Oroszország

Orosz világ
2017. május 3. 11:46
Az országos központi állami televíziónak hisz az oroszok 70 százaléka.
2017. március 13. 17:28
Nincs kivételezés se Vonával, se mással. És, hogy ki hogyan szerepel majd 2018-ban, azt nem tudom, mindenesetre a választásig hátralévő másfél évben azon leszek, hogy kiderítsem, mennyi van még ebben a rendszerben. Interjú.
2017. január 25. 16:22
Nem, nem őrültem meg, csak idéztem pár szenzációs hírt a magyar internet legaljáról, az orosz propaganda hajtotta kamuhír-univerzumból. Én három hétig tájékozódtam innen a világ dolgairól.
2016. december 16. 14:54
A hirado.hu, de az M1 aktuális csatornánk, a Kossuth rádió, valamint az MTI sem, természetesen nem kíván az Ön által csak orosz propagandaterjesztésnek bélyegzett folyamat részesévé válni.
2016. december 13. 13:11
A német kormánypártok az álhírek és összeesküvés-elméletek terjesztése elleni fellépés részeként szigorítanák a törvényeket annak érdekében, hogy megakadályozzák a 2017-es választások befolyásolását. Thomas Oppermann, szociáldemokrata képviselő a Facebookot kötelezné a dezinformációk elleni határozott fellépésre. A kereszténydemokrata Ansgar Heveling szerint Moszkva érdeke a közvélemény manipulálása.
2016. december 6. 14:21
Egyes országok titkosszolgálatai egyre nagyobb arányban alkalmazzák az információs és pszichológiai hatásgyakorlást, amelynek célja a belpolitikai és társadalmi helyzet destabilizálása a világ különböző régióiban, és amely államok szuverenitásának és területi épségének aláásásához vezet – áll a Putyin által kedden aláírt orosz információbiztonsági doktrínában.
2016. augusztus 21. 16:46
A nyugati sajtóterror már odáig eszkalálódott, hogy a Soros-támogatású intézmények és portálok feketelistákat tesznek közzé, melyeken felsorolják, szerintük mely hírforrások mögött állnak orosz titkosszolgálatok.
2016. július 30. 17:17
Az orosz kormánypropaganda lényege, hogy teleszórják a nyilvánosságot, mindenekelőtt az internetet zavaros összeesküvés-elméletekkel, féligazságokkal és akár egymást is cáfoló hazugságokkal.
2016. június 1. 9:56
Eltelt már vagy három évtized, de a propagandisták láthatón semmit nem tanultak. Ahogyan az akkoriaknak, úgy a mostaniaknak sem jut eszébe, hogy csupán az egyoldalú agymosásból volt és van ismét elegünk.
2016. május 9. 7:45
A mind brutálisabb cenzúra melletti perverz nyugati érvelés nem tántorodik el annak bizonygatásától, hogy a Nyugat szabad, és csak a putyini és egyéb állami propagandaszennyezéstől védi az étert.
2016. május 6. 10:33
Az emberek valószínűleg minden időben kattintani fognak egy olyan fotóra, amely dunai krokodilt ígér.
2016. április 15. 12:39
A magyar nyelvű oroszbarát propaganda nagyon hasonlóan jelenik meg, mint amit a lettek tudományosan kikutattak.
2016. január 21. 15:18
Kisebbségi tulajdonos lett a Gawker-birodalomban a Viktor Vekszelberg orosz oligarcha tulajdonában lévő Columbus Nova Technology Partners nevű befektetési alap – írja a 444. Az ügy háttere, hogy Hulk Hogan pankrátor-színész százmillió dollárra perli a Gawkert. Vekszelberg állt például a moszkvai magyar kereskedelmi kirendeltség épületének megvásárlása mögött is.
2015. június 2. 11:24
Felkapta a nyugati sajtó Ljudmilla Szavcsukot, egy orosz nőt, aki állítása szerint Putyin-propagandista internetes kommentelőként és trollként alkalmaztak. Szavcsuk a német Spiegelnek azt mondta: szándékosan, újságíróként vette fel a munkát, hogy belásson a kulisszák mögé.
2015. április 1. 7:54
Teljes tévedés, hogy a fősodratú média szándékosan csak egyféle nézőpont bemutatására törekednék egy efféle konfliktus bemutatása során.
2015. március 5. 11:50
Ezután jött elő az orosz vonal és Paks 2. És Lajos részéről itt hangzott el a második nem. Hogy ez sem pénzügyileg, sem politikailag hosszú távon nem lesz vállalható.
2015. február 12. 13:35
Az orosz elnök látogatása alkalmából Putyin-témájú South Park és Family Guy epizódokat vetít a Comedy Central. Animált Áder Jánossal reklámozzák az eseményt.
