Új média, új közönségmérés?

2012. augusztus 09. 08:36

Bár a DVR és a nézettségmérésbe való integrálása meghatározó lépés, tudjuk, hogy emellett a platformok diverzifikálódásának jelensége jelenti az igazán komoly kihívást.

2012. augusztus 09. 08:36
Nyírő Nóra
Blogzóna

„Alapvetően két fő trendet azonosíthatunk a televíziós közönségmérés esetében: az egyik a megszokott kontaktus számot, elért közönséget mérő megközelítés megtartása, a másik pedig a közönséget jellemző, fogyasztás minőségét mutató információ (pl. bevonódás (engagement)) mérése és kvantifikálása. Ez utóbbi kapcsán tűnt fel a közösségi médiában a televíziós programok és műsorszámok kapcsán zajló nézői beszélgetések elemzése és értékelése.

A digitális videórögzítő (DVR) nyújtotta kényelmi késleltetett nézés funkcióval együtt megjelent a közönségmérési adatok késleltetett, időben eltolt nézéssel korrigált eredményeinek közzététele is. 2007 óta használják az USA piacán az ún. C3 rating-et, ami a sugárzás időpontját követő három nap során megnézett műsorokkal korrigált nézettségi adatot tartalmazza.

Bár a DVR és a nézettségmérésbe való integrálása meghatározó lépés, tudjuk, hogy emellett a platformok diverzifikálódásának jelensége jelenti az igazán komoly kihívást: mérni szeretnénk a televíziós tartalmak fogyasztását és közönségét a PC-n, laptopon, tableten, mobiltelfonon..... Erre reagálva indították útjára a kereszt-platform alapú méréseket, például a Nielsen cross-platform campaign rating kezdeményezését.

Ugyanakkor ezek mellett a mennyiségi mérést fejlesztő lépések mellett, több szakértő is amellett teszi le a voksát, hogy a közösségi médiában zajló nézői beszélgetések, és ott  megjelenő visszajelzések olyan értéket és minőségi információt jelenthetnek a televíziócsatornáknak (vagy éppen bármilyen más médiumnak), amit a klasszikus közönségmérési módszerek nem tudnak biztosítani.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
geraz51
2012. október 26. 17:41
Köszönöm szépen!Most már biztos,hogy nem fogok hülyén meghalni.
Papuska
2012. augusztus 10. 08:21
Szerintem az egész mérési rendszer mérhetetlenül torzított. Nyilvánvalóan azok vesznek részt a folyamatos mérésben, akik vagy anyagi, vagy egyéb okból, például érvényesülési, fontossági érzet "feltűnési viszketegség" miatt felvállalják, hogy a családi életük egy szeletébe folyamatosan belelássanak. Ebből következően egy teljesen torz, sajátos nézői réteg ízlését mutatják a nézettségi eredmények. Persze tudom, hogy van korrekció, vagy kontroll, de ez is kevés a reális nézettség megállapításához. Látszik ez a "műsorszünet" alatt generált fantom nézettségi eredményekből, és hasonlókból. A magyar néző nem hasonlít egy amerikai családra a legkevésbé sem! Ha tényleg kíváncsiak a nézettségre, Magyarországon nemzetspecifikus, és más korrekcióval működő eszközöket kellene bevetni. Egyébként pedig továbbra is el lehet hitetni az emberekkel és önmagukkal, hogy a sajátos réteg által nézett, és preferált műsorok a legnépszerűbbek, nem az igazán nézettek.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!