Szlovákia

Szolidaritás
2016. október 10. 12:27
A legnagyobb független szlovák napilap, a Denník N szerkesztőségi vezércikkben állt ki a Népszabadság mellett. A magyarul is publikált írásban a lap beszámol a szombati eseményekről, és azt írja: Orbán Viktor kérésére zárhatták be a Népszabadságot.
2016. május 24. 20:47
Az RTL Klub híradója kiderítette: egy amerikai bejegyzésű offshore cég áll a VS.hu mögött. A wyomingi offshore-bejegyzés előnye, hogy a cégtulajdonosokat még csak meg sem kell nevezni.
2016. május 6. 10:33
Az emberek valószínűleg minden időben kattintani fognak egy olyan fotóra, amely dunai krokodilt ígér.
2016. január 21. 8:52
A megújult PoliticalCritique.org révén a Kettős Mérce, három térségbeli, baloldali kezdeményezéssel közösen próbál hozzájárulni ahhoz, hogy ez megváltozzon.
2015. november 26. 9:50
Eldöntöttük, hogy portált alapítunk. Azért, mert piszok idealisták vagyunk. És mert szeretünk ezzel foglalkozni.
Körkép.sk
2015. november 9. 9:43
Hírportállá válik az eddig főként véleményportálként működő felvidéki Körkép.sk. Az oldalon mostantól a saját tartalmak mellett baloldalt friss hírek, jobboldalt pedig véleményszemlék várják az olvasókat. „Izgulunk, hiszen a váltás az eddigi legnagyobb kihívás, melybe tevékenységünk során belevágtunk” – fogalmazott Király Zsolt, a Körkép.sk főszerkesztője.
2015. augusztus 17. 13:53
Ahhoz, hogy egy magyar-román meccset Szlovákiában is látni lehessen, a következőnek kell megvalósulnia: megveszi egy ottani tévé a jogokat. Kész.
2015. augusztus 17. 13:52
A szeptember 4-i magyar-román mérkőzés az M4 Sport csatornán kerül adásba, a jogtulajdonos előírása alapján kódolva.
2015. április 8. 11:21
Ez a mellékes magyarázat – Románia schengeni csatlakozásának előre nem látható csúszása – se az Átlátszó-cikk címében, se a bevezetőjében nem jelenik meg, s a törzsszövegben is el kell jutni a 21. bekezdésig, hogy előkerüljön.
Kétnyelvűség
2015. február 25. 19:03
A Google-t magyarul használók számára mostantól magyarul jelenik meg a Google mapson minden felvidéki település-, kerület- és folyónév is, minden, aminek van ismert magyar megnevezése – írja a Közbeszéd.sk. mindebben szerepe lehet annak is, hogy pár éve a Kétnyelvű Dél-Szlovákia mozgalom felhívására többen is írtak az ügyben az informatikai vállalatnak.
2015. január 22. 23:50
A Charlie Hebdo-vérengzés sajtótanulságairól beszélgetett Komáromban a Heti Válasz és a hvg.hu munkatársa közel két és fél órán keresztül.
Komáromfüss 18
2014. november 18. 14:36
Sztaniszláv Andrásnak, a HVG új főszerkesztőjének 2007-től 2009-ig volt üzletrésze a szlovák StarLimo Slovensko s.r.o. nevű cégben, amit Welsz Tamás vett meg tőle és üzlettársaitól – tudta meg a Mandiner. A céget később Charity March Slovensko s.r.o.-ra nevezték át, egy hasonló nevű vállalkozással vette volna meg Welsz tavaly a Sólyom Airways-t.
2014. október 16. 18:55
Amíg hagynak bennünket dolgozni, a szerkesztőség marad. Bátran nevezhetnek bennünket gyávának, de mi tudjuk, hogy nem vagyunk azok.
2013. augusztus 15. 14:27
Új együttműködési megállapodást kötött a magyar és a szlovák közszolgálati média, az erről szóló keretszerződést Böröcz István, a Médiaszolgálatatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) vezérigazgatója és Václav Mika, a Szlovák Rádió és Televízió (RTVS) vezetője írta alá csütörtökön Budapesten.
2013. május 20. 13:11
Írhat bárki bármit, kérhet bocsánatot egymástól akár a két miniszterelnök is, rajtunk az sem fog segíteni.
2013. május 20. 12:50
Részben két nyelven, szlovák címlappal és magyar hátlappal jelent meg hétfőn a pozsonyi .týždeň (Hét) című politikai-közéleti hetilap, amely aktuális kiadásában mindkét nyelven közli azokat az írásokat, amelyeket Surján László európai parlamenti alelnök, illetve a lap főszerkesztője, Štefan Hríb írt a szlovák-magyar viszony kapcsán egymásnak címezve.
2013. február 28. 20:04
A szlovákiai médiatanács pénzbüntetésre ítélte a párkányi városi televíziót működtető társaságot, mert egyik riportjában csak magyarul hangzott el egy beszélgetés – jelentette a Bumm.sk szlovákiai magyar hírportál csütörtökön.
2012. október 10. 13:16
A szlovákiai Piano Media, az internetes fizetőfal kizárólagos szolgáltatója eddigi tizenegy partnere mellé újabb négy médiummal kötött szerződést. A szolgáltató célja, hogy előfizetőik egyre több tartalomhoz férjenek hozzá, valamint hogy az egyre bővülő tartalom új előfizetőket vonzzon.
Madari
2012. szeptember 20. 9:52
Tájékoztató honlapot indít a Fórum Kisebbségkutató Intézet és a Szlovákiai Magyarok Kerekasztala közösen a szlovákiai magyarokról, szlovák nyelven. A Madari.sk portál célja, hogy a szlovák többséget jobban megismertesse a Szlovákiában élő magyar kisebbség életével, mindennapjaival, kultúrájával és céljaival.
2012. szeptember 17. 13:35
Az elmúlt tíz évben jelentősen csökkent a külhoni magyarok magyar nyelvű rádiók hallgatásával töltött ideje – derült ki az NMHH kutatásából, amely a médiafogyasztási szokások, az anyanyelv használat és az identitás megőrzés közötti összefüggéseket vizsgálta.
2012. augusztus 2. 13:28
Titkos szavazással Václav Mikát, a kereskedelmi Markíza volt vezérigazgatóját választotta meg az összevont szlovák közszolgálati média élére a pozsonyi parlament. A szavazáson csak a kormánypárt, a Smer-SD, és az OLaNO vettek részt.
2012. június 27. 10:17
A pozsonyi parlament kedden leváltotta a közszolgálati Szlovák Rádió és Televízió (RTVS) vezérigazgatóját, Miloslava Zemkovát. A médiabizottság szerint Zemková törvényt sértett, amikor egy több mint százezer eurós szerződésről nem tájékoztatta a közmédiát ellenőrző tanácsot.
2012. március 3. 13:21
Első fokon pert nyert a parameter.sk szlovákiai hírportált üzemeltető DARCUS Kft. a magyar állammal szemben. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) egy korábbi, 1,5 millió forintos állami támogatást akart visszaperelni arra hivatkozva, hogy a parameter.sk hírportál nem nyújtott objektív tájékoztatást.

összesen: 23 db | 18 db/oldal

első vissza 1 2 következő utolsó