2015. január 22. 11:11
Lovas István bejelentése szerint döntöttek arról: lesz magyar adása az RT globális orosz televíziónak. Az RT sajtóosztálya az Index kérdésére viszont azt közölte: tervben sincs, hogy magyar nyelvű csatornát indítanának.
2014. december 12. 13:34
Kivonul a Google Oroszországból. Az indokot nem közölte a cég, de valószínűleg az lehet a háttérben, hogy hatályba lép az az orosz törvény, mely szerint az orosz állampolgárok adatait tároló szerverek csak Oroszországban lehetnek.
2014. december 1. 14:24
Miközben a kormányt pocskondiázó média naponta kap sírógörcsöt a sajtószabadság állítólagos hiányától, már csak egysíkú véleményt közölnek, híreket alig. A háttérben nagyhatalmak nagy hatalmú pénzosztói.
Nem kapott engedélyt
2014. november 11. 7:29
Kivonul Oroszországból a CNN International amerikai hírtelevízió. Az indokokat nem nevezték meg. Egy orosz napilap szerint a CNN már rég beadta kérelmét az orosz médiahatósághoz, de eddig nem kapott engedélyt, a médiahatóság viszont cáfolta, hogy köze lenne a kivonuláshoz.
2014. október 2. 11:00
Az orosz elnök szerint az internet korlátozása ellentmondana a demokráciának, emellett az információ áramlás fontos az emberek számára.
2014. szeptember 10. 13:57
Majdnem egy hete történt, hogy a kelet-európai fiataloknak szervezett, Szabadság Expressz nevű rendezvénysorozat budapesti állomásán Kövér László megbillent egy sima kérdéstől.
2014. július 25. 11:28
Semmit nem szabad kritikátlanul elfogadni.
2014. június 18. 8:22
Független szövetséget hoznak létre orosz újságírók, akik nem akarnak részt venni az Oroszország által folytatott, ukrajnai eseményekről szóló „hazugságpropagandában”. Tizenhatan írták alá a kezdeményezést, várják kollégáik csatlakozását.
Keleti nyitás
2014. május 28. 12:31
Budapesten tartott ülést az Interszputnyik Nemzetközi Űrtávközlési Rendszer és Szervezet. Az ülés alkalmával Karas Monika, az NMHH elnöke aláírta a csatlakozási szerződést a nemzetközi szervezethez, melynek most már Magyarországgal együtt 26, többségében európai és ázsiai ország a tagja.
2014. május 5. 16:36
Több mint 300 újságíró és sajtómunkatárs, főként az állami médiában dolgozók kapnak állami kitüntetést „a krími események objektív megvilágításáért” – közölte értesülését a Vedomosztyi című orosz napilap hétfőn.
2014. március 22. 8:28
Then Russia invaded Ukraine, and I came to see just how dangerous a propaganda tool the network was. I couldn’t be a part of it any longer.
2014. március 6. 14:46
Elfoglalta egy Krímben fogható helyi kereskedelmi televízió frekvenciáját az orosz állami hírtelevízió, a Rosszija 24.
2014. március 6. 9:00
Az imént beszéltem a nagyszüleimmel, akik a szovjetek elől menekülve érkeztek az USÁ-ba a magyar forradalom idején.
2014. március 6. 8:31
Az orosz RT America TV-csatorna magyar származású műsorvezetője, Liz Wahl többek közt az '56-ban a szovjetek elől menekülő nagyszüleire hivatkozott bejelentésében.
2014. január 26. 15:04
2014 az I. világháború 100., a rendszerváltás 25., valamint korszakalkotóan legendás és mértékadóan befolyásos lap-ősünk, az Utolsó Figyelmeztetés születésének 15. évfordulója. Szemlézünk az évtizedes cikkeinkből, hátha kiderül belőlük valami tanulság: ment-e az évek által az ország elébb.
2013. december 10. 10:03
Putyin feloszlatta az orosz állami hírügynökséget. A feloszlatás oka a spórolás, illetve az állami média hatékonyabbá tétele.
Kiberkémkedés
2013. szeptember 26. 10:51
Fejlett kibertámadási műveleteket végrehajtó „kiberzsoldos” csoportok teljesen újszerű kémkedési kampányát azonosította a Kaspersky Lab; a „hit and run” támadások mögött feltehetően Kína, Dél-Korea és Japán áll – tájékoztatta az orosz informatikai biztonságtechnikai cég szerdán az MTI-t.
2013. szeptember 24. 21:26
Tavaly november óta közel két és fél ezer öngyilkosságra buzdító internetes oldalt tiltottak be Oroszországban – közölte kedden az orosz fogyasztóvédelmi felügyelet.
