Fészbuk és Facebook

2012. június 1. 10:28

Ahogy a reklám a médiában is egyre a szerkesztett tartalomba szeretne belebújni, úgy a Facebookon is a tartalom lehet a vivőanyag.

„Tulajdonképpen nincs is itt semmi gond. A marketingesek egyre intenzívebben használják a Fészbookot (a nagy habzás  ellenére valójában még marketing büdzsé 10 százalékát sem költik el itt), az eszközszállítók szállítják az eszközöket, a nép pedig... Hát igen, a felhasználók többsége bőségesen megfizeti az »ingyenes« Facebook használatának az árát a különböző kereskedelmi oldalak lájkolásával, adatai, érdeklődési köre, preferenciái kiszolgáltatásával.

Az, hogy önként információkat adunk magunkról és nem igazán tudjuk, hogy mi történik majd ezekkel az adatokkal, már nem újdonság, évek óta így fizetünk a Google szolgáltatásaiért. A helyzetet most azt teszi különlegessé, hogy itt szorosan, egyre szorosabban, valószínűleg elválaszthatatlanul egymásra rakódik a kereskedelmi Fészbuk és a közösségi Facebook.

Egyelőre a legtöbb megbízó megelégszik azzal, ha a csípős mustár, vagy a 4 rétegű, szagosított vécépapír rajongó leszünk, de már látszik, hogy hamarosan tovább akarnak lépni. A Fészbuk után kell nekik a Facebook is. Ahogy a reklám a médiában is egyre a szerkesztett tartalomba szeretne belebújni, úgy a Facebookon is a tartalom lehet a vívőanyag. Amikor a céges üzenetekkel manipulált tartalom majd mindennapi beszélgetéseinkben is eléri az elviselhetetlenség határát, elkezdődik a Facebook hanyatlása.”

A bejegyzés trackback címe: http://media.mandiner.hu/trackback/2129

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés