Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

Ítélet
2012. augusztus 21. 16:42 | Írta: Mandiner

A Fővárosi Törvényszék ítélete értelmében másodrendű alperesként a Mandiner Kft. 500.000 Ft kártérítést köteles fizetni a Jobbik részére egy Semjén-előadásról szóló MTI-hír közzététele miatt. Az elsőrendű alperes, Semjén Zsolt esetében a bíróság nem állapított meg jogsértést.

A Kummer Ákos ügyvéd által képviselt Jobbik Magyarországért Mozgalom a Mandineren 2011. augusztus 6-án Semjén: A Rózsa volt, a Rózsa marad címmel megjelentetett MTI-hír miatt indított polgári pert Semjén Zsolt ellen. Az ügyben első fokon eljáró Fővárosi Törvényszék Pataki Árpád vezette tanácsa az elsőrendű alperes, Semjén esetében nem látta bizonyítottnak a jogsértést, ezért a felperest az elsőrendű alperes 75.000 forintos perköltségének megfizetésére kötelezte.

A bíróság nem jogerős döntése értelmében a Mandiner Kft. másodrendű alperesként 500.000 Ft kártérítést köteles fizetni a Jobbik számára, mivel megsértette a felperes jó hírnévhez fűződő személyiségi jogát. Emellett magánlevélben kell sajnálkozását kifejeznie felperes felé, valamint el kell távolítania a sérelmezett közleményt oldaláról.

A Mandiner Kft. fellebbezett a bíróság döntése ellen.

A bejegyzés trackback címe: http://media.mandiner.hu/trackback/3093


177 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



Ez Orbán Magyarországa.

Mandiner!
Ezért kár volt tolni a fityesz szekerét!!! Szégyen!!!

Válaszok:
TuRuL2k2 | 2012. augusztus 21. 16:56
hátakkor | 2012. augusztus 21. 17:06

Cserébe nem kap a mandi egy kis reklámfelületet? Cegléden,vagy Devecserben?


Ez a sajtójog Magyarországa.

Válaszok:
Bojar | 2012. augusztus 21. 19:44

Kacifántos történet, abszurd fordulatokkal és eredménnyel. Holnap megírom a blogra részletesebben.

Válaszok:
Ouroboros | 2012. augusztus 21. 18:50
julianus | 2012. augusztus 22. 07:21

Mi van az ítéletben, legalább összefoglalás-szerűen?

Ez így nem hír.


na, írjátok a számlaszámot

összedobjuk


Szerencsétlen Kummer Ákoff iskolatársam vót' valamikor. Ritka sötét gyerek volt, de már tudjuk kikből lesznek a pártjogászok.


Mandi másodfokon nyer. Mér ne tehetné közzé, ami történt?


Ez Magyarország egy bírósága..


Hát, én még mindig nem értem, ha egyszer MTI hír volt, gondolom fizetős hír, akkor miért a Mandinernek kéne bizonyítania, hogy Semjén mondta vagy nem mondta azt amit?


Ez a magyarnak nevezett média egyfolytában hazudik és csúsztat!
És ez minden médiára érvényes. Leginkább a Jobbikot súlytja a média ferdítései.
Arról nem is beszélve hogy állandóan el is hallgatják a Jobbik javaslatait.
Nagyon helyes ha fizet az összes média felület ha ferdít vagy elhallgat esetleg hazudik!
Elég volt már a pártok érdekeit kiszolgáló médiákból és újságírókból!

Válaszok:
csíksomlyai | 2012. augusztus 21. 17:25

Ugyan olyan sci-fi, mint amikor ugyan ezt az MSZP kérésére állapítják meg.


Ugyan olyan sci-fi, mint amikor ugyan ezt az MSZP kérésére állapítják meg.


"MTI-hír miatt indított polgári pert Semjén Zsolt ellen."

--- a közvetlen link a Hírszerző.

