Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

Orbán-hamisítás
2016. december 28. 09:29

Korábban meghamisították Orbán Viktor a Pannon Lapok Társaságának adott, Fejér Megyei Hírlapban megjelent interjúját, a Pannon Lapok válaszképpen öt munkatársat azonnal elbocsátott, köztük többeket gondatlanság és vezetői felelősség miatt. A Pannok Lapok Társasága lezárta a belső vizsgálatot, miután megtalálta azt a munkatársat, aki a cikk módosításával kapcsolatba hozható.

Németh F. Bernadettnek, a veszprémi Napló főszerkesztőjének, Zajácz D. Zoltánnak, a Fejér Megyei Hírlap digitális főszerkesztőjének, Hajnal Csillának, a lap felelős szerkesztőjének, Klecska Ernő lapszerkesztőnek és Földesi Gábornak a veszprémi Napló digitális menedzserének is felmondtak a lap hitelének rontása és hanyagság miatt az indoklás értelmében – írja a Veszprémkukac. Az elbocsátások a Pannok Lapok Társaság Orbán Viktorral készített, Fejér Megyei Hírlapban megjelent interjújának meghamisításával hozhatóak összefüggésbe. 

Az Index értesülése szerint munkaügyi perek várhatók. Egy tízfős testület hallgatta meg a szerkesztőket még kedden dél körül, ugyanis a tulajdonos Mediaworks ragaszkodott ehhez a megoldáshoz. A gyanú szerint a szerkesztők szabotálták a lapot. A lap egyik nyilatkozó munkatársa szerint a lap működését, a gyártás ütemezését és informatikai hátterét nagyon jól ismerő nyúlhatott bele a rendszerbe, mert a cikket már abban az állapotában módosították, amikor az előírások szerint a szerkesztőknek már nem kell elolvasniuk a lapot. Ez a nyomdába kerülés előtt pár perccel lehetett a naplózott fájlok alapján.

Kiderült, hogy egy szabadságon lévő munkatárs gépén és felhasználónevén jutottak be a rendszerbe. Az Index úgy tudja, a veszprémi lap munkatársainak gépeit elvitték a szerkesztőségből átvizsgálásra.

Frissítés: Lezárult a Pannon Lapok Társasága belső vizsgálata

Lezárult a Pannon Lapok Társasága (PLT) cikkhamisítási ügyben indított belső vizsgálata - tájékoztatta Kázmér Judit ügyvezető igazgató szerdán az MTI-t.

A közleményben az olvasható: a Fejér Megyei Hírlapban 2016. december 24-én megjelent, Orbán Viktor miniszterelnökkel készült interjú meghamisítása miatt a társaság ügyvezetése az elmúlt két napban részletes belső vizsgálatot folytatott le. 

„A szerkesztőségi rendszer automatikusan elmentett, bizonyító erejű adataiból, az adott időpontban a belső hálózattal kapcsolatban állt gépek informatikai vizsgálatából, valamint a lehetséges érintett munkatársak meghallgatása alapján megállapítható volt, hogy a cikkhamisítás hátterében belső munkatársak állhattak” - írták, hozzátéve: az ügy teljes kivizsgálása érdekében a cég menedzsmentje ismeretlen tettes ellen rendőrségi feljelentést tett.

Gondatlanság és vezetői felelősség miatt is történtek elbocsátások

Közölték: az érintett főszerkesztőket a vezetői felelősség miatt, a felelős szerkesztőt és a lapszerkesztőt pedig munkakörben elkövetett gondatlan munkavégzés miatt tisztségükből felmentették, munkaviszonyukat azonnali hatállyal megszüntették. Elbocsátották azt a munkatársat is, aki a cikk módosításával közvetlenül kapcsolatba hozható.

A Pannon Lapok Társasága ismételten elnézést kért az érintettektől. 

„Az ügyvezetés a cikkhamisítást megengedhetetlen sajtóetikai vétségnek tartja, amelynek kiindulópontja egyértelműen egyéni akciónak tekinthető. A felelősség gyors megállapítása a cég kiváló belső informatikai rendszerének volt köszönhető. A PLT mindent megtesz azért, hogy a jövőben hasonló eset többé ne történhessen meg a lapcsoportnál” - áll a közleményben.

A bejegyzés trackback címe: http://media.mandiner.hu/trackback/27433


Összesen 331 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



Nehéz idők járnak a kommunistákra..

Válaszok:
raber | 2016. december 28. 10:08

Bezzeg a Teller levél kapcsán senkit sem rúgtak ki............

