Origo

2017. június 1. 11:22
Egyáltalán nem új, amit ezek a fiatalok az Origo szerkesztőségében műveltek. A nácik hatalomra jutását ábrázoló filmekben visszatérő motívum, amint ilyen „öntudatos legénykék” járják a szerkesztőségeket, hogy „rendet csináljanak”. Interjú.
2017. június 1. 7:34
Az Orbán Viktor-i – avagy Habony Árpád-i, Arthur Finkelstein-i, mindegy – médiavilág ugyanis mindenen túl van, amit korábban elképzelni sem bírhattunk. Messze-messze túl Bayer Zsolton és univerzumán. Egyszerűen kilépett a nemrég még létezett keretek közül. Ezek nem újságok, rádiók, tévék. Ezek tömegpusztító fegyverek.
2017. május 25. 9:44
Teljesen felesleges a propagandamédiát vegzálni – ha kiütéssel lenyomjuk az egyiket, jön helyette egy másik, és felveszi a fonalat. Ahhoz, hogy ezt a szörnyeteget lenyomjuk, a baj forrását kell megtalálni.
2017. május 23. 14:28
A kártérítést kifizetik a közpénzből (értsd: állami hirdetéseken keresztül a médiumokhoz folyatott adóforintokból) a propagandista meg éli az életét.
2017. május 21. 21:12
Nem értem a fanyalgást a Momentum Origo-látogatása miatt.
2017. május 21. 10:59
Ott tucatnyi újságírót gyilkoltak meg. Most az egyszer csak kamerával hatoltak be egy szerkesztőségbe, de legközelebb Fekete-Győr Andrásék kezében géppisztoly lesz.
2017. május 21. 9:32
Abban az országban, amelyben a törvények nem vonatkoznak mindenkire, és nem védenek mindenkit egyaránt, fejezzük már be a jogszerű magatartásra való állandó és álszent figyelmeztetést.
Ötvenes évek szelleme
2017. május 19. 21:08
A Figyelő főszerkesztője szerint a Momentum csütörtöki akcióját pártállástól és politikai ízléstől függetlenül mindenkinek el kell utasítania. „Akarunk-e ilyen országban élni?” – tette fel a kérdést.
2017. május 19. 20:53
Kiderült, hogy félnek a kormány propagandistái, és talán látszott valamiféle lelkiismeretfurdalás Kovács András szemében. Interjú.
2017. május 19. 19:35
Inkább a diktatúrákra jellemző, hogy egy politikai párt behatol az ő ügyeivel foglalkozó szerkesztőségbe, és az újságírókkal fenyegetőzik, számon kéri rajtuk az írásaikat. Interjú.
2017. május 19. 18:58
A polgári engedetlenség fontos téma, és sajnos Magyarországon gyerekcipőben jár, de nem a szerkesztőségekben kell kezdeni.
2017. május 19. 13:23
Összeszedtünk 10 dolgot, hogy mit kellett volna tennie a Momentumnak betartva a „játékszabályokat”.
2017. május 19. 9:20
Ha az a kérdés, hogy adott-e az Origo – vagy a Habony/Vajna/Mészáros-média bármely tagja – lehetőséget az ennél kifinomultabb párbeszédre, akkor erre még határozottabb nem a válasz.
Origóban
2017. május 19. 8:20
A Momentum Mozgalom elnöke, Fekete-Győr András által számon kért origós Kovács András szerint megdöbbentő, hogy egy magát komolyan vevő párt olyan jogsértésre vetemedik, hogy betör egy magántulajdonban lévő épületbe. Az Origo feljelentést tesz az ügyben.
2017. május 19. 7:29
Minden fronton fel kell hívni a figyelmet, hogy hogyan és miként működik a propagandagépezet, de érdemes ezt olyan módon tenni, amiből ez a gépezet nem tud fegyvert gyártani.
2017. május 19. 7:26
Újabb gumicsont hetekig, ami kiválóan illeszkedik az egybites kormánypropaganda végtelenül cinikus, elterelő hadműveletébe és igazolás a kettős mércére Bayer Zsolt kezében, a következő kávézásnál.
2017. május 19. 7:23
Akár média, akár nem média az origo.hu, ez a kamerás letámadósdi már a Nyugatinál megfeküdte a gyomromat.
2017. május 18. 18:58
Az Origo székhelye magánterület. Magánterületre engedély nélkül senki – még a hatóságok – sem léphetnek be. Az engedély hiányát pedig nem pótolja a közérdekre való hivatkozás.
2017. május 18. 18:54
Kínos az egész az elsőtől az utolsó pillanatig.
2017. május 18. 18:49
A Momentum ma megmutatta, valójában ugyanazt gondolja a sajtóról, mint azok, akiket a sajtószabadság felszámolásával vádol.
2017. május 18. 18:44
Ma nem egy szerkesztőségbe mentünk be, hanem egy propagandagéphez. Számon kértük a közpénzből folytatott uszítást, ugyanis a propagandisták nem újságírók, hanem politikusok.
2017. május 18. 18:37
„Min dolgozol? Kit kell ma lejáratni?” – kérdezte Fekete-Győr András a Momentumról korábban lejáratócikket író Kovács Andrást.
Origóban
2017. május 18. 13:59
„Úgy éreztük, ideje beszélgetnünk” – ezzel a szöveggel posztolt egy képet a Facebookon az Origo szerkesztőségéből a Momentum. A lap szerint a párt politikusai „betörtek” hozzájuk.
2017. május 16. 19:32
Az Origo természetesen azonnal megfejtette, annyit segítek, hogy most kivételesen nem Soros.
Nem nyilatkoznak
2017. május 11. 13:56
A jövőben nem nyilatkozik az MSZP a „Fidesz pártsajtójának” – jelentette be Nyakó István. A politikus szerint az Echo TV, az M1, a TV2, az Origo, a PestiSrácok, a 888.hu, a Lokál, a Ripost, a Magyar Idők és a Magyar Hírlap tartozik a fideszes pártsajtó körébe.
2017. április 18. 19:58
Ami az elmúlt hónapokban történik a magyar médiában, és ami az elmúlt másfél-két hétben kicsúcsosodott, inkább aggasztó.
2017. április 15. 21:55
Amit a Ripost-Origo-888 most vele művelt, az olyan fokú jogsértés, amellyel sikerült elérni a korábban elképzelhetetlent.
Rendszeren belül
2017. március 28. 12:25
Az Origo Szpíker Korner nevű sportmagazinjának házigazdája lett az állami médiától februárban távozott Gundel Takács Gábor.
2017. március 27. 21:54
Az elmúlt hónapokban viszont már mindig szégyenérzettel gondoltam a munkahelyemre.
búcsúlevél
2017. március 11. 10:33
Nagyon kritikus és szókimondó levélben búcsúzott el kollégáitól Mártha Bence origós sportújságíró, akit a napokban rúgtak ki a laptól. Mártha szerint – melyből az Index közölt részleteket – hetek alatt csináltak „hitvány hazugsággyárat” az Origóból, amely szerinte mára menthetetlenné vált.
2016. december 13. 12:38
Ebben a pillanatban nyertem meg 12 helyreigazítási pert a TV2-vel szemben. A mai ítélet még nincs a kezemben, de 5 másik, az Origóval és a Magyar Időkkel szemben meghozott már igen.
2016. december 6. 14:45
Vona erről 2009-ben azaz hét éve már beszélt egy interjúban, ott van, elérhető online, nem hír, még csak mínuszosnak sem nevezhető.
Figyelő
2016. december 5. 15:50
Megvette a Figyelőt Schmidt Mária, aki az Origónak a hetilappal kapcsolatos terveiről azt mondta: elsősorban pénzügyi befektető lesz a lapnál, és a már most is meglévő magas szintű szakmai munka folytatását tűzte ki egyik legfontosabb céljául.
2016. november 16. 7:31
Hogy Rácz Károly (aka Terry Black) főállású bulvárproletár primer hírforrás lehet egy ellenzéki pártvezető szexuális orientációjának tekintetében, az már eleve a Mariana-árok szintje volt.
Médiahadjárat
2016. november 15. 16:51
Hírhamisítás miatt médiahatósági panaszbeadvánnyal él és polgári pert indít a TV2-vel szemben a Jobbik, de perre számíthat a Pesti Srácok, az Origo, a Lokál és a Ripost is. „Hol vannak a fideszes férfiak? Álljanak ki és ne egy Terry Blacket küldjenek maguk helyett” – hangoztatta keddi sajtótájékoztatóján Dúró Dóra, a párt szóvivője.
2016. november 12. 8:48
Várjuk Kocsis Máté kiállását Vona Gábor mellett, hiszen ő már csak tudja, milyen érzés, ha coming outra akarják kényszeríteni az embert – tréfálkozhatnánk a TV2 elhíresült riportja kapcsán. De nincs kedvünk viccelni. Egyszerűen undorító ez az egész.
2016. október 28. 13:49
Aljamunkát végeztet a Párt a Habony-Vajna-Mészáros és még ki tudja kinek a tulajdonaiba vándorolt sajtó(vég)termékekkel: Ripost, 888, Lokál, TV2, és a nagyot zuhant Origo.
Médialavina
2016. október 28. 8:25
Mi és miért történik a magyar sajtópiacon, és mi jöhet a jövőben? Többek között erről vitáztak a Millenium Intézet konferenciáján, amelyen D. Bányász Gergő (Hír TV), Pető Péter (Népszabadság), Gál J. Zoltán (Vasárnapi Hírek) és Rajcsányi Gellért (Mandiner) vettek részt. Tudósításunk.
Sajtóklub
2016. október 20. 21:54
Hogyan zárt be a Népszabadság? Mit csinál most a felfüggesztett szerkesztőség? Látta-e már bárki élőben Simicska Lajost? Miért morális hullák a baloldali oligarchák? Miért baj, ha csak kormánypárti orgánumok vannak? Gazda Albert, Pető Péter, Tamás Ervin és Gerényi Gábor beszélgettek.
2016. október 12. 19:01
Lassan minden tulajdonos zsebben van, pórázon vagy csövön; haver, fogható vagy direkt stróman. Aztán majd lassan azok lesznek szerkesztők is, aztán az újságírók, végül az olvasók is, és eljön végre a tökéletes világ.
2016. október 10. 13:47
Népszabadság kinyírásával egy jelentős tényfeltáró kapacitással bíró műhellyel lett kevesebb. A hatalom is kizárólag ezért döntött a kivégzése mellett. A megszűnése csak ezért gáz – de ezért nagyon.