Összesen 29 hozzászólás volt: ebből futólag érintette a kifogásolt mondatot olyan 3, egy hozzászólás egészen beletraffált:

liberálzöld. 2011. augusztus 8. 12:09
"Semjén Zsolt szerint a Jobbik anyagi támogatása volt Gyurcsány Ferenc legnagyobb politikai tévedése. "

Gondolom ezt Semlyén Zsolt mint magánember, magánvéleményként mondta. Kíváncsi lennék, ha ezért perbe fognák, tudná-e bozonyítani az állítását.
Persze ha magánemberként monta, az más.
A Jóistennel meg majd elszámol alkalom adtán. Mint a papság a perselypénzzel általában."

--- arra még liberálzöld sem gondolt, hogy esetleg Semjén megússza, de a Mandiner esélyes a kártérítésre. Valami óriási nagy probléma van nálunk az igazságszolgáltatással. A legelemibb következetesség is hiányzik. Itt már nemcsak a szólásszabadság van veszélyben, hanem a tájékoztatás szabadsága is. Valami intelligencia teszt, alkalmassági vizsga, vagy ilyesmi mégiscsak kellene a bírókra, mert a helyzet és az eset súlyos.

--- a Mandiner pedig bezárhatja a boltot, ha a Fidesz perel a szocialisták egyes kijelentésének idézéséért, akkor rámegy a gatyájuk, igaz minden médiumnak annyi, amelyik a szocialisták (esetleg más pártok) szóvivőinek - gyakran egyértelműen hazug - közleményeit leközlik. Maradnak a "forró hétvégére számíthatzunk" típusú hírek.


A Lyobbikot súlytja.

Válaszok:
Hunor N. | 2012. augusztus 21. 17:26

A radicalisok meg a rosz hejesirással súlytják az olwasokat. Fojton-fojvást.


Nem úgy van.
Helyesen: súlytya


Ha vesztenek, akkor lúzer seggnyalók, akik most jól megszívták. Ha nyernek, lúzer seggnyalók akiknek lejt a hazai pálya.

Ennek a pernek mi lett volna az általad is elfogadható kimenetele?


"Ti sorban kibasszátok a legtermékenyebb kommentelőiteket"

Hát mit tehetnének, ha a termékenység együtt jár a sötéttaplósággal?


Azt mondjuk nem teljesen értem, az MTI miért nem alperes itt?


Lehet, hogy értetlennek bizonyulok, de nem igazán értem a különbséget (de biztosan van). Ám ha jól látom, az elsődeleges közszemlére tevő a Hírszerző volt, onnan vette át a Mandiner. Ők?


nagyon kíváncsi lennék az indoklásra - nem úgy van, hogy szöveghű idézetért nem lehet felelősségre vonni a közlő médiumot?


Vagyis a JObbik kiválaszthatta, kibe akar belerúgni. Így?


Sztem inkább ez a hülye hisztis picsa viselkedés nem tett jót a Jobbik hírnevének...bár ők tudják.


Nalátod, itt is vagy rögtön, mint élő bizonyíték...


Csak a véleményemet. Érdekes, belőlem sose hozta ki az ordenáré zsidózási hajlamot a mandiner cikkválasztéka. (Bár abban egyetértek, hogy valamiért felülreprezentáltak itt ezek.)


"Ketten maradtok jó balosok"

Hajjaj, ha te tudnád... :D

(nagyon szórakoztató az ilyen egyszerű világkép)


Ez ám az unortodox igazságszolgáltatás. Elfelejtett szólni v.ki fent a bíróságnak, hogy a mandi is nari pólus. :P


http://hirszerzo.hu/hirek/2011..



Csak azt nem értem,ha ez egy MTI hír,és majd mindenhol megjelent,miért nem az MTI fizeti a kártérítést??

