ZDF

2016. október 29. 13:30
A ZDF viccműsora félperces szpotban mutatja be, milyenek lennének a műsorai szélsőjobboldali irányítás alatt: bolond konteók hírműsorként eladva, 1-2-3 Reich kívzshow és Neonazi Magazin Royale. A csatornát Zionistisches Deutsche Fernsehenre nevezték át az alkalomból.
Nem is sértés
2016. október 4. 18:36
Megszüntették a büntetőeljárást Jan Böhmermann humorista ellen, aki a német közszolgálati tévé egyik szatirikus műsorában Recep Tayyip Erdoğan török elnökről szóló gúnyverset olvasott fel. Németországban külön tényállás van a felségsértésre, vagyis külföldi államok képviselőinek megsértésére. Az eljárást azért szüntették meg, mert nem biztos, hogy egyáltalán sértésnek lehet tekinteni a verset.
2016. április 15. 17:58
Megtaláltuk a teljes Böhmermann-videót, amelyből kiderül, hogy Jan Böhmermann azért szavalta el az Erdoğant övön aluli sértésekkel bombázó verset, hogy bemutassa, mit nem lehet megtenni Németországban a vélemények és művészetek szabadságának égisze alatt, ezzel is provokálva a török elnököt. Még azt is elmagyarázta Erdoğannak, hogyan perelheti be.
Schade
2016. április 12. 23:00
Lemondta a német közszolgálati ZDF-en sugárzott műsora, a Neo Magazin Royale következő részét Jan Böhmermann. A humorista az Erdoğan török elnökön való gúnyolódása miatt kirobbant diplomáciai botrány legújabb fejleményei miatt döntött így. Az ügyben kedden Angela Merkel is megszólalt. Böhmermannt közben Lengyelországból is kritizálják.
2016. április 12. 21:05
Egy Erdoğan-közeli török tévécsatorna Mainzba küldte riporterét, hogy reklamáljon a ZDF-nél a török elnököt ért rágalmakra. A török tényfeltáró azt állítja, nem engedték be, ezért két, a tévé parkolójában beszélgető ember testtartásából vezette le a sajtószabadság németországi állapotát.
Német szólásszabadság
2016. április 11. 22:00
Megerősítette a mainzi ügyészség, hogy a török elnök feljelentést tett Jan Böhmermann német humorista ellen, aki a ZDF-en alpári módon poénkodott Erdoğanon.
Messzire ment
2016. április 2. 12:21
„Pontosan ugyanolyan üres a feje, mint a heréi.” „Kicsi a farka.” Ilyen, és ehhez hasonló kijelentések hangzottak el abban az Erdoğanról szóló versben, ami a ZDF német köztévé egyik szatirikus műsorában hangzott el, és amit utóbb eltávolítottak a csatorna médiatárából. Korábban egy, a török elnököt pusztán politikailag parodizáló műsor váltott ki diplomáciai botrányt.
2016. február 26. 22:11
A bajor CSU elnöke szerint az ARD és a ZDF nem számol be megfelelően a menekültválságról.
2016. január 15. 16:29
Kedves Péter, valahol a 82. és 114. cikk megírása és leadása között szemet szúrhatott volna, hogy mekkora egy hazug, komplexusos társaság közli a gondolataidat, de ez nem okozott problémát.
2016. január 6. 10:15
A hírérték eléggé nyilvánvaló volt. Mulasztást követtünk el azzal, hogy a 19 órai Heute-adásban a történtekről még csak említést sem tettünk.
Integráció
2015. október 22. 9:41
„Német Integrációs TV” néven indítana adót a menekülteknek a CSU. Az új tévécsatorna közvetítésével a német alkotmányra és a többségi német kultúrára akarják megtanítani a Németországba befogadott menekülteket.
2015. szeptember 4. 9:56
Hogyan lehetséges, hogy az önök Budapestre akkreditált tudósítója akkora marha, hogy a legalapvetőbb uniós jogszabályokkal sincs tisztában?
2013. március 25. 15:19
A ZDF szerint Magyarországon „aki a neten véleményt nyilvánít, azt az államilag kontrollált sajtó árulónak bélyegzi”.
2013. március 25. 13:59
A szerzők szerint más országok „szabadságharcosaival” összevetve a magyar „lázadók” szinte láthatatlanok az interneten, egyesek pedig teljesen kivonulnak a digitális nyilvánosságból; ennek oka pedig a félelem attól, hogy az állam megfigyeli őket.
2013. március 23. 14:48
Az ARD német közszolgálati műsorszolgáltató társaság tagesschau.de című hírportálja az ARD és a ZDF közszolgálati műsorszolgáltató Kika nevű közös, gyermekeknek szóló televíziójának Magyarországgal foglalkozó híradós műsorszámával kapcsolatban közölt beszámolót.