2016. június 2. 7:13
A politikailag elfogult híradások miatt távoznak a TV2 híradósai, az MNB-alapítványok százmilliós „segítsége” következtében mennek a VS-esek, az origósok már rég felmondtak, de még mindig akadnak páran, akik cserélhetők.
2016. június 1. 14:33
György Péter, az Origo egyik alapítója lesújtó véleménnyel illette a kortárs magyar online újságírást.
2016. április 25. 19:26
Szemét világ ez, ahol a felelősség nem Matolcsy György, nem Orbán Viktor, nem Polt Péter, nem Szemerey Tamás, Matolcsy unokatestvérének vállát nyomja, hanem azokét, akik csupán erkölcsösen akarnak élni ebben az országban, erkölcsösen akarják végezni munkájukat.
Blogpiac
2016. április 20. 9:25
A VS által közölt 2013-as Századvég-elemzés szerint a jobboldali sajtó teljes lemaradásban van a blogpiacon, ugyanis az Index, az Origo, a HVG és a Népszabadság irányítja a fontosabb blogszolgáltatókat. A magyarországi blogvilágot egyébként nemzetközi összevetésben agresszívnek, párpolitikai szemléletűnek és személyeskedőnek írja le a politikakutató cég – közölte a Századvég anyagait kutató VS.
2016. március 31. 11:16
Utólag én is úgy ítélem meg, hogy valószínűleg ez volt a szerencsésebb kifejlet, hogy önállóan kezdtünk el aztán mozogni, mint egy médiacégen belül, mert lehet, hogy egy print szerkesztőség nagyon gyorsan megfojtott volna bennünket. Interjú.
Váltás
2016. március 17. 11:11
Az eddig a Faktor.hu-t vezető György Bence lett az Origo új főszerkesztője. György a Kreatív Online-nak nyilatkozott a váltásról.
2015. november 27. 10:40
Tíz év után megszünteti a Kívánságkosár című műsorát az MTVA – írja az Origo. A közmédia megújult műsorstruktúrára hivatkozva veszi le a képernyőről a műsort, aminek utolsó adása év végén lesz látható.
2015. november 13. 9:32
Arra mindenesetre jó volt ez az ügy, hogy felkeltse az érdeklődésemet: hogy állnak a közélettel foglalkozó magyar heti- és napilapok, online portálok a nemi egyenlőség tekintetében? Mennyire van 2015 a magyar sajtóban a Trudeau-féle időszámítás szerint?
2015. szeptember 7. 18:06
A magát eredetileg a gonzóújságírásból származtató csapat szinte minden tagja Uj Péter szellemi hátsójából bújt ki. Mind a magukra méretezett kultúrgettóban sörözgetnek, és mindenki, aki ezen kívül létezik, számukra utálatos. Interjú.
2015. szeptember 4. 8:41
Amikor az Origo és jó néhány munkátlan hónap után a Cinkhez kerültem, és belaktam a helyet, azt mondtam: nagyobb ajándékot nem kaphattam volna az élettől.
2015. augusztus 17. 19:22
Szabó László Zsolt lemondása után Vaszily Miklós lett az MTVA megbízott vezérigazgatója. Vaszily eddig operatív vezérigazgató-helyettesként dolgozott a közmédiában.
Médiamogul?
2015. július 30. 9:49
Schmidt Mária, a Terror Háza főigazgatója nemrégiben médiacéget alapított, és érdeklődik a Magyar Telekom tulajdonában álló Origo, valamint a Simicska Lajos tulajdonában lévő Heti Válasz iránt is – értesült a Népszabadság.
2015. július 29. 9:24
A Klubrádióba is befektető Brit Média Befektetési Kft. hónapokkal ezelőtt bejelentkezett a Magyar Telekomnál az Origóért, és most az utolsó körbe is bekerült – írja a Népszabadság. Habony Árpád, Simicska Lajos és az Indexet is kiadó CEMP is az érdeklődök között lehet.
2015. július 8. 19:26
A DGAP elemzése az Origo esetét Lázár Jánossal a „kormánykritikus újságírás” „kiemelkedő példájaként” írja le, ami egészen beteg humorérzékről tanúskodik.
Vétel-eladás
2015. június 29. 9:12
Eladná az Origó hírportált és az azt működtető céget a Magyar Telekom – írja a Világgazdaság. A lap szerint a lehetséges vevők közt van Habony Árpád médiacége, illetve Simicska Lajos médiakonszernje is.
2015. június 10. 14:20
Ön szerint hír a Népszabadságban, az Indexen, a 444-en, az Origón vagy a Népszavában, ha ír Magyarországról a Financial Times? Általában igen. Most: nem.
2015. május 18. 15:11
Talán fordult volna az Óbudát ért negatív kritika előjele, ha még publikálás előtt értesül a szerző arról, hogy magam is részt vettem az író lánya, Ágnes által kezdeményezett megemlékezésen.
2015. május 14. 17:31
A Freedom House szerint 2014-ben is romlott a sajtószabadság állapota Magyarországon. Szerintünk is.