Válaszok:
feliscsutmegleis | 2016. december 28. 09:55
metálgitár | 2016. december 28. 09:56
Counter | 2016. december 28. 10:07
ZyBen | 2016. december 28. 10:13

Meg csak nem is arrol van szo, hogy ne lehessen hazudni.
Ha ilyen szinten akarnak ujsagirni menjenek a Hocipobe, vagy Hircsardaba, ott helyen van egy ilyen "interju".

De egy normalis lapnal durva hitelrontas es jogosak a kirugasok miatta.


Tetszett is a liberálbuzoidoknak....


Persze ha most Orban rajuk szolna hogy ne legyen senkinek bantodasa es vegyek vissza oket, akkor azon menne a hiszti, hogy szemelyi kultuszt epit meg atyaskodik.


Nem mindig lehet tudni ki a hibas, de mindig lehet tudni, ki a felelos!

Válaszok:
*ufó* | 2016. december 28. 10:28

1. Maga a tettes szeretné-e , ha az ő általa fontosnak tartott szavait forgatnák ki ?
2. Miért akarta az olvasókra erőszakolni - durván antidemokratikus módon - a saját véleményét ?
3. Jogos tehát a bűnügyi vizsgálat és eljárás is .


"2014.09.04.
Kirúgták a veszprémi Napló törzsgárdáját!


...a most elbocsátott kilenc újságíróval (facebook-on szerzett, meg nem erősített hírek szerint: Abafalvi Tibor, Bartuc Gabriella, Győrffy Árpád, Miklós Zsuzsanna, Nagy Imre, Szíjártó János, Varga Ibolya, Novothny Ottó és a Frölich András, s már jóval korábban Gombás Gabriella) ma közölte a hírt a lapvezetés."
http://www.veszport.hu/tartalo..

016.12.25.
Gombás Gabriella "ítélete"

"Hát ez durva. Miniszterelnökünk karácsonyi interjújába belerondított egy sajtós forradalmár. Úgy tűnik, nem várhatta meg a 2017. évet – amely Orbán szerint a forradalom esztendeje lesz –, mert már nincs mit veszítenie. Így azután fogta magát, és kamikaze módjára egyet s mást beleírt a központosított megyei napilapok fehérvári végtermékébe, az éppen illetékes orákulum által összetákolt, alákérdezős remekműbe. Jó humorérzékkel tette és még igazat is mondott."
http://www.veszpremkukac.hu/ka..

Vajon a szerző tudja, hogy ki a delikvens?

Válaszok:
Kriptokomcsi Jobbik | 2016. december 28. 21:16

Szegény munkáltató!

Hát már hogy van az, hogy valaki bírálni meri az ország legfőbb vezetőjét és le meri írni az igazságot!
Hát nem azért fizetik az elvtársakat, hogy ez csak úgy megtörténhessen!!

Nem ezért kap annyi támogatást Mészáros elvtárs, bocsánat Mészáros úr, hogy ezt csak úgy megtegyék az ő újságjában!!

Válaszok:
péterx | 2016. december 28. 12:10
balbakó | 2016. december 28. 12:10
Text adósság | 2016. december 28. 12:12
gxcapril | 2016. december 28. 13:21

Ön fogalomzavarban szenved : ez nem bírálat volt , hanem közönséges hamisítás...

Válaszok:
Gombóc XVI. Artúr | 2016. december 28. 12:28

Te vagy az ideális választó, aki után minden párt vágyakozik.

Téged a valóság érdekel a legkevésbé...


Micsoda ellenérvek!!

Tényleg annyira nehezedre esik, hogy gondolkodj és érdemben cáfolj???

Válaszok:
Incevince | 2016. december 28. 12:33

Szerinted az ferdítés és hazugság volt, hogy le... az emberek véleményét??

Ugye ismered a közmondást, hogy "mondj igazat, betörik a fejedet"...

Válaszok:
Text adósság | 2016. december 28. 12:30
Anonymtalan | 2016. december 28. 13:37

Hát, a stílusod alapján szerintem nem kérdés, hogy kettőnk közül ki az elmebeteg.

Egy pszichiáter nagyon élvezné a veled való munkát!

(Azt már csak halkan jegyezném meg, hogy a Gombóc szó második betűje hosszú "ó", szóval azért egy kicsit elmélyedhetnél a magyar helyesírás rejtelmeiben. Sokat segítene rajtad ez is.)

Válaszok:
Text adósság | 2016. december 28. 12:41
Text adósság | 2016. december 28. 12:44

"nincsen forradalmi hangulat."

