„Természetesen nemcsak az embereknek, hanem egyes kiadványoknak is vannak kedvenc szavaik. Egyik legjobb példa erre a HVG, ami éppen a választékosságra való törekvésével, bizonyos, a közbeszédben manapság ritkábban használt szavak tudatos felvállalásával vált... Mivé is? Egyénivé? Stílusossá? Modorossá? Mondjuk inkább: hávégéssé.
Minden szerkesztőségben akadnak gyakrabban használt szavak, melyek alattomosan, újságíróról újságíróra terjednek. Néha nehéz ezeket elválasztani az utca aktuális divatszavaitól. (Kérdés persze, hogy a média terjeszti ezeket a szavakat, vagy az újságírók hurcolják be őket magánéletükből?)
Ne várjon senki tőlem itt (és máshol sem) valamilyen tudományos magyarázatot, csak arról akartam írni, hogy a New York Times fejlesztői gyártottak egy olyan eszközt, amivel a lap utolsó 30 évének termését lehet elemezni. A Chronicle egyelőre sajnos csak belső használatra (kevés vízzel, étkezés előtt bevéve?) működik, de a Nieman Journalism Lab cikkének köszönhetően egy kis betekintést nyerhetünk működésébe.”