Válaszok:
Parasztvakítás | 2012. augusztus 21. 18:10
orion | 2012. augusztus 21. 18:19
Viktus | 2012. augusztus 21. 18:23

Ez nem így van. Szinte minden napra jut egy saját anyag.
A mai napon 3 saját cikk került ki.
Mellesleg nekem az is nagyon tetszik hogy más médiumokból összegyűjtik az általuk érdekesnek és/vagy sok kattintást hozó témákat és azokat egy helyre gyűjtik. Így az embernek nem kell 600 helyen regisztrálnia, hogy minden egyes médium, minden egyes cikkéhez hozzászóljon, elég egy regisztráció.


Ráadásul a hírszerző egy nappal korábban 5.-én,már lehozta!!No nekem ez magas!!Tehát ha van a kezemben egy újság,amiről kiderül hogy valótlant tartalmaz,engem is kártérítésre kötelezhetnek??

Válaszok:
StG | 2012. augusztus 21. 18:13

---- A KDNP honlapjáról,jelenleg is letölthető az ominózus rész, sőt még egy hosszú félmondattalmég bővebb is annál, mint amit a mandíner átvett belőle:
http://kdnp.hu/news/kdnp-nek-k..

---- Ugyanez a hosszabb változat szerepel itt is:
http://hvg.hu/itthon/20110805_..
(A HVG miért nincs perelve Jobbik?? Ejnye.)

---- és persze ugyanez ott van az IKSZ honlapján is:
http://iksz.net/index.php?col=..

Emellett megtalálható, igaz magyarázatokkal, vagy töredékesen pl. itt:
http://egerjobbik.blogspot.hu/..


konkrétan a hírszerző anyagát vette át a mandiner, aki meg az mti anyagát (amiről jó lenne tudni, mit is tartamaz pontosan) vette át.

Válaszok:
Parasztvakítás | 2012. augusztus 21. 18:18

aki meg az mti anyagát (amiről jó lenne tudni, mit is tartamaz pontosan) vette át.


Mindjárt megtudjuk,beregiztem az mti-re!!

Válaszok:
Parasztvakítás | 2012. augusztus 21. 18:44

Azért, mert az logikus lenne. Ha meg a logika mentén megoldható lenne, minek a sok vérszívó jogász?


Ha nem látnám, ki írta, azt gondolnám, hogy irónia. Nyugtass már meg, hogy tényleg az, mert a diszlájkolók nem hiszik el.


Első fok ... ez Magyarország ezen elvitatkoznak majd másod fokon ... nem véletlenül évekig tart egy-egy tyúkper piszlicsáré ügyeken. Még ennyit sem képes a magyar igazságszolgáltatás normálisan kezelni nem véletlen nagyobb ügyekre elröppen egy évtized is.


Aujnye na!
Nem a kommentelőket kéne szűrni!!!


Általában érteni szoktam a dolgokat. De ez a történet most kínai számomra. A mandinert azért büntették meg mert leközölt egy MTI hírt? És az MTI-t mint elsődleges hírforrást nem büntetik meg ugyanezért a hírért? De még ha az MTI-t meg is büntetnék akkor is a mandit miért? Az MTI állami cég, hivatalos hírforrás Magyarországon. Ő látja el a közmédiát információval, hírekkel. Kvázi etalonként, hiteles, pártatlan forrásként (kellene) kezeli mindenki. Akkor miért felelős bárki ha a híreit átveszi, leközli? Ezen az alapon ha a kormányszóvivői iroda egyik közleményét közli egy média és a közleményről kiderül, hogy hamis, hazugság, valakinek a jogait sérti akkor nem a kormányszóvivői iroda a felelős?


" Emellett magánlevélben kell sajnálkozását kifejeznie felperes felé"

"Sajnálkozó levél"
Sajnálkozásunkat fejezzük ki amiatt , hogy az MTI hírét forráskritika nélkül közöltük . Ígérjük , soha többé nem fordul elő .

... és a mandarin még fizet is az MTI-nek a "hírszolgáltatásért" :-D

Válaszok:
Viktus | 2012. augusztus 21. 18:39
Burmann | 2012. augusztus 21. 19:02

Másodfok is ilyen nonszensz döntést hozna Abszurdisztánban, akkor a Mandiner az MTI-t perelhetné kártérítését :D


Hú,ez a Semjén nem semmi. Szépen megúszta ezt is. Hiába no,kell a pénz a következő afrikai vadászatra is.


Közben a Magyar Nemzetben megjelenő hazugságokat, becsületsértő megjegyzéseket figyelmen kívül hagyják, esetleg csak helyreigazításra ítélik a lapot.


No ez az mti már fél órája nem küldi a jelszavam!!


Perelhet, mert egy az egyben átvett hírről volt szó, amit fizetett szolgáltatás keretében vett át.


Jól értem: szemléztétek az MTI által leközölt hírt, és a jobbik ezért indított, mi több nyert pert?

Szép.


HONLAP SZÖVEGES TARTALMAINAK FELHASZNÁLÁSÁRA VONATKOZÓ KÜLÖNÖS KITÉTELEK

Felhasználó kötelezi magát arra, hogy
a Szolgáltatótól átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetbe beilleszthető módon dolgozza fel és adja közre;

-

Nem irkáltak bele semmit, akkor mehet majd tovább a tyúkper, ha a másodfokon is ilyesmi lesz a vége, mint ennek.


"Semjén-előadásról szóló MTI-hír közzététele miatt. "

Nem arról van szó, hogy a mandi egy saját szerkesztésű cikkben azt írta, hogy a Jobbik lábszagú, hanem simán csak (egy az egyben) közölt egy MTI hírt. És tudtommal az MTI azért van, hogy hírekkel lássa el a hazai médiát. Tesiz ezt mint állami tulajdonú, kvázi hivatalos hírforrás. A mandi nem állított semmit, csak közölt egy MTI hírt. Ha jól értem a mostani hírt akkor ezért büntették meg a mandit. Ez pedig még mindig kínai nekem.

Válaszok:
Burmann | 2012. augusztus 21. 19:15

Nem értem!!Ugyanis a mandi nem ÍRT SEMMIT,hanem LEKÖZÖLT,úgyis mondhatnám MÁSOLT!!Egy olyan hírt amiért fizetett!No tehát,ha én veszek egy újságot,kiollózok belőle egy cikket és kiteszem egy céges faliújságra,akkor a cikkben szereplő amennyiben az újság állítását sérelmezi,engem BEPERELHET??!!

Válaszok:
Parasztvakítás | 2012. augusztus 21. 19:19

jöjjön már vmi jogász és magyarázza el h ezt így hogy


Nincs értelme számomra annak, amit mondasz.


így van!


No viszont akkor nincs más dolgom mint összeszűrni a levet egy újságíróval,valami vadat íratni magamról,aszt aki csak megemlíti,vagy belinkeli,esetleg véleményt fűz hozzá,azt már perelhetem is!!

Válaszok:
Viktus | 2012. augusztus 21. 19:04

Nem így van, mert egy szolgáltatást veszel igényben a szolgáltató a felelős.


Valahogy így: ---- "Sajnálattal elismerjük, hogy Gyurcsány Ferencnek nem az volt a legnagyobb politikai tévedése - amint Semjén Zsolt fogalmazott - "amikor a MIÉP-Jobbik Harmadik Út pártalapítványa után járó költségvetési támogatást átutaltatta kormányfőként a Jobbiknak úgy, hogy ehhez Csurka István nem járult hozzá." Szánjuk, bánjuk, hogy Semjén úr ezt tartja a legnagyobbnak." A továbbiakban iránymutatást várunk a tisztelt bíróságtól, hogy melyik is lehetett Gyurcsány Ferenc legnagyobb politikai tévedése, nehogy újabb tévedésbe essünk".