Gombás Gabriella korábban eltávolított sajtós szerint "Miniszterelnökünk karácsonyi interjújába belerondított egy sajtós forradalmár." - http://www.veszpremkukac.hu/ka.. Ha van forradalmár, akkor létezik a forradalmi hangulat is.

Válaszok:
edvind johnsson | 2016. december 28. 19:54

A bírálatnak sokféle módja van.

Válaszok:
Kriptokomcsi Jobbik | 2016. december 28. 12:35
kispufi | 2016. december 28. 20:49

A Nagy Csapat. A Kukac Csapat. A forradalmárok, akik megváltoztatják a médiát. Vagy mégse?!
http://www.veszpremkukac.hu/ke..


semmi. csak ki vagy x-elve.


A zindexnél nem dolgozik már az az újságíró, aki hamis hírt terjesztett, miszerint a TEK hozta haza OG-t.


:-)))))))) csak az őszre hatszor:-))))))))
Jósoltak forró tavaszt is:-))))))))


Előbb kellett volna gondolkodni.

Válaszok:
Carlos> | 2016. december 28. 14:08

"Kiderült, hogy egy szabadságon lévő munkatárs gépén és felhasználónevén jutottak be a rendszerbe."

Ezt is megérted, ugye? A szemét gyáva más gépét és jelszavát használta, hogy "trollkodjon".
Jól ki akart trollkodni a munkatársával is. Gondolom, a munkatárs nem kapott röhögő görcsöt. Nem volt annyi vér a pucájában a hamisítónak, hogy a maga nevében "trollkodjon"


Az a legnagyobb baj, hogy ez már nagyon nem sima munkaügyi probléma.
Ez is, mint oly sok minden az országban, már túl van dimenzionálva.
Amúgy szerinted hol van ma olyan, nagy példányszámú sajtótermék, ahol kritizálni meri valaki kormányt és annak vezetőjét?
Nem véletlenül lett "kicsinálva" a Népszabadság sem.

Ma már csak így, "kicsiben" lehet a kritikát megfogalmazni.

Válaszok:
Csak szólok | 2016. december 28. 16:19
blondiner | 2016. december 28. 21:32

"A biráló csináljon magának saját lapot, oszt ott biráljon."

Ez nagyon jól hangzik, de hallottál a Népszabadság nevű újságról?
Hallottál arról, hogy mi lett vele?

Szóval ne dobálózz a nagy szavakkal...

Válaszok:
Kriptokomcsi Jobbik | 2016. december 28. 21:27

Hát, a magyar helyesírás elsajátítására több időt kell majd szánnod, az biztos!!


Lehet, hogy ez számodra megrendítő, de én úgy vagyok judeóbolsevik, ahogy te Kiszel Tünde.
Amúgy én hol sorosista gyurcsánybérenc vagyok, hol jobbikos, hol fideszes, attól függően, hogy kinek nem tetszik amit írtam.

A hazugságokat meg most inkább hagyjuk...


Rendben.
De akkor mondj egy olyan, nagy példányszámú újságot, ahol valaki elmondhatja, leírhatja a -kormánynak nem tetsző- igazát.
Nem véletlenül lett kicsinálva a Népszabadság.

Válaszok:
Csak szólok | 2016. december 28. 16:27
blondiner | 2016. december 28. 21:39

A ballib szerint belefér, hogy más gépén, más jelszavával lépett be..................
A hamisítót már csak ezért is ki lehet rúgni.

Válaszok:
kiss.istvan770 | 2016. december 28. 15:14
Text adósság | 2016. december 28. 15:21

Máshol azt olvastam, hogy akár a nemrégen kirúgottak között is lehet a hamisító. A kirúgottak azt mondják, nem ők voltak.
Egy biztos: a hamisító egy gyáva féreg, más jelszavával belépni és marhaságokat írni, aztán lapulni, mint az a bizonyos a gazban. Nincs lelkiismeret furdalása, hogy embereket tesz tönkre? Legyen már bátor, és adja fel magát.

Válaszok:
Text adósság | 2016. december 28. 16:17

Te meg, amennyi eszed van, még fizetni is akarnál vele...


Kicsit aggódom érted!

Szerintem szólj a pszichiáterednek, hogy az eddigi gyógyszer már nem olyan jó, úgyhogy valami erősebb kéne!!

(No meg mi lesz velünk, ha a zártosztályon elmegy a wifi és te nem fogsz tudni ide írni??)

Válaszok:
Text adósság | 2016. december 28. 16:41

Hát, a tények azok elég makacsok:

"...Eddig a Népszabadságra senki nem tekintett úgy, mintha azt a veszteségessége miatt be kellene zárni, sőt, a kiadó vezetői több esetben is a „Mediaworks koronagyémántjaként” hivatkoztak a Népszabadságra, hiszen az jelenleg fontos presztízslap a magyar médiapiacon, és az ország egyik legnagyobb múltú napilapja. Ráadásul úgy tudjuk, hogy a Népszabadságnak egyébként is voltak tervei a lap részbeni modernizálására..."

Amúgy ha már nyereség és veszteség, a Habony-médiabirodalom állami pénzzel való töméséről mi a véleményed?

A "kormány-hozzáférést" meg inkább ne feszegessük, amíg vannak a kormánynak kedves és a kormánynak nem kedves vállalakozók/vállalakozások...

Válaszok:
Csak szólok | 2016. december 28. 16:31

Gondolom te oda jársz, azért emlegeted ennyire nagyon.
De én katolikus vagyok, így nem lehetek az osztálytársad!!


Esetleg a Habony-médiabirodalom és a közpénzből történő működés összefüggéséről is tudnál néhány szót ejteni, ha már annyira a veszteséget emlegetted a Népszabóság kapcsán?

http://24.hu/poszt-itt/2016/03..

Egyébként szerinted tényleg az 1956-os lapszámok miatt volt baj ezzel az újsággal?
Amúgy -ha már a régi időket emlegeted-, anno a Fidesz is egy liberális párt volt, az SzDSz kisöccse.


No igen, de azért "a legjobb indián a halott indián"...


Hát az, amit ez egyik Fidesz tag mondott anno a híradóban a pápa látogatás kapcsán, hogy "térdre csuhások, imához", szerinted milyen irányzatot képviselt??

Mert az biztos, hogy ez nem "naiv szűzleányos" irányzat volt...


A Blikk egy bulvárlap. A "nagy példányszám" meg nyilván relatív, a többi (nem ingyenes) újság példányszámához kell viszonyítani.


Nem. Nem én vagyok Simlicska, Viktor egykori szobatársa és a Fidesz megmentője.

Válaszok:
kispufi | 2016. december 28. 23:17

Nálad meg valami más megy, ami nagyon káros rád nézve, ezért kéne már beszélned a pszichiátereddel végre!!!

Válaszok:
Text adósság | 2016. december 30. 09:04
Text adósság | 2016. december 30. 09:04
Text adósság | 2016. december 30. 09:04

Nem tagadom néha felmegy bennem a pumpa az emberi ostobaság láttán, de nem hinném hogy 180 fokos fordulatot vettem.
Szemellenzős pedig soha nem voltam, de a (politikusok által mutatott) képmutatás nagyon csípi a szememet.

Válaszok:
kispufi | 2016. december 28. 23:27

Pedig nincs másról szó. Egyre inkább úgy érzem magam mint a "boldog békeidőkben" amikor nem volt szabad nyíltan arról beszélni amit gondolok.
Tudod én láttam egy 1956 novemberi Népszabadságot, aminek a címlapja úgy volt tördelve, hogy ha az ember megfelelő módon hajtogatta, akkor az volt oda leírva Kádár részéről, hogy "mi nem azért vagyunk itt, hogy igazat mondjunk". Az ügyes nyomdászok így tiltakoztak anno.
Szóval nekem igen erős deja vu érzésem van, bár a mai helyzetet nyilván nem lehet 1956-hoz hasonlítani.

Válaszok:
kispufi | 2016. december 29. 12:24

Heller Ágnes számomra nem tényező.
Azt a bizonyos Népszabóságot pedig láttam, mert apám megmutatta, ugyanis ő tette el anno a fiókba. Azt viszont nem tudom, hogy mi lett a nyomdászokkal.
Ahogy írtam, természetesen ez a helyzet nem ugyanaz mint anno, de a kádári időkre utaló párhuzamok nagyon nem tetszenek.

Válaszok:
kispufi | 2016. december 29. 20:55

Igen.Nem semmi, amit az egyik kirúgott újságíró mond. Egy bűnösre 10 kihallgató jutott. "Apuka, a lényeg a statuáláson van"


A kényszervállalkozók és feketén dolgozó alkalmazottaiknak ez nagy segítség. Persze, haljon éhen, aki ki van szolgáltatva az adócsaló foglalkoztatójának. Pedig ez a magyar valóság.


Zalaegerszegnél is sötétebb? Ott is lenyúltak pár száz milliót.



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó