Pulitzer-emlékdíjat kapott az életmű kategóriában Horvát János, az írott sajtó kategóriában pedig Brückner Gergely – tudatta a Joseph Pulitzer-emlékdíj Alapítvány vasárnap az MTI-vel.

21
búcsúlevél

Nagyon kritikus és szókimondó levélben búcsúzott el kollégáitól Mártha Bence origós sportújságíró, akit a napokban rúgtak ki a laptól. Mártha szerint – melyből az Index közölt részleteket – hetek alatt csináltak „hitvány hazugsággyárat” az Origóból, amely szerinte mára menthetetlenné vált.

92
Vissza

Stumpf András áprilistól a Heti Válasznál folytatja karrierjét. Stumpf éppen a Heti Választól érkezett a Mandinerhez két évvel ezelőtt, és most egy kedvező ajánlat miatt tér vissza egykori munkahelyére.

81
#fakenews

Nyugati politikusok nyilvános beégésével tarkított, szórakoztató előadást tartott Charles Crawford volt brit nagykövet, ma világszerte keresett beszédíró a budapesti Danube Institute rendezvényén. Nagy-Britannia volt lengyelországi, szerbiai és boszniai nagykövete a változó politikai kommunikáció és az összeomló médiavilág kihívásairól beszélt előadásában.

3

Alig egy hónapig volt csak a Magyar Idők munkatársa Pindorch Tamás, aki a Magyar Hírlaptól érkezett februárban a deklaráltan kormánypárti napilaphoz. Pindroch a Schmidt Mária kezébe került, immáron Lánczi Tamás főszerkesztése alatt készülő Figyelőnél folytatja.

7

Az Index gazdasági rovatánál folytatja áprilistól Brückner Gergely, a Figyelő korábbi főmunkatársa, aki még januárban mondott fel, de március elejéig még a lapnál dolgozott.

1
The End

Mától hivatalos: végleg megszűnt a Heti Hetes – írta kedden este a Facebookon Para-Kovács Imre. A korábbi hírek még arról szóltak, hogy bár megritkítják az adások számát, teljesen nem fog megszűnni a műsor.

6

Súlyos betegségben meghalt Burger Barna fotós keddre virradóra. A Práter utcában végzett fotóművész alkotásai számos kötetben, magazinban, albumban megjelentek. Burger Barna egy ideig Orbán Viktor személyi fotósaként is dolgozott.

Hun ez az ország?

A világ 74 országában lesz látható a Travel Channel Expedíció az ismeretlenbe című sorozatának nálunk forgatott része – összesen tehát több tízmillió ember Magyarország-képét fogja formálni. A hatásvadász epizódban Josh Gates műsorvezető Attila arany koporsója után kutat Budapesten és környékén, közben viszont vonzó képet fest Magyarországról. Itthon először szombaton.

10

Megbüntette a TV2-t a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa a Tények hajléktalanokról szóló előző évi riportja miatt. A televízió öt és fél millió forintos bírságot kapott, valamint a hatóság közleményének megosztására kötelezték.

28
Pro-truth

A Wikipédia betiltja a Daily Mailre való hivatkozást, azzal indokolva döntésüket, hogy a lap megbízhatatlan, szenzációhajhász és nem a tényekre alapuló híreket közöl. A szabadon szerkeszthető online enciklopédia döntése azért is furcsa, mert a sajtóforrások körültekintő használata általánosságban engedélyezett. Az újságot nem megbízható forrásnak fogják feltüntetni és arra kérik a szerkesztőket, hogy kerüljék a lapot a hivatkozások során.

1
Vége

Anyagi okokra hivatkozva most csütörtökön jelenik meg utoljára a Jobbikhoz több szálon is kötődő Barikád nevű hetilap.

14
Média

Lánczi Tamás, a Századvég vezető elemzője a Figyelő új főszerkesztője lett.

28

Mintegy 700 ezer forintnak megfelelő jeles büntetést szabott ki a román médiahatóság a Realitatea hírtelevízióra, amiért annak egyik adásában számtalan diszkriminatív és magyarellenes kijelentés hangzott el.

Spirk József után újabb négy egykori népszabadságos újságíróval erősít a 24.hu: a portálnál folytatja Pető Péter, Bita Dániel, Bordás Gábor és Baksa Roland. A hvg.hu is leigazolt egy volt népszabist, Gergely Mártont.

30

A Breitbart Holdings Inc. megvásárolta a breitbart.hu címet a 444.hu szerint. A jobboldali amerikai lap azonban nem biztos, hogy Magyarországra akar jönni.

6
Felmondás

Gundel Takács Gábort már csak február közepéig láthatjuk a köztévé képernyőjén, ugyanis a népszerű műsorvezető távozik az MTVA-tól – értesült a Bors. A felmondás hírét az MTVA is megerősítette. Egyes források szerint a szakember döntésének hátterében az áll, hogy a csatorna méltatlanul bánt a kollégáival.

5
Kicsit kevesebbet, mint tavaly

A teljes népesség átlagosan naponta 4 óra 58 percet tölt a tévé előtt, derül ki a Nielsen kutatásából.

7

Tizennégy volt népszabadságos újságíró ment át február 1-jével a Népszavához. A baloldali lapnál azt ígérik, március közepére szerkezetileg és formailag is megújulnak.

5

Nem találta a helyét a Schmidt Mária által felállított szerkesztőbizottsággal létrejött új lapirányítási modellben Lambert Gábor, a Figyelő főszerkesztője, így távozik a gazdasági hetilaptól.

9