2013. szeptember 16. 23:16
Edward Snowden, az Oroszországban ideiglenes menedékjogi engedéllyel tartózkodó amerikai informatikus kísérettel már kimerészkedik az utcára – derült ki a férfi orosz ügyvédjének a Russia Today angol nyelvű televízió számára hétfő este adott nyilatkozatából.
2013. augusztus 26. 22:20
Újabb részletek kerültek napvilágra a Snowden-ügyben: Kuba nem akarta, hogy területén leszálljon az a repülőgép, amellyel Edward Snowden egy dél-amerikai országba utazott volna – közölte értesülését hétfőn a Kommerszant című orosz napilap.
2013. augusztus 22. 11:11
A Guardiant és a hozzá hasonló orgánumokat hagyni kell dolgozni, és nem pedig rosszízű titkosszolgálati akciókkal zaklatni a szerkesztőségeket.
2013. augusztus 21. 21:29
London kettős mércét alkalmaz az emberi jogok terén, amikor a Guardianre nyomást gyakorol – kommentálta szerdán az orosz külügyi szóvivő a brit hatóságok fellépését a napilappal szemben.
Edward apja, Lon Snowden
2013. augusztus 15. 14:44
Egy védett internetes oldalon kapcsolatba lépett fiával Lon Snowden, az Oroszországban ismeretlen helyen tartózkodó, korábban bizalmas adatokat kiszivárogtató amerikai informatikus apja – jelentette csütörtökön az orosz média. Az informatikus apja, valamint ügyvédje Moszkvába utazik, hogy tájékoztassák Snodwent a fennálló lehetőségekről.
2013. augusztus 11. 18:56
Oroszországban már több mint 100 ezren írták alá azt a petíciót, amelyet az internetes kalózkodást tiltó, nemrég elfogadott jogszabály ellen fogalmaztak meg – írta az rt.com hírportál.
2013. augusztus 7. 13:00
Az orosz felsőház együttműködést ajánl az amerikai titkos adatgyűjtésről részleteket kiteregető Edward Snowdennek, aki egy évre szóló menedéket kapott Oroszországban – közölte kedden egy orosz szenátor.
2013. július 26. 11:25
A nemrég elítélt Alexander Navalnij 2010-ben indította el a RosPil nevű blogját, amelyen írt a moszkvai magyar kereskedelmi képviselet gyanús eladásáról is.
2013. július 18. 9:19
Bűnösnek mondta ki csütörtökön sikkasztásban Kirov város egyik kerületi bírósága Alekszej Navalnij vezető orosz ellenzéki blogger-politikust és az ügy egy másik vádlottját.
2013. július 17. 12:27
A Kreml biztonsági szolgálata elektronikus írógépeket rendel, hogy megelőzze a számítógépeken keresztüli kiszivárogtatásokat.
2013. július 5. 16:06
Az Átlátszó kiderítette: a Deres.TV és a Szent Korona Rádió orosz szerveren üzemel.
2013. június 30. 21:06
Az orosz elnök aláírta azt a törvényt, amely tiltja a homszexuális propagandát Oroszországban.
2013. március 19. 20:53
Súlyos pénzbüntetést róhatnak ki Oroszországban arra, aki szitokszavakat használ a sajtóban, vagy terjeszti azokat – az erről szóló törvényt kedden fogadta el az orosz parlament alsóháza.
2012. augusztus 24. 12:22
Nem gyártanék összeesküvés-elméleteket, de akadnak, akik úgy látják, a svédországi eljárás másról szól.
2012. augusztus 6. 13:22
A Vlagyimir Putyin miniszterelnök által aláírt rendelet szerint Oroszországban alkoholreklámokat nyomtatott és elektronikus médiafelületeken is tilos lesz közzétenni, az orosz médiában az éves hirdetési szerződések nagy részét azonban éppen ezek a hirdetések töltik ki.
2012. július 12. 9:29
Az internetes tiltakozások ellenére szerdán elfogadta az orosz duma az úgynevezett feketelistás törvényt, amely a törvénysértőnek ítélt internetes oldalakhoz való hozzáférést korlátozza. A Wikipedia szerint a módosítások az internet valódi cenzúrázásának alapjait vethetik meg.
2012. július 11. 9:32
A legnépszerűbb orosz internetes keresőoldal, a Yandex is tiltakozott az információs törvény tervezett módosítása ellen, ahogy előző nap az orosz Wikipedia.
2012. június 14. 8:07
Sajátos illusztrációt tett közzé a lengyel közszolgálati televízió esti híradójában a keddi mérkőzést követően.
2012. február 23. 15:57
Fehéroroszországban nemcsak az ellenzéki médiát, hanem művelőit is üldözik.

összesen: 54 db | 18 db/oldal

első vissza 1 2 3 következő utolsó