépéseket fontolgat az ügyben.
Háború
2014. június 20. 8:20
Lázár János szerint az RTL Klub azt hiszi, hogy törvényen felül áll, ezért nem kell adóznia. A kritikusabb hangvételű híradót pedig úgy értelmezi, hogy a médiavállalat gyarmatnak tekinti Magyarországot.
2014. június 20. 7:39
Az üzenet világos, az RTL vezetése azt gondolja, törvényen felül állnak, nekik nem kell adózni, s aki adófizetésre kényszeríti őket, annak előveszik a családját. Interjú.
2014. június 13. 10:39
A sajtószabadság magasabb rendű szempont, mint a nézettségi és a gazdasági kérdések, ráadásul szorosan össze is függenek. Interjú.
2014. június 11. 10:31
A sajtóbravúrt természetesen a közszolgálati Híradó hajtotta végre. Bónusz bravúr: egy beszédrészletet idéztek fel a demonstrációról, pont azt, amelyikben gyurcsányoztak.
2014. június 10. 20:19
A hatalom természete, hogy titkolózik. Mi nem szeretjük a titkokat, nem szeretjük a mutyikat, nem szeretjük a 20%-ot, vagy nem is tudom mennyi most az aktuális visszaosztási árfolyam.
2014. június 10. 14:20
Engem legjobban az lep meg, hogy mások most mennyire meglepődnek. Pedig nincs itt semmi meglepő. Hibátlanul érvényesül a kormányprogram: folytatják.
2014. június 10. 9:28
Ezek a „népirtások” nagyságrenddel súlyosabbak voltak, mint ami most az Origónál zajlik, zajlott. Tüntetésekre nem emlékszem.
2014. június 8. 12:26
A magyar sajtót azok tettük tönkre, akik benne dolgoztunk az elmúlt 25 évben!
2014. június 8. 10:38
A konfliktusban nem lehet meghátrálni, el kell menni a falig, csakhogy ahhoz, hogy ezzel sikeres legyen, Orbánéhoz fogható politikai tehetség is kell.
2014. június 6. 15:52
A szenvedélyes fácánvadász galamblelkű angyalnak, de legalábbis Orbán jó fej jobbkezének szeretne tűnni, ezért egyre idegesebb attól, hogy rendre vérengző héjának mutatja a független média.
2014. június 5. 16:35
Meggyőződésem, hogy azok a német kis- és nagyrészvényesek, köztük a német állam, nem tűrnék el, hogy egy botrányba keveredett politikus csak úgy kirúgassa egy újságtól a leleplezőjét.
2014. június 5. 16:21
Mindenki tudja, hogy mi történt. Nem lesz rá bizonyíték, valószínűleg soha. Zárt térben, kevés résztvevő előtt elsuttogott szavak: ahol érdekek vannak, ott szavak sem kellenek.
Nyugtasson meg minket!
2014. június 5. 15:55
Az Origo főszerkesztőjének kirúgása miatt írt levelet Karácsony Gergely Timotheus Höttges-nek, a Deutsche Telekom vezérigazgatójának. A politikus többek között azt írta: „ha ez az eset Németországban történik, nyilvánvalóan országos szintű tömegdemonstrációk követik, teljes joggal”.
2014. június 5. 10:55
Tisztelt Elnök úr, tisztelt Vezérigazgató úr, akkor most ennek a miniszteri nyilatkozatnak a tükrében fel kell tennünk a kérdést: ez a 300 milliárd forint, ez a körülbelül 1 milliárd euró most zsebpénz, vagy vérdíj?
2014. június 5. 10:19
A kormány gyerekekre költené a médiaadóból befolyó pénzt, az ellenzék szerint eddig is lehetett volna rájuk költeni: például a stadionfelújításokra szánt pénzből.
Magenta világ
2014. június 5. 10:01
Még 2013 őszén megállapodott a magyar kormány a Telekom igazgatóságával, hogy cserébe azért, hogy a mobilszolgáltató meghosszabbíthatja működését, a vállalat visszafogja a számára úgysem annyira fontos Origót. Kerstin Günther igazgatósági elnöktől azt kérte Lázár János a 444 cikke szerint, hogy az Origo ne kritizálja a kormányt, ehhez pedig mellékelt egy 150 oldalas, a portál ellenzékiségét bizonyító tanulmányt.
2014. június 5. 8:38
Szóval „házon belül” ne aggódjunk egy picit a szólás- és véleményszabadságért? Ha már úgy is éppen aggódunk a sajtó szabadságáért.
Beleképzelés?
2014. június 4. 20:05
Az atlatszo.hu megkapta azt a hangfelvételt, amely az Origo.hu keddi viharos szerkesztőségi értekezletén készült. Az ülésen a cégvezető azt bizonygatta, nem politikai nyomásra távozik Sáling Gergő főszerkesztő.
2014. június 4. 16:37
A Lázár János utazásairól szóló cikkek szerzője, Pethő András is felmondott az Origonál – írja a 444. A Soma-díjas Pethő a lap főszerkesztő-helyettese volt. A Kreatív információi szerint a teljes Belföld rovat felmondott.
Súlyos csapás
2014. június 4. 16:21
A Riporterek Határok Nélkül „súlyos csapás a magyarországi független újságírásnak” Sáling Gergő leváltása. Szerintük a kormány „nyilvánvalóan újabb kritikus hangokat akar elnémítani”. A szervezet állásfoglalást kért a Deutsche Telekom AG-től az ügyről.
„Nem ördögtő való”
2014. június 4. 12:58
Lázár János azt mondta: nem lepődött meg azon, hogy az egyébként konkurens médiaérdekeltségek tiltakoznak a reklámadó ellen, hiszen ugyanezt csinálták a bankok is a bankadó bevezetésekor. A sajtószabadsággal szerinte nincs összefüggésben az adó mértéke. „Azért, mert adót kell fizetni, attól még demokrácia marad Magyarországon” – fejtette ki.
Sáling-ügy
2014. június 3. 22:44
Lázár János arra kérte Sáling Gergőt, az Origo távozó főszerkesztőjét, hogy nyilvánosan bizonyítsa, vagy cáfolja meg azokat a híreket, amelyek szerint Lázár politikai nyomásgyakorlása miatt kellett Sálingnak a pozíciójából távozni. Sáling azonban már korábban jelezte, hogy szerződése nem teszi lehetővé, hogy a kérdésben nyilatkozzon.
2014. június 3. 18:54
Közös megegyezéssel távoztam, nem saját elhatározásból, azonnali hatállyal.
2014. június 3. 16:28
A mitugrász újságírók egy életre megtanulják: a kegyetlen pragmatizmus félelmet szül, a félelem pedig tiszteletet.
2014. június 3. 15:32
Tegnap valaki a kormányból nagyon furcsa eseményeket generált és ezzel olyan későbbi állapotot helyezett kilátásba, ami nyílt konfliktusokhoz vezetett a médiában.
2014. június 3. 11:55
Sáling Gergő több mint két éven át volt a legközvetlenebb munkatársam, minden kérdést, problémát, ötletet vele beszéltem meg első körben, eléggé el vagyok kámpicsorodva.
2014. június 3. 10:49
Nagyhatalmú sündisznócskákkal és fácánvadászokkal nem húzunk ujjat. Kollégák, ezt tessék megjegyezni.
2013. november 13. 15:56
Mi lenne, ha az újságírók lövöldöznének csípőből? Nekünk, akikre állandóan a szakmai felelősségünk miatt rázzák ujjukat a politikusok, meddig tartana a pályafutásunk, ha bizonyíték híján korruptoznánk le az MNV-elnököt?
2013. augusztus 1. 17:18
Szakmai szervezetektől vár ismételten javaslatot a kormányfő arra vonatkozóan, hogy kit javasoljon kinevezésre az államfőnek a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöki posztjára – áll a Kormányzati Információs Központ csütörtöki közleményében. A megkereséseket Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár juttatta el 26 szakmai szervezet vezetőjének.
2013. július 29. 11:55
Cinikus üzenet ez Lázártól: a magyar média szervilis, s bárki eltaposhat egy online lapot azzal, ha az éppen aktuális hatalomnak nem tetsző kommenteket ír.
2013. július 24. 9:07
Ahhoz képest, hogy Lázár egyetlen törvényjavaslata ezrek magántulajdonát veheti el, munkahelyek ezreit szüntetheti meg, igazán nem tűnik aránytalannak, hogy a kommentelők azt kiabálhassák róla, ami nekik jól esik.
2013. július 23. 14:37
Ötszázezer forint nem vagyoni kártérítést fizet a Lapcom Lapkiadó és Nyomdaipari Kft. a Lázár Jánost szállító mikrobusz tavaly őszi balesete után megjelent, az államtitkár emberi méltóságát sértő kommentek miatt – közölte a Kormányzati Információs Központ kedden az MTI-vel. A pénzt a politikus a karambolban meghalt nő családjának ajánlotta fel.
2013. június 27. 15:30
Nem kerül a parlament elé a reklámadóról szóló javaslat a tavaszi ülésszakban – közölte a Magyar Reklámszövetség csütörtökön a honlapján.
2013. április 12. 14:51
Épp Lázár ne gondolta volna végig, hogy a rá vonatkozó gyalázkodást, amit eddig csak a delmagyar.hu olvasói láttak, most ország-világ olvassa?
2013. április 11. 16:17
Egy cikkhez érkezett, személyét sértő hozzászólások miatt emberi méltóságának megvédése érdekében fordult bírósághoz Lázár János.
2013. április 10. 13:57
Ha egy politikus nem bír lenyelni egy nem is trágár szavakkal megfogalmazott „dögölj meg”-et, akkor az mimózának tűnik a választott hivatásához képest.
2013. február 25. 19:33
Lázár János a parlamenti honlapra felkerült javaslatában azt kezdeményezi, hogy az országgyűlési és az európai parlamenti választást megelőző kampányidőszakban politikai reklámot csak a közmédia tehessen közzé.
2012. november 26. 20:56
Nem hirdethetnek a kereskedelmi rádiókban és televíziókban a pártok 2014-ben az új kampányszabályok szerint.
2012. június 25. 21:35
A másodfokú bíróság jogerős döntése alapján Hódmezővásárhely elvesztette azt a sajtópert, amit a HVG-vel szemben indított – írja hétfőn az e-MaSa. Lázár János a portál kérdésére válaszolva közölte: „azt, hogy a HVG velem kapcsolatban hazudik, már megszoktam, de minden törvényes eszközzel fellépek az ellen, hogy valaki valótlanságokat állítson Hódmezővásárhelyről”.

összesen: 65 db | 18 db/oldal

első vissza 1 2 3 4 következő utolsó