2015. április 2. 9:06
Nem igazíthatom a lépéseimet ahhoz, hogy engem és az Origo-sztorit nem ismerő emberek mit gondolnak, ha egyszer a dolog tényszerűen nem igaz. Interjú.
2015. április 1. 12:44
Vaszily Miklós, az Index.hu, majd az Origo.hu korábbi vezérigazgatója az MTVA-hoz igazol: a közmédia vezérigazgató-helyettese lesz – írja a Kreatív Online az MTVA közleménye nyomán.
2015. március 12. 0:47
A grafikonunkon jól látható, hogy a mandiner.hu és a k-monitor nevű oldalak messze verik a mezőnyt, csak utánuk következnek a nagyobb hírportálok, mint az Index, a HVG, a Hír24 vagy a 444.
Direkt36
2015. január 6. 13:44
Direkt36 néven indít tényfeltáró oldalt az Origo-tól tavaly távozott Sáling Gergő korábbi főszerkesztő, helyettese, Pethő András, valamint az egykori alapító, Weyer Balázs. Azt ígérik, hogy az új projektben kevés anyaggal jelentkeznek, de azok mind alaposan alátámasztott, mély cikkek lesznek.
2014. november 10. 10:39
Az Origo egy 16 éves portál, történelme és törzsközönsége van, újítani kell és modernizálni is szerettük volna – lehetőség szerint úgy, hogy az állandó olvasók se érezzék drasztikusnak a változást. Interjú.
2014. november 7. 12:26
A hvg.hu információi szerint Vaszily Miklós távozását maga Christopher Mattheisen, az anyacég Magyar Telekom vezetője jelentette be a szerkesztőségnek, de a lépést nem indokolta.
2014. november 5. 13:48
Az Origo újságírói mutatják be megújult dizájnjukat.
Összefogás
2014. október 15. 11:24
Összefogott a hirdetések értékesítése érdekében az Origo Zrt., a CEMP és a Centrál Médiacsoport: a most létrehozott HOPPex elnevezésű közös hirdetési rendszer célja, hogy az internetes reklámbevételek minél nagyobb hányada kerüljön hazai szereplőkhöz.
2014. augusztus 26. 11:13
Számítottam rá, hogy vihart fog kavarni az a szöveg – még ha mérsékeltet is, az idő múlása okán –, de inkább azt vártam, hogy jobbról fognak pocskondiázni.
2014. augusztus 22. 19:15
Jó sok idő eltelt azóta, hogy abbahagytam az Origo főszerkesztését. Talán elég, hogy néhány bekezdésben megírjam, az én verzióm szerint mi történt 2011 és 2013 ősze között.
2014. augusztus 22. 11:55
A 444 közölte Pethő András volt origós főszerkesztő-helyettes levelet, melyben arról írt a Telekom belső ellenőrzésének, hogy politikai nyomás van az Origón.
2014. július 30. 18:54
Ma felhívott egy hölgy az Origótól. A következő kérdésekkel szakított félbe: Ki az a Havasi? Ez hol történt egész pontosan Budapesten? Ez akkor ma volt? Akkor egy hete szombaton?
2014. július 30. 16:05
Egyetértünk Neelie Kroesszal, az Európai Bizottság alelnökével abban, hogy „a szabad és sokszínű média a szabad társadalom egyik alapköve”. Tájékoztatjuk, hogy a magyarországi média szabad és sokszínű, a magyar társadalom pedig szintén szabad.
2014. július 4. 15:34
Az Origó és az RTL azt üzeni nekünk, hogy érdemes és szükséges harcolnunk szabadságunkért!
2014. június 22. 11:06
Most akkor, hogy van ez? Az RTL jobban „boldogul” akkor gyorsan nyomjunk rá plusz adót? És a lakosság adóztatásánál miért nem így csinálják?
2014. június 20. 10:59
Rövid szemlét közöl a Heti Válasz aktuális számáról, azon belül is az Origóról szóló írásról Erdélyi Péter a 444-en. A személyes hangvételű összefoglaló szuboptimálisra sikerült.
2014. június 18. 16:20
Álomszerű és szerencsés volt az Origo alapítása, a tulajdonos angolszász módra viselkedett és semmibe sem szólt bele, aztán a Weyer-Nádori-duó időszaka alatt is angolszász stílusú aranykor volt.
2014. június 18. 13:34
Az Origo véget vetett annak, hogy a magyar internet addig egy alulról szerveződő alternatív kultúra volt. Megjelent benne egy addig elképzelhetetlenül brutális pénzösszeg.
2014. június 17. 15:18
Egy hónapja jelentette be az Origo, hogy leállítják az iWiW-et, mert nem bírják a versenyt a Facebook-kal. Most egy amerikai magyar cég, a Datemyschool jelentette be, hogy megvenné és feltámasztaná a magyar közösségi oldalt. Egyelőre még nincs megegyezés az üzletről, a végső szót a Telekom vezetősége mondja majd ki.
2014. június 13. 15:24
Az igazságos közteherviselés ott kezdődne, ha az új adó az egy zsebbe befolyó reklámbevételek nagyságával lenne arányos – de erről szó sincs.
2014. június 10. 20:19
A hatalom természete, hogy titkolózik. Mi nem szeretjük a titkokat, nem szeretjük a mutyikat, nem szeretjük a 20%-ot, vagy nem is tudom mennyi most az aktuális visszaosztási árfolyam.
2014. június 10. 15:27
Jelen körülmények között már nem érezzük úgy, hogy volna kedvünk vagy erőnk folytatni, ezért a saját döntésünkből távozunk, és nem vagyunk vidámak.
2014. június 10. 15:09
Az Origo Quart nevű könnyűzenei rovatától a Cinkhez igazol Inkei Bence. Ennek azonban nincs köze az Origo körüli eseményekhez, már korábban tervezték a váltást.
2014. június 10. 14:20
Engem legjobban az lep meg, hogy mások most mennyire meglepődnek. Pedig nincs itt semmi meglepő. Hibátlanul érvényesül a kormányprogram: folytatják.
2014. június 10. 12:57
Keleti nyitás, ahogy mondani szokás, pénzt szerezni nem nagyon fog sikerülni Kazahsztánból, Azerbajdzsánból és ezekről a helyekről, politikai kultúrát már sikerült.
2014. június 10. 11:15
Az utcára kell vonulnunk, mert nem nézhetjük tétlenül azt, ami ebben a félfasiszta diktatúrában történik. Elég volt Orbán Viktorból! Elég volt a kétharmadból!
2014. június 10. 9:28
Ezek a „népirtások” nagyságrenddel súlyosabbak voltak, mint ami most az Origónál zajlik, zajlott. Tüntetésekre nem emlékszem.
2014. június 8. 15:13
Nem tudom Angela Merkelről, de a CDU-ban senkiről sem elképzelni, hogy rábólintana a sajtószabadság megsértéséhez való asszisztálásra. Hadd legyek ennyire naiv.
2014. június 8. 10:38
A konfliktusban nem lehet meghátrálni, el kell menni a falig, csakhogy ahhoz, hogy ezzel sikeres legyen, Orbánéhoz fogható politikai tehetség is kell.
2014. június 6. 20:03
A magyar kommentelők elárasztották a Magyar Telekom többségi tulajdonosának, a Deutsche Telekomnak a Facebook oldalát, és az Origo főszerkesztőjének menesztése miatt tiltakoznak. A cég kommentben válaszolt. Szerintük abszurd az Origo-s vád.
2014. június 6. 15:52
A szenvedélyes fácánvadász galamblelkű angyalnak, de legalábbis Orbán jó fej jobbkezének szeretne tűnni, ezért egyre idegesebb attól, hogy rendre vérengző héjának mutatja a független média.
Origo-ügy, reklámadó
2014. június 6. 13:32
Június 13-án Londonban is tüntetés lesz az Origo kirúgott főszerkesztője és a reklámadó miatt. Londonban élő magyarok a magyar nagykövetség épülete elé szerveznek demonstrációt, hogy kifejezzék tiltakozásukat a sajtó- és szólásszabadságot érő támadásokkal szemben.
2014. június 6. 9:57
Világossá vált, hogy a 2010-es médiatörvények csak szabályozási környezetet teremtenek a médiaszabadság korlátozásához.
2014. június 5. 18:34
Albert Ákos, Dull Szabolcs, Fabók Bálint, Fábián Tamás, Joó Hajnalka, Rovó Attila, Sarkadi Zsolt, Szabó András, Vorák Anita, Zöldi Blanka felmondott az Origónál. Az Itthon rovat több, mint fele távozott, a komplett videórovat megy.
2014. június 5. 17:06
A médiában vitatott személyi döntés az Origo Zrt. menedzsmentjének döntése. A Magyar Telekom nem gyakorolt nyomást és nem kérte az Origo Zrt. vezetőségét a portál főszerkesztőjének leváltására
2014. június 5. 16:35
Meggyőződésem, hogy azok a német kis- és nagyrészvényesek, köztük a német állam, nem tűrnék el, hogy egy botrányba keveredett politikus csak úgy kirúgassa egy újságtól a leleplezőjét.
2014. június 5. 16:21
Mindenki tudja, hogy mi történt. Nem lesz rá bizonyíték, valószínűleg soha. Zárt térben, kevés résztvevő előtt elsuttogott szavak: ahol érdekek vannak, ott szavak sem kellenek.
Nyugtasson meg minket!
2014. június 5. 15:55
Az Origo főszerkesztőjének kirúgása miatt írt levelet Karácsony Gergely Timotheus Höttges-nek, a Deutsche Telekom vezérigazgatójának. A politikus többek között azt írta: „ha ez az eset Németországban történik, nyilvánvalóan országos szintű tömegdemonstrációk követik, teljes joggal”.
2014. június 5. 13:04
Az üzleti vagy politikai nyomásgyakorlás nagyon sokféle formát képes ölteni, és természeténél fogva a legritkább esetben a nyomásgyakorlásban érdekelt és az újságíró között közvetlenül zajlik.
2014. június 5. 11:30
Mit tanulhat a baloldal az Origo-ügyből?
2014. június 5. 10:55
Tisztelt Elnök úr, tisztelt Vezérigazgató úr, akkor most ennek a miniszteri nyilatkozatnak a tükrében fel kell tennünk a kérdést: ez a 300 milliárd forint, ez a körülbelül 1 milliárd euró most zsebpénz, vagy vérdíj?
2014. június 5. 8:38
Szóval „házon belül” ne aggódjunk egy picit a szólás- és véleményszabadságért? Ha már úgy is éppen aggódunk a sajtó szabadságáért.
Beleképzelés?
2014. június 4. 20:05
Az atlatszo.hu megkapta azt a hangfelvételt, amely az Origo.hu keddi viharos szerkesztőségi értekezletén készült. Az ülésen a cégvezető azt bizonygatta, nem politikai nyomásra távozik Sáling Gergő főszerkesztő.
2014. június 4. 16:37
A Lázár János utazásairól szóló cikkek szerzője, Pethő András is felmondott az Origonál – írja a 444. A Soma-díjas Pethő a lap főszerkesztő-helyettese volt. A Kreatív információi szerint a teljes Belföld rovat felmondott.
Súlyos csapás
2014. június 4. 16:21
A Riporterek Határok Nélkül „súlyos csapás a magyarországi független újságírásnak” Sáling Gergő leváltása. Szerintük a kormány „nyilvánvalóan újabb kritikus hangokat akar elnémítani”. A szervezet állásfoglalást kért a Deutsche Telekom AG-től az ügyről.
2014. június 4. 12:07
A közmédiának közelebb van Koppenhága, mint a Dob utca.
2014. június 4. 11:59
Nem kell szeretnünk egymást, de fel kell ismernünk közös érdekeinket, hogy azt és úgy írhassunk, amit a szakmai becsületünk diktál. Sosem késő összefogni, kezdhetnénk akár az Origónál.
2014. június 4. 11:17
Lehet ezt naiv szentimentalizmusnak tekinteni, de újságíróként mégiscsak az a lényeg, hogy kérdezzünk, hogy megmutassuk, hogy ott legyünk, hogy segítsünk, elgondolkoztassunk, szórakoztassunk, és ha kell, leleplezzünk.
2014. június 4. 10:55
Több mint ezren vettek részt az Origo leváltott főszerkesztője és a sajtószabadság mellett kiálló keddi tüntetésen.
Megy
2014. június 4. 8:27
A Sáling-ügy miatt távozik az Origo Zrt. igazgatóságát egyik alapítója. György Péter 18 év után távozik az online laptól. A 444-nek most azt mondta: aggódik az online újságírók iránt.
Sáling-ügy
2014. június 3. 22:44
Lázár János arra kérte Sáling Gergőt, az Origo távozó főszerkesztőjét, hogy nyilvánosan bizonyítsa, vagy cáfolja meg azokat a híreket, amelyek szerint Lázár politikai nyomásgyakorlása miatt kellett Sálingnak a pozíciójából távozni. Sáling azonban már korábban jelezte, hogy szerződése nem teszi lehetővé, hogy a kérdésben nyilatkozzon.
Szimpátia
2014. június 3. 20:28
Szimpátiatüntetést szerveztek Budapesten az Origo leváltott főszerkesztője, Sáling Gergő mellett. A tüntetés az Origo székházánál kezdődött, majd a demonstrálók átvonultak a Kossuth térre. A tüntetésen többen fekete ruhát viseltek, és sajtószabadságot követeltek.
2014. június 3. 18:54
Közös megegyezéssel távoztam, nem saját elhatározásból, azonnali hatállyal.
A kirúgott főszerkesztő miatt tüntetnek
2014. június 3. 18:05
Több százan gyűltek össze az Origo Dob utcai székháza előtt az állítólag politikai okokból kirúgott főszerkesztő, Sáling Gergő melletti szimpátiatüntetésen, majd a tüntetők elindultak a Kossuth tér felé. A menetelő tömeghez többen csatlakoztak, már több ezresre becsülik a tüntetők létszámát.
2014. június 3. 16:28
A mitugrász újságírók egy életre megtanulják: a kegyetlen pragmatizmus félelmet szül, a félelem pedig tiszteletet.
2014. június 3. 15:44
Az aláíró blogok mélyen elítélik újságírók politikai okok miatt történő vegzálását, és azt, hogy főszerkesztőket mozdítsanak el székükből azért, mert a hozzá tartozó újságírók független sajtómunkásokhoz elvárt munkát végeznek.
2014. június 3. 15:32
Tegnap valaki a kormányból nagyon furcsa eseményeket generált és ezzel olyan későbbi állapotot helyezett kilátásba, ami nyílt konfliktusokhoz vezetett a médiában.
2014. június 3. 14:51
Függetlenul attól, hogy valójában mi történt, a Kreativ más médiumokhoz hasonlóan (Index, 444) elítéli az ilyen nyomásgyakorlásnak még a látszatát is.
2014. június 3. 14:25
A jelenlegi helyzetben az Origo szerkesztősége nem látja biztosítottnak, hogy az eddigi munkáját továbbra is folytassa.
2014. június 3. 13:06
Amikor stábunkat kizárták a Fidesz eredményváró rendezvényéről, az Origo szerkesztősége kiállt a Hír24 mellett. Úgy esett, hogy most nekünk kell szolidarítani origós kollégáinkkal.
2014. június 3. 12:52
A médiában megjelent találgatásokra reagálva az Origo Zrt. a leghatározottabban cáfolja, hogy a ma reggel bejelentett főszerkesztő váltás mögött bármilyen politikai ok vagy nyomás gyakorlás húzódna meg.
2014. június 3. 12:08
Ha a kormányzati érdekérvényesítés tényleg elérte a független sajtó személyi döntéseinek a szintjét, akkor a médiában mostantól senki nem lehet nyugodt.
2014. június 3. 11:55
Sáling Gergő több mint két éven át volt a legközvetlenebb munkatársam, minden kérdést, problémát, ötletet vele beszéltem meg első körben, eléggé el vagyok kámpicsorodva.
2014. június 3. 11:52
Sáling Gergő kirúgatásával Magyarország még közelebb került a kilencvenes évek Romániájához és Szlovákiájához, és a világ azon részéhez, ahol már nincs igazság.
2014. június 3. 10:49
Nagyhatalmú sündisznócskákkal és fácánvadászokkal nem húzunk ujjat. Kollégák, ezt tessék megjegyezni.
Csere
2014. június 3. 9:17
Az Origón megjelent hivatalos tájékoztatás szerint közös megegyezéssel távozott a portál eddigi főszerkesztője, Sáling Gergő, akinek utódja Pálmai L. Ákos lett. A hivatalos indoklás szerint a változást az indokolta, hogy a jövőben nagyobb hangsúlyt kívánnak fektetni az integrált tartalom előállítás stratégiájának megvalósítására.
Felmondtak Sáling Gergőnek
2014. június 3. 7:59
Sáling Gergőt Pálmai L. Ákos váltja az Origo élén. A kiadó szerint Sáling közös megegyezéssel távozik, a 444 azonban úgy tudja, nem véletlen, hogy Sálingnak a Lázár János kétmilliós hotelszámláiról szóló cikksorozat után kell távoznia.
2014. május 19. 12:10
A Magyar Narancs és T-csoport egykori nagymenője operatív igazgató volt. Állítólag nem fogyott el a pénz a vs-ből. Itt az első lelépő a 444 alapító csapatából. Izzik az átigazolási piac!
Vége a titkolózásnak
2014. április 24. 8:32
Pert vesztett a Médiatanács az Origo ellen, így nyilvánosságra kell hoznia az országos kereskedelmi rádiókkal kötött teljes szerződéseket – mondta ki a Kúria szerdai jogerős ítéletében.
2013. november 29. 13:23
Csányi üzen, tud ő kevésbé baráti is lenni. Éppen ezért díjazza azt a trollsajtónak csúfolt belterjes, ömlengő, nihilizmusba hajló internetes újságírást.
2013. november 5. 10:44
A korábban főszerkesztő-helyettesként, majd Gazda Albert távozása óta megbízott főszerkesztőként tevékenykedő Sáling Gergőt nevezték ki az Origo főszerkesztőjének.
2013. október 15. 11:24
Kinek áll ez érdekében? Miért fektet be valaki százmilliókat a senyvedő magyar médiapiacon? A Vs.hu alternatív hírportálszerűségnek messze túl nagy lesz, reszkethet az Index meg az Origo.
2013. szeptember 24. 11:04
Az Origo bejelentette: két év munka után távozik a lap főszerkesztője, Gazda Albert.
2013. augusztus 12. 15:38
Kövesdi Péter, a Hír24 főszerkesztője az Origo sportrovatát vezeti majd szeptembertől.
2013. augusztus 1. 10:26
Jelenleg egy általános közéleti tartalomfolyam vagyunk, de tervezünk számos, az Eurológushoz hasonló szatelitoldalt indítani. Interjú.
2013. július 29. 12:18
Egyrészt azért van, hogy a leghülyébb magyarul beszélő emberek kiengedjék a gőzt a kommentekben.
2013. július 29. 12:11
Sokkal erősebben sikerült berobbanni a 444-gyel a köztudatba, mint amire előzetesen számítottunk. Interjú.
2013. július 22. 15:55
Az Origótól igazolt főszerkesztővel indul el novemberben az amerikai Forbes üzleti magazin magyar nyelvű kiadása, a tartalom hatvan százalékát Magyarországon írják majd.
2013. június 5. 9:22
A 444.hu után ez már a második olyan médiaszájt Magyarországon, mely már önmagában a dizájnnal is képes valami nagyon határozottat állítani önmagáról.
2013. június 5. 9:08
Én már a 444-nél sem értettem ezt, de hát gondoltam az az oldal direkt rondára lett csinálva. De most megújult az origo is, ugyanezzel az olvashatatlanul nagy mérettel, és egyszerűen nem értem.
2013. június 4. 20:39
Nemcsak az élet súlyát, az élet könnyedségét is képesek vagyunk ábrázolni. Az, hogy színesebbek lettünk, minden tekintetben, erről is szól.
2013. február 6. 12:24
A múlt évi online reklámköltésről közölte első adatait a Kantar Media. Ezekből kiderült: a hagyományos display hirdetések piacán továbbra is a három nagy kiadó viszi a prímet, a legnagyobb hirdetők között pedig telekommunikációs cégeket és pénzintézeteket találni.
2013. február 6. 10:53
Az alapkérdés nyilván az, hogy kell-e a közönségnek ez a fajta tartalom?
2013. január 19. 9:22
A 2012-es Facebook lájkok, ajánlások, megosztások, kommentek, mennyiség és a cikkek tartalma szerint rangsorolta a vezető magyar hírportálokat az Imedia, Magyarország vezető üzleti médiafigyelője és a SocialTimes.hu.
2012. november 30. 12:14
A zIndexet olvassa, meg a zOrigót, és aztán azt a blogot, amelyet ott tolnak bele a pofájába. Igen, ez is igaz, a hülye nép is hibás.
2012. november 13. 12:32
Az Index korábbi főszerkesztője is segíti majd az Origo átalakítását, de a portál továbbra sem akar új Indexszé válni – közölte kedden az Origo szerkesztőségével Gazda Albert a hvg.hu információi szerint.
2012. október 27. 11:08
Elindult az Origo és partnere, a RCKO Radiocity Zrt. közös vállalkozása, a RCKO.fm. Az adó elsősorban a rock, diszkó, és az elektronikus zenei irányzatokat követő, véleményvezér, városi lakosokat célozza meg.
2012. október 8. 7:33
A 2000-es év második felét annak rendeltük alá, hogy előkészítsük az Index.hu Részvénytársaság tőzsdei bevezetését.
2012. augusztus 3. 13:49
Az online média hosszú távon nem fogja tudni fenntartani magát, új bevételszerzési lehetőségeket kell keresni. A Kreatív Online külföldi példákat alapul véve a magyar vezetőket is megkérdezte, mi a véleményük a fizetős tartalomról.
2012. május 10. 18:07
A magyar médiásnak a száradó piacon szívja a vérét egy sor cég, amelyik beáll az értékláncba kisebb-nagyobb hozzáadott értékkel vagy anélkül.
Y
2012. május 8. 19:54
Mi a kortársainkat mutatjuk be a nézőknek, ezért pontosan tudjuk, hogy hol kell forgatni, mit kell kipróbálni, és kit kell megkérdezni egy izgalmas műsorhoz – mondta a Mandiner.médiának az Y Media Team, az Origo, illetve a Life Network most induló filmsorozatának fiatal csapata.
2012. május 2. 14:43
Egymilliárd forintos tőkeemelést hajtott végre a Magyar Telekom az Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt.-ben, a szolgáltató jegyzett tőkéje ugyanakkor mindössze 100 ezer forinttal nőtt.
G&M
2012. április 24. 11:39
Az első magyarországi Gault&Millau étteremkalauzról ír cikksorozatot Uj Péter. Az Index ex-főszerkesztője az Origo felületén a XX. század gasztronómiáját és konyhaművészeti trendjeit ismerteti.
2012. április 21. 11:35
A gazdasági válság a médiapiacról is elvonta a pénzt, de vajon csak átmenetileg vagy örökre? Weyer Balázs és Aczél László elmélkedik.
Hús
2012. április 17. 15:21
„Eddig hiába termett egyszerre tíz növény, különféle korlátok miatt nem tudtunk annyi mindennel foglalkozni, amennyivel szerettünk volna” – mondta Péter Anna, a Táfelspicc rovatvezetője annak kapcsán, hogy a Malackaraj elköltözött a blog.hu felületéről. Az egyik legnépszerűbb gasztroblog az [origo] magazinjaként folytatja munkáját.
Knight Fellow
2012. április 16. 14:31
Bár az új magyar médiatörvény már ki lett vesézve, ez adta az ötletet Mong Attilának, hogy a kelet-európai országok médiaszabályozását vizsgálja az elnyert amerikai ösztöndíj keretében. Az újságíró az Origótól való távozásáról, és az atlatszo.hu-ban vállalt szerepéről is beszélt a Mandiner.médiának.
2012. április 14. 20:25
Az ügy régen látott volumenű publicisztika-termelésre késztette az újságírókat, és ritkán tapasztalt őszinteségre és nyílt kiállásra sarkallta a szerkesztőségeket.
Knight Fellow
2012. április 13. 10:07
Május elsejétől az atlatszo.hu portál csapatát erősíti Mong Attila, aki ugyanekkor távozik az Origo felelős szerkesztői pozíciójából. Az újságíró emellett egy évre Kaliforniába költözik, ugyanis elnyerte a Stanford Egyetem ösztöndíját.
Pá!
2012. március 27. 7:38
Május elsejével távozik az Origo felelős szerkesztői pozíciójából Mong Attila, az MR1 Kossuth Rádió korábbi munkatársa. Az Origo főszerkesztője megerősítette a hírt, azt viszont egyelőre nem tudni, merre folytatja az újságíró.
2012. március 19. 12:21
Távozik az Origótól Demeter Endre újságíró-borász, akit korábban a Postr blogfelület beindítása kapcsán hívtak vissza a mádi szőlőből az online világba. A Borbandi bloggere angol nyelven, saját platformon folytatja az írást.
2012. február 25. 18:29
Videoklipben mutatja be tevékenységét az Origo Zrt., a médiacsoport sales tevékenységétől, az újságírói munkán át, egészen a televíziós csatornáik számaiig.
Képünkön: a második alkalom
2012. február 20. 16:09
Pethő András és a Közgép Zrt. tulajdonosi köréről írt cikke érdemelte ki a januári Minőségi Újságírásért-díjat a Minőségi Újságírásért Alapítvány döntése értelmében. Az Origo újságírója immár harmadszor veheti át az oklevelet és a pénzjutalmat.

összesen: 161 db | 18 db/oldal

első vissza 1 2 3 4 5 6 7 8 9 következő utolsó