Közönségmérés: kontaktus értékek új forrásokból

2012. szeptember 04. 10:11

Az új médiumok (bármit is jelentsen ez a gyűjtő fogalom) jellemzően új technológiákhoz (digitális eszközök, új platformok) kapcsolódnak és így a közönségmérésnek is új lehetőségeket, új adatforrásokat biztosítanak.

2012. szeptember 04. 10:11
Nyírő Nóra
Médiapiac

„Aztán nem szabad elfeledkeznünk a digitális televíziós vételt segítő set-top-boxok megjelenéséről, melyek alapvetően új adatforrást jelentenek a televíziónéző közönség nézési szokásairól. De persze ez sem csodafegyver a televíziós közönségmérésben. Kétségtelen erősségként értékelhetjük, hogy az alapsokaságot tekintve jóval nagyobb elemszámról beszélhetünk az összes set-top-box használót figyelembe véve, mint a a meglévő műszeres közönségmérés esetében. Adatot kapunk arról, mikor melyik csatorna adása van beállítva, mikor van bekapcsolva a set-top-box, és így akár niche csatornákról is és nézési időikről részletesebb, nagyobb mintán alapuló eredményt kaphatunk. Ezzel együtt azonban rengeteg korláttal is szembesülünk ez esetben is. Csak a visszajelet is hordozni képes rendszerek esetén beszélhetünk set-top-box alapú mérésről, vagyis például egy földfelszíni sugárzás esetén nem, míg kábeles, IP alapú adatátvitel esetén igen. Vélelmezhetjük, hogy a visszajeles STBvel rendelkező háztartások nem reprezentálják semmilyen demográfiai és egyéb paraméter mentén a teljes lakosságot egyetlen országban sem. A kapott adatok is korlátozottan hasznosíthatók, hiszen alapvetően azt mutatják, hogy mikor van bekapcsolva a STB, és nem azt, hogy mikor nézik a televíziókészüléket. Így rögzítheti a 24 órás aktivitást, miközben csak éppen arról van szó, hogy az adott háztartásban nem szokták lekapcsolni a STB készüléket, csak a televíziót magát. Továbbá nem tudjuk, hogy az adott háztartás tagjai közül ki, vagy kik nézték az adott programot, műsorszámot, hiszen egy adatunk van, amihez nem társul plusz információ a televíziókészülék előtt ülőkről. Így alapvetően háztartás szintű adathalmazról és nem egyéni célcsoport tag szintű adatokról lehet beszélni. Emellett a STB-adatok a műsorterjesztőkhöz érkeznek be, és nem a kutatócégekhez.

Ezzel együtt is a STB készülékek adatainak közönségmérési információk közé integrálása fontos lépést jelent és több kutatócég, szolgáltató cég nyújt ezek alapján adatokat. Így a Nielsen és a Rentrak is. Ez utóbbi helyi és országos csatornákról is publikál televíziós rating adatokat az Egyesült Államokban 19 millió digitális STB adatai alapján.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
csenge
2012. szeptember 04. 23:18
Ennél a Médiapiac c. orgánumnál véletlenül sem akad egy magyarul tudó szerkesztő, ha már a szerzőket elfelejtették megtanítani írni?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!