(És a HVG-vel mi lesz, Jobbik? Túl jónak tartottátok az ügyvédjeiket? Válogatunk a beperelendők között? Milyen alapon?? Vagy úgy gondoltuk, hogy nincs az a bíróság, amely a HVG-t elmeszeli? Vagy csak nem találtuk meg a linket, íme:)
http://hvg.hu/itthon/20110805_..
Ebben a részben: "A Fidesz és a KDNP nem konkurensei egymásnak"
Ez: "Semjén Zsolt szerint a Jobbik anyagi támogatása volt Gyurcsány Ferenc legnagyobb politikai tévedése, amikor a MIÉP-Jobbik Harmadik Út pártalapítványa után járó költségvetési támogatást átutaltatta kormányfőként a Jobbiknak úgy, hogy ehhez Csurka István nem járult hozzá. Az MSZP-nek egyetlen "reális célja az volt, hogy elvegye a Fidesz-KDNP kétharmadát" - tette hozzá, megjegyezve: a Jobbik azonban nem ugyanolyan párt, mint a MIÉP, előbbi "letarolta" az MSZP "proletár típusú balszárnyának szavazóit"."


Akkor talán magyarázd már el légyszi értelmesen, mert továbbra sem érthető, hogy ha hiteles hírforrásból idéz valaki, komment vagy vélemény nélkül, akkor mitől büntethető, pláne, ha a nyilatkozó esetében nem állapítható meg bcs.

Válaszok:
Viktus | 2012. augusztus 21. 19:06

Te hivatalosan a gázművektől kértél pl. javítást lásd. szolgáltatás amiért fizettél aztán másnap felrobban a ház a szolgálató felelőssége nem a tiéd.

Válaszok:
vigyor | 2012. augusztus 21. 19:09

Hát ez az! Ha felrobban a ház, akkor a gázművek a felelős, és nem én, mert kérni mertem egy olyan szolgáltatást, amiért számla ellenében fizettem!


Nekem az nem vilagos, hogy mi az, hogy politikus vagy part jo hirneve? Nem azt mondta ki az alkotmanybirosag, hogy kozszereplonek a kritikat, biralatot, velemenyt korlatlan modon turnie kell? Megvadalni hamisan nem szabad, de velemenyt mondani rola barmit. En ebbol a szempontbol nem ertem az iteletet.


A mandi nem viselkedett? Mert szerintem pont azt tette ami a dolga. Leközölt egy MTI hírt, ez (is) a dolga minden médiának, még ha ez nem is kötelező a magántuljadonban lévő orgánumok számára. Nem érted Te ezt a történetet. Én sem, de én más miatt.


Nem az számít,hogy igaz vagy sem, hiszen erről nincs is szó (ezt egy portál nem is tudja vizsgálni), arról van szó, hogy az átvett hír tartalmáért nem a fizetős szolgáltatást igénybe vevő a felelős!
Nem a Mandiner követte el a cselekményt, hanem az MTI.


Ezért vannak törvények. Hogy például az olyanokat mint Te is, valahogy kulturált, értelmes magatartásra kényszerítsenek. Nem Te döntheted el, hogy kinek milyen pénzt kell kártérítésként fizetni.


Ráadásul szó nincs arról, hogy az MTI téves hírt kapott volna el, vagy téves mondatokat adott volna Semjén szájába. Nem az Ángyán és a Napraforgó esete ismétlődik. http://hvg.hu/velemeny.nyuzsog..
(Talán ezt nem érti RJ sem. Nem Semjén perel, hanem amiatt, amit Semjén mondott, a Jobbik. Az elsőfokú ítélet szerint Semjén nem felel azért, amit mondott, de akik leközölték azt, amit Semjén mondott, azok fizethetnek. Tényleg elképesztő. Közben az is, hogy a felperes meg válogat a beperelendők között, hacsak a HVG tévedésből nem lett beperelve.)

Válaszok:
vigyor | 2012. augusztus 21. 19:27
heep | 2012. augusztus 21. 19:29

Főleg, hogy a mandiner a Hírszerzőtől vette át a cikket. Velük mi van?


Nos az mti-n már nincs meg a hír!!Valakik gyorsan eltakarították!!


Nálam elsőrendű szempont a kivárás.
mindent pontosan körüljárni.


Itt valami lappang a palacsintában, ha Jancsikát is bevetették!


"Az elsőfokú ítélet szerint Semjén nem felel azért, amit mondott, de akik leközölték azt, amit Semjén mondott, azok fizethetnek. Tényleg elképesztő."
Köszönöm, már azt hittem nekem nehéz a felfogásom, hogy nem értem:-))))))
Tényleg nonszensz!


Ha jól értem a helyzetet (Ebben nem vagyok biztos. Lehet, hogy nincsen a birtokomban elég információ) akkor még ennél is zavarosabb a helyzet. Mert nem arról van szó, hogy a mandi egy kellően nem ellenőrzött hírnek adott nagy nyilvánosságot. Az MTI hírei Magyarországon (per definíció) hivatalos hírnek, ellenőrzött tartalmúnak tekintendőek. Még akkor is ha (lásd Ángyán esete) sokszor sérül a megbízhatóság, a pártatlan objektivitás náluk. Ez majdnem olyan mintha a Magyar Közlönyben megjelent rendeletek, törvények közül ismertetne egyet valamelyik média majd mikor kiderülne, hogy részegen valami baromságot tett be a közlöny szerkesztője akkor az ezt ismertető újságot perelné be valaki mert ő az újságban olvasott (hibás) törvény szellemében tett valamit, majd ezért a tettéért elítélték, megbüntették.

Válaszok:
Rita Kamélia | 2012. augusztus 21. 19:34

"az szdsz tele van korrupciós ügyekkel"

--- 101 000 találat. Ha az szdsz - ugyanazon megfontolás alapján mint a Jobbik - perelne, ugyanezen részítélet szerint, Medgyessyt felmentenék, de az összes orgánumot, amelyik ezt közölte elmeszelnék, akkor az szdsz lenne a leggazdagabb párt Magyarországon.


De akkor Rudolf János mért a kommentek tartalmát emlegeti, mint kiváltó okot?

Válaszok:
heep | 2012. augusztus 21. 19:40

Tőlem ne várd, hogy megértsem mindannyiunk Jánosának tetteit. És bár lenne rá magyarázatom, de mióta a mandi bevezette a kitiltási lehetőséget már nem merek ilyen keresetlen és egyszavas véleménynek hangot adni.:)))

Válaszok:
Rita Kamélia | 2012. augusztus 21. 19:42

Pedig néha a keresetlen egyszavasakkal lehet a legtöbbet elmondani. :)

Válaszok:
heep | 2012. augusztus 21. 19:49

Nem csupán a sajtójog hibája, sokkal inkább a jogalkalmazásé. Vagyis a magyarországi bírói gyakorlat általában szöges ellentétben áll az írott joggal, azonban a bírói függetlenség és a kvázi jogalkotói státusz erre is lehetőséget ad. A formális logika egy bírót sosem hat meg. Hozzátesztem, a védőtök sem lehetett valami nagy spíler.


Gratulálok Jobbik. Fasza csávók vagytok. Beszari senkiházik.


Rosszul gondolod. Először is: MTI-hírt közölt tovább a Mandiner, változatlanul, tehát ha valakin le lehetne verni a port, az az MTI.
Másodszor is, lényegtelen, hogy Semjén ezt mondta-e: ha mondta, akkor is felel a sajtótermék azért, hogy továbbadja. Akárhányadikként, akármelyik.

Jó pénz van ebben, és már Torgyán dr. is nyeregetett ezzel a technikával sajtópereket a nem kedvelt sajtó ellen.


Na látod. Mégiscsak megértetted, hogy mit akartam írni. Így kell kulturáltan, számon nem kérhetően lemarházni valakit. Mielőtt beperelne mindannyiunk Jánosa, napunk megédesítője, utunk megvilágosítója, igyekszem leszögezni, hogy a mondandómban szereplő bármely egyezés Rudolf Jánossal csak a véletlen műve lehet. Szándékom nem az ő lemarházására irányult.:)


Erdemes lenne atlatogatni a stopra.Ott kozlik le a leghihetetlenebb hireket hivatkozva az mti-re,mikozben az a par
bolsevik tollforgato irja a leglehetetlenebb cikkeket,aki ez ellen felszolal,azt ip-rol tiltjak le.


Gyútsatok fényt: tehát Gyurcsány úgy támogatta a Jobbikot, hogy a MIÉPet kihagyta?
Tehát a szocik Csurka beleegyezése nélkül csak a Jobbikot támogatták?
És ez a tény sérti a Jobbik jó hírnevét?

Na, ha másodfokon is nyer a Jobbik,akkor a független magyar bíróság közvetve kimondja, hogy a Jobbik meg a szocik az egy és ugyanaz. A Jobbik jó hírnevét az sérthetné, hogy a szocik csak Őket támogatták.

Válaszok:
pimepime | 2012. augusztus 21. 20:53

Segítek megvilágosítani a dologban rejlő negatív kontextustm maradva qrcsánynál, hiszen ő a 'szar' amivel besározták a Jobbikot.
Tehát a példamondat:
qrcsány 2006 és 2009 között milliónyi adóforinttal pénzelte a Fideszt, mikor kifizette nekik az állami támogatást.

Vagy másoknak így:
Orbán 1998 és 2002 között milliónyi adóforinttal pénzelte a maszopot, mikor kifizette nekik az állami támogatást.


Kapizsgálod már?

Válaszok:
lynx | 2012. augusztus 21. 21:47

Aki mondta nem felelős, aki leközölte az mti hírt, az igen.
Eszem megáll és ácsorog.


Igen, köszönöm.
Feyszáll linkje is segített.
Semjén nem szokott a levegőbe beszélni.

De vedd észre: a pénzt a "Magyar Igazságért, Jobb Magyarországért" alapítvány kapta.Nem a Jobbik.
Végül mégis a Jobbiknál landolt.
Érdekes.
Csurkát már nem lehet megkérdezni, de míg élt, folyton lovagolt a Jobbik forrásain, konkrétan a Jobbik hozza nyilvánosságra, honnan van, volt pénze.


A Kormány 1046/2009. (IV. 10.) Korm. határozata a 'Magyar Igazságért, a Jobb Magyarországért' Alapítvány támogatásáról. A Kormány a Magyar Köztársaság 2009. évi költségvetéséről szóló 2008. évi CII. törvény 49. §-ának (2) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján 25,0 millió forint melléklet szerinti átcsoportosítását rendeli el. Felelős: pénzügyminiszter. Határidő: azonnal"
Forrás: 2009. április 10 Magyar Közlöny 48. száma 14321. oldal)

A döntéssel kapcsolatban a média is foglalkozott 2009 április hónapban.

Az interneten immár "Gyurcsány pénzeli Csurka (MIÉP) alapítványát" és hasonló címeken futó történet narratíváját valószínűleg a Magyar Nemzet szabta meg, amikor szerdai számában "Kormánytámogatás a Jobbik-MIÉP-nek" címmel számolt be arról: "Egyik utolsó intézkedéseként Gyurcsány Ferenc kormányfő elrendelte, hogy kapjon 25 millió forint támogatást a Magyar Igazságért, a Jobb Magyarországért nevű alapítvány, amelynek Csurka István az elnöke."
http://hirszerzo.hu/hirek/2009..

Egyik utolsó intézkedéseként Gyurcsány Ferenc kormányfő elrendelte, hogy kapjon 25 millió forint támogatást egy alapítvány, amelynek Csurka István az elnöke. A szervezet pártalapítványként jogosult állami támogatásra, bár a bíróság szerint jogerősen még nincs is nyilvántartásba véve. Az alapítványt az egykori MIÉP-Jobbik választási szövetség nevében hozták létre ugyan, Vona Gábor, a párt elnöke azonban nem tud ilyen alapítványról. – írja az origo.hu „Csurkáéknak adott támogatással búcsúzik Gyurcsány” címmel 20099.04.10.-én
http://www.origo.hu/itthon/200..

A XI. kerületi Fidesz álláspontja szerint az MSZP álságosan viselkedik, hiszen szavakban elítéli a Magyar Gárdát működtető Jobbikot, de tetteivel segíti annak működését. A Gyurcsány-kormány egyik utolsó lépésével 25 millió forintot adott a MIÉP-Jobbik pártalapítványának. – mely több portálon olvasható 2009 áprilisi dátummal.

Válaszok:
TuRuL2k2 | 2012. augusztus 22. 07:50

Az ígért bővebb beszámoló:
http://mandiner.blog.hu/2012/0..

Válaszok:
julianus | 2012. augusztus 22. 08:22

Tudom, hogy miről van szó, soha nem állítottam azt erről a kormánydöntésről, hogy Gyurcsányék finanszírozták volna Jobbikot. Törvényi kötelességük volt az állami támogatás folyósítása a választási eredmények alapján, ennyi. Viszont hadd ne tartozzunk felelősséggel azért, ha beszámolunk arról, miket mond egy közszereplő egy másik közszereplőről.

Válaszok:
julianus | 2012. augusztus 22. 08:12

Pártfinanszírozás light - szélsőjobbos fantompártot támogat a kormány?

25 millió forint plusz közpénzhez juthat a szélsőjobb két pártja egy tavalyi törvénymódosítás nyomán. A pénzt a MIÉP és a Jobbik valós tevékenységet ma már nem végző választási szövetségének alapítványi számlájára utalják, hogy onnan a pártokhoz kerüljön. Illetve mégsem. Kis magyar abszurd 2009-ből. – olvasható Seres László által jegyzett írás bevezetőjében hireszerző.hun-n.
Forrás: http://hirszerzo.hu/hirek/2009..


Feltételezem, félreértette a hozzászólásom.
Nem írtam arról, hogy mit állított, vagy mit nem. A hivetkozás pedig azért volt, mivel az Ön bejegyzéséhez kapcsolódik. Egyetlen célom az volt, bemutassam, hogy abban az időben teljes mmédiafelletet kapott a téma. Nem tudok róla - a Jobbik tiltakozása ellenére sem - hogy korábban polgári per lett volna a témával kapcsolatban. A megelöző Seres írást is ezzel a céllal hoztam fel.
Magam sem értem a bíróság álláspontját, hogy valaki által elmondottakat - megfelelő hivatkozással - miért nem lehet a médiában leközölni. Amennyiben ez nem lehetséges talán jogosan vetődik fel a sajtószabadság kérdése.


Elolvastam. Újat nem találtam benne. A megfogalmazásokkal, véleménnyel pedig egyetértek, s ezt lényegében az elöző hozzászólásom is tartalmazza.


Na, Manidner, hogy tetszik a Fidesz-féle Magyarország, hm?


Új francia név? A hm maradt? :)))))))))


Erősebb kutya baszik alapon történő ítélethozatal.
Azaz:
Semjént nehogymá' elítélje a NER bírósága!
Az MTI-t meg hogy? Hiszen a NER szócsöve, ha elítélik, hogy hinne neki a jónép?
Marad a Mandiner, jó fijuk ezek, ha odadobjuk a kutyáknak, akkor is szeretnek majd minket!

Azért szívesen olvasnám a Mandiner szerkesztőinek, tulajdonosainak őszinte véleményét erről az egészről!


Bocsánat, változott az url (technikai okokból):
http://mandiner.blog.hu/2012/0..


A Mandiner perelje be az MTI-t: tőle vette át a hírt, ha selejtes volt, a kibocsátó is felel